روش‌های گرفتن بک‌لینک مناسب
نوشته شده توسط : dr

روش‌های گرفتن بک‌لینک مناسب


بک‌لینک سازی یک فرایند بسیار مهم برای موفقیت هر وبمستر است. در این مقاله به روش‌های گرفتن بک‌لینک‌های مناسب برای وبسایت یا وبلاگ خود اشاره می‌کنیم. با رعایت کردن نکات مطرح شده در این مقاله می توانید برای سایت یا وبلاگ خود لینک های ورودی با کیفیت دریافت کنید و به مرور ترافیک سایت خود را افزایش دهید. روش های دریافت بک لینک های مناسب و با کیفیت عبارتند از :

بازاریابی مقاله

برای مدت زمان طولانی بازاریابی مقاله می‌تواند یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای گرفتن بک‌لینک‌های مناسب به وبسایت شما باشد. مواردی وجود دارد که شما باید در زمان گرفتن بک‌لینک از طریق بازاریابی مقاله در نظر بگیرید. همچنین باید یک مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید:

تنها بازاریابی محتوا را بر روی وبسایتهای مرتبط انجام دهید: برای مثال اگر شما یک شرکت سئو هستید شما باید محتوایی بر روی یک سایت دایرکتوری مقاله ارسال کنید که تنها هدف آن سئو باشد. بسیار مهم است که به طور مؤثر از متن لنگر یا anchor text در هنگام ارتقا دادن وبسیات خود از طریق بازاریابی محتوا استفاده کنید. لینک شما هنگامی بی‌ارزش خواهد شد که شما یک متن anchor درست نداشته باشید. 
شما همچنین باید مطمئن شوید که مقاله به دایرکتوری‌های با کیفیت و معتبر ارسال شده (submit) تا به خوبی تثبیت شود و اعتبار در موتورهای جستجو داشته باشد. همچنین مهم است که از دایرکتوری‌های مقاله do-follow و نه no-follow استفاده کنید. 
(نکته: نوفالو یک ویژگی HTML است که برای راهنمایی ربات‌های موتورهای جستجو به کار می‌رود تا یک هایپرلینک رتبه‌بندی یک لینک هدف را در ایندکس موتورهای جستجو تحت تأثیر قرار ندهد و دوفالو نوعی از لینک است که دارای پتانسیل بهبود رتبه‌بندی و اعتبار وبسایت شما در گوگل می‌شود، به طور پیش فرض هر لینک دو فالو است لینکهایی که شامل Rel نوفالو نیستند این ویژگی را دارند که دو فالو هستند و اینها قدرتمندترین لینکها برای هر وبسایتی در نظر گرفته می‌شوند)

شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی
 

یک روش عالی است که می‌توانید برای گرفتن بک‌لینکهای مناسب به وبسایت خود استفاده کنید. بسیاری از بوکمارکینگ اجتماعی و سایتهای شبکه‌های اجتماعی دارای رتبه صفحه یا پیج رنک بالا هستند. این رتبه می‌تواند به حساب شما جریان یابد. بنابراین می‌توانید بک‌لینکهای مناسبی با استفاده از بوکمارکینگ اجتماعی و سایتهای شبکه اجتماعی بگیرید. بسیاری از سایتها به شما اجازه می‌دهند لینکهایی را به وبسایت خود اضافه کنید. بسیار مهم است که قدرت این لینکها را دست کم نگیرید و به طور مؤثر از آنها استفاده کنید.
 (نکته: social bookmarking سرویسی آنلاین که اجازه می‌دهد کاربران صفحات اینترنتی و محتوای آنها را برچسب گذاری و اضافه کنند)

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

مطالب مطبوعاتی

یک روش عالی دیگر برای گرفتن بک‌لینکهای مناسب برای سایت خود از طریق وبسایت‌های مطبوعاتی می‌باشد. اگر به درستی انجام شود شما می‌توانید بک‌لینکهای مناسب بسیاری از این نوع سایتها بگیرید به این دلیل که آنها در حال تهیه محتوایی به سایتهای کوچکتر بسیاری هستند که به راحتی توسط سایتهای خبری جمع آوری می‌شوند. این بدان معنی است که لینکهایی با کیفیت بالا و قرار گرفتن در معرض بیشتر برای شما ایجاد خواهند کرد. هنگامی‌که تلاش می‌کنید بهترین لینک را از این سایتها بگیرید باید مطمئن شوید دارای سایتی با عنوان مهم و جذاب هستید. 
همچنین مطمئن شوید که یک لینک به وبسایت خود در داخل محتوای خود دارید به این دلیل که در برابر افرادی که محتوای شما را می‌دزدند مبارزه خواهد کرد.

تبادل لینک

ممکن است این روش یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌ها باشد اما هنوز این شیوه عمل می‌کند. هنگامی‌که شما تلاش می‌کنید بک‌لینکهای مناسبی از طریق تبادل لینک بگیرید بسیار مهم است که یک وبسایت جداگانه داشته باشید تا در آن لینک‌های افراد دیگر را بگذارید. به این دلیل که شما نمی‌خواهید از طریق موتورهای جستجو جریمه شوید، دقت کنید که تبادل لینک های دو طرفه از طریق موتورهای جستجو قابل شناسایی است و سایت هایی که به تعداد زیاد اقدام به چنین کاری می کنند را جریمه می کنند.

سایت‌های اشتراک‌گذاری اسناد (Document)

روش دیگر برای گرفتن بک‌لینک مناسب برای وبسایت خود از طریق ارسال مقاله خود و کتاب‌های الکترونیکی به وبسایتهای اشتراک گذارنده اسناد می‌باشد. شما می‌توانید این کار با گردآوری پست‌های وبلاگ خود به صورت فایل‌هایPDF و آپلود آنها به وبسایت‌های اشتراک گذاری انجام دهید. بسیاری از مردم می‌ترسند از این روش استفاده کنند؛ اما این روش به شما بک‌لینکهایی با کیفیت بالا می‌دهد به این دلیل که بسیاری از این سایتها مورد اعتماد گوگل هستند. همچنین بیشتر این سایتها do-follow هستند. 

نوشتن پست مهمان یا Guest Blogging 

پست مهمان یکی از روش‌های دیگری است که لینک‌های یک طرفه مناسبی به وبسایت شما ایجاد می‌کند. برخلاف بازاریابی محتوا، ساخت بک‌لینک از طریق پست مهمان دارای کیفیت و اعتبار بالاست. در این پست مهمان علاوه بر اینکه می‌توانید با کلمات و عبارات کلیدی خود بازی کنید می‌توانید از لینک بیلدینگ هم بهره ببرید. بسیاری از وبلاگ‌ها همچنین دارای رنک صفحه بالا هستند و مقاله شما می‌تواند بر روی صفحه اصلی آنها برای مدتی باقی بماند. اگر یک مقاله خوب بنویسید می‌توانید شما حتی افراد بیشتری را به لینک دادن به آن جذب کنید. این به معنای اعتبار بیشتر است که به وبسایت شما انتقال می‌یابد.

نظرات گذاشتن یا Commenting

کامنت گذاشتن

بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا نظر گذاشتن وبلاگ می‌تواند در ساخت بک‌لینک به کار رود. ما به شما 100% می‌گوییم که نظر گذاشتن وبلاگ برای ساخت بک‌لینک عمل می‌کند. بنابراین با استفاده از این روش می‌توانید به نفع خود توسط نوشتن نظرات ارزشمند استفاده کنید. 
همچنین مهم است بدانید که:
نظرات No-follow بی‌فایده برای ساخت بک‌لینک است.
نظرات Do-follow بهترین هستند.

 

در حال حاضر، گوگل در مورد کیفیت لینک ها بسیار دقیق است. در اینجا چند روش هوشمند دیگر برای لینک سازی وجود دارد.

ساخت بک لینک با روش لینک شکسته

اکثرا سایت هایی را می بینیم که برای روشن شدن و فهم بیشتر کاربران به منابع دیگر لینک می دهند اما بعد از مدتی ممکن است که لینک ها حذف شده باشد یا نام آن ها تغییر کند که در این صورت لینک موجود در مقاله، لینک شکسته نام دارد و تاثیر بسیار بدی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. شما از این فرصت برای لینک گرفتن می توانید استفاده کنید.

شما باید لیستی از سایت های هدف را که می خواهید از آن بک لینک بگیرید را شناسایی کرده و آن ها را در جایی ذخیره کنید تا به راحتی در دسترس شما باشند.

حالا شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه لینک های شکسته را پیدا کنیم؟

گوگل را باز کنید و در هر زمینه ای فعالیت می کنید تعدادی از کلمات کلیدی مربوط به سایت خودتان را جستجو کنید. در این صورت لیستی از سایت ها در صفحه اول نتایج جستجو به شما نشان داده می شود که آن ها را در فایلی ذخیره کرده و خودتان نیز از صحت لینک های خراب و شکسته مطمئن شوید.

به طور مثال، اگر شما یک وب سایت آموزشی دارید، در موتور جستجو گوگل آموزش+ لینک را جستجو کنید. شما با کمک  پلاگین ”check my links” می توانید تمام لینک های شکسته و لینک هایی که خطای ۴۰۴ می دهد را پیدا کنید.

سپس با مدیرسایت تماس بگیرید و لینک های شکسته را در وب سایت او گزارش دهید. همزمان با آن قبل از اینکه دیگران جای شما را بگیرند، متنی سئو شده و با کیفیت در سایت خود منتشر کنید و آن را برای جایگزینی به آن پیشنهاد دهید. همین که مدیر سایت را از لینک های ناقص و شکسته سایتش مطلع می سازید، شانس زیادی برای لینک دادن به وب سایت شما وجود دارد.

ساخت بک لینک با پست مهمان

پست مهمان یا وبلاگ نویسی مهمان یکی از روش های متداول در جذب مخاطبان و گرفتن بک لینک رایگان است به طوری که یک پست اختصاصی و با کیفیت در وب سایت دیگر به صورت رایگان قرار دهید تا از این طریق به بهینه سازی سایت کمک کنید

این تکنیک نه تنها شما را قادر به ایجاد لینک های با کیفیت می کند بلکه به افزایش شهرت و طرفداران شما در رسانه های اجتماعی کمک می کند.

رمز موفقیت در پست مهمان در سایت های با کیفیت و رتبه بالا است. زمان خود را در سایت هایی که اعتبار و ارزش کمتری دارند نگذارید.

اگر شما می توانید محتوای با کیفیت بنویسید، حتما این کار را انجام دهید زیرا باعث می شود افراد به راحتی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند و بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به طور مثال اگر سایت یا وبلاگی مد نظر دارید تنها کافیه که اسم آن سایت را با کلمه ی جستجوی ” guest post” یا ” guest blog” ترکیب کنید و پست خود را در آن سایت بگذارید.

(سایت مورد نظر) + guest post

(سایت مورد نظر) + guest blog

ساخت بک لینک از طریق اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ((infographic  از دو کلمه ی اینفو (information) به معنای اطلاعات و گرافیک (graphic) ساخته شده است.

که در آن اطلاعات و آمار در قالب تصاویر و یا نمودارهای گرافیکی ارائه می شود تا فهم اطلاعات پیچیده تر ساده شود و همچنین در فضای کم تر و با سرعت بیشتری اطلاعات، انتقال داده شود. اینفوگرافیک یکی از بهترین روش های دریافت لینک های با کیفیت است.

همان طور که می دانید تصاویر نسبت به کلمات تاثیر بیشتری بر خواننده می گذارد و مردم بیشتر دوست دارند و آنها را به اشتراک می گذارند. این یک حقیقت است که انسان محتوای بصری را نسبت به متن بهتر درک کند. به طور مثال اگر شما به اینفوگرافیک نگاه کنید به راحتی متوجه تصاویر خواهید شد اما در یک مقاله ی متنی با خواندن و تحلیل آن می توانید مفهوم آن را درک کنید.

ابزارهای بسیاری برای این کار در اینترنت وجود دارد که Venngage یکی از سریع ترین ابزارها برای ساخت اینفوگرافیک ها است.

هنوز هم دیر نشده و برای مقاله هایی که در سایت شما وجود دارد می توانید اینفوگرافیک درست کنید و مطمئن باشید مردم آن را خیلی بیشتر دوست خواهند داشت و به اشتراک می گذارند، به همین ترتیب لینک های بسیاری به سایت شما وارد می شود و موجب افزایش ترافیک خواهد شد.

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

 





:: برچسب‌ها: بک لینک سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: