نوشته شده توسط : dr

 

عشق دوربین!

“کارور” نویسنده آمریکایی، مجموعه داستانی دارد با عنوان «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟!» البته در اینجا ما را با داستان و نویسنده و عشق کاری نیست، اما باید قبول کرد بسیاری از مشتریان ایرانی «عشق» بهترین‌ها را دارند، بی آن که سطح نیاز خود را سنجیده باشند. بسیاری از ما پیش از آن که نیاز امنیتی فضای تحت نظارت خود را ارزیابی کرده و مشخصات فنی دوربین مداربسته متناسب را برآورد کرده باشیم، به دنبال گران‌ترین یا بهترین دوربین مداربسته بازار می‌گردیم. در حالی‌که لزوماً گران قیمت‌بودن محصول نشان‌دهنده کارایی آن در هر محیطی نبوده و قیمت پایین‌تر کاهش کیفیت را مشخص نمی‌کند؛ در این باره حرف خواهیم زد!

فیلتر مادون قرمز یا فیلترینگ مادون قرمز

یکی از اشتباهات رایجی که در نوشتن و همین‌طور مرور محتواهای بی‌شمار مربوط به قابلیت دید در شب و تصویربرداری در تاریکی دوربین‌ها رخ می‌دهد، استفاده از عبارت «فیلتر مادون قرمز» است؛ این عبارت به سبب معنایی دوپهلوی خود غلط‌انداز است. فیلتر مادون قرمز می‌تواند معادل IR-Pass یا IR-Cut باشد؛ دو کاربرد متضاد! فیلتر مادون قرمز (حالت اول) به فیلتری اشاره دارد که پرتوهای مادون قرمز را به خود جذب می‌کند، در صورتی که IR-Cut فیلتری است که جلوی ورود اشعه مادون قرمز را به داخل دوربین در طول روز گرفته و کیفیت تصویر روز (روشنایی) را تضمین می‌کند.

یک  دوربین مداربسته  مادون قرمز زبل!

دید در شب دوربین مداربسته از دوربین مداربسته IP گرفته تا دوربین مداربسته AHD یا حتی دوربین‌ مداربسته آنالوگ اغلب با استفاده از از تعدادی ال‌ای‌دی مادون قرمز ممکن شده است. مشکل این روش اشباع تصاویر یا همان Overexpose شدن تصویر است؛ با توجه به اینکه نور مادون قرمز ارسالی به همه‌چیز به‌طور یکسان تابانده می‌شود، اجسام نزدیک به دوربین دچار اشباع نوری شده و کیفیت تصویر آنها افت می‌کند و به‌صورت نقاط سفید دیده می‌شوند. برای حل این مشکل، سامانه مادون قرمز هوشمند Smart IR بر روی دوربین‌های مداربسته نصب گردیده که نور انداخته شده بر موضوعات تصویربرداری را متناسب با فاصله تنظیم می‌کند.

حذف نور مادون قرمز؛ دنیای مجازی/ دنیای واقعی

استفاده از حذف‌کننده نور مادون قرمز، برای تمام دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت دید در شب لازم است. به این معنا که هر چیزی در طول روز از خود علاوه بر بازتاب نور مرئی، پرتوی مادون قرمز ساطع می‌کند. این دو نوع پرتو دریافتی در شکل‌گیری تصویر اختلال ایجاد کرده، وضوح تصویر را متاثر می‌سازند؛ دوربین به دو صورت مکانیکی یا الکترونیکی یا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نور مادون قرمز را حذف می‌کنند.
بدیهی است که حذف نور به صورت واقعی از حذف نرم‌افزاری اثر پرتو مادون قرمز بر از تصویر، کیفیت و قیمت بالاتری خواهد داشت.

از چه حرف می‌زنیم؟!

برای نظارت بر یک انبار کوچک با ابعادی در حدود 5 متر در 3 متر کافی است از برای مثال می‌توان از یک دوربین مداربسته ویوتک بولت استفاده کنیم که قابلیت دید در شبی با برد موثر حدود 6 متر داشته باشد؛ می‌توان به‌جای هزینه‌کرد برای دوربینی با برد بیشتر و تصویر بهتر، آن را به امکاناتی چون تشخیص حرکت مسلح کرد؛ یا اگر فضایی خالی مانند آسانسور نیاز به مونیتورینگ دارد، سیستم مادون قرمز هوشمند از الزامات نیست. و در جایی مثل ورودی فرودگاه که 365 روز سال به‌طور شبانه روزی روشن است، نیازی به استفاده از دوربینی با قابلیت دید در شب نخواهد بود و شاید یک دوربین مداربسته سامسونگ دام بدون IR افاقه کند! در نهایت آنچه که ما از آن حرف می‌زنیم، «تناسب» است؛ تناسب نیاز و خرید دوربین مداربسته!

تی وی تی 

دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند؟

 

دوربین مداربسته آنگونه که از اسمش پیداست برای پوشش دهی 24 ساعته از یک مکان می باشد و در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه باید عمل کند.هنگام روز دوربین مدار بسته به خوبی عمل کرده و وظیفه پوشش دهی و نظارت مکان را با وضوح زیاد انجام می دهد. اما سازنده های دوربین مداربسته برای رفع مشکل دریافت تصویر در شب هنگام و در نور کم چه فکری کرده اند؟ با هم به بررسی تکنولوژی های دوربین مداربسته دید در شب میپردازیم.

دید در شب بهتر با گشودگی بیشتر دیافراگم

در بسیاری از دوربین های مدار بسته برای اینکه در شب از دید بهتری برخوردار شوند از دیافراگمی با کشودگی بیشتر استفاده می شود تا سنسور بتواند در شب نور بیشتری از محیط دریافت نماید. این همان تکنولوژی است که اکنون در بسیاری از گوشی های موبایل دیده می شود. دیافراگم قطعه ای است که بعد از لنز و قبل از سنسور قرار می گیرد و میزان دریافت نور از لنز به سنسور را تعیین می کند.

دوربین مداربسته دید در شب به واسطه باز شدن و نور گیری دیافراگم

هر چقدرعدد درجه بندی دیافراگم نزدیک به یک باشد از گشودگی دیافراگم بیشتری بهره می بریم و مقدار نور بیشتری در شب برخودار خواهیم شد. اما خب این تکنولوژی نیز بی نقص نیست و گشودگی زیاد دیافراگم در دوربین مداربسته دید در شب، این معضل را دارد که عمق میدان به شکل محسوسی کاهش یابد و مقدار نقاط فوکوس در یک تصویر کم شود. خوشبختانه به دلیل اتوماتیک بودن دیافراگم، این قطعه در طول روز نور کمتری را از خود عبور داده و عمق میدان گسترده ای را پوشش می دهد.

هایک ویژن

نقاط قوت استفاده از دیافراگم

  • دید درشب دوربین مداربسته بدون استفاده از سخت افزار ارسال نور
  • نا محسوس بودن مکان دوربین و سمت لنز آن در شب
  • دید در شب رنگی و تصویر مناسب

نقاط ضعف استفاده از دیافراگم باز

  • عمق میدان کم و فوکوس محدود دوربین مداربسته
  • عدم توانایی دریافت تصویر در تاریکی مطلق
  • کم شدن سرعت شاتر و تاخیر داشتن تصویر

استفاده از امواج مادون قرمز برای دید درشب دوربین مداربسته

امواج مادون قرمز یا Infrared که در اصطلاح IR نام دارد، نوعی از امواج نوری است که با چشم غیر مسلح انسان قابل دید نمی باشد. اما سنسور دوربین مدار بسته بگونه ای طراحی شده که می توانند این نور را در محیط دریافت نمایند و اجسام را به واسطه این نور شناسایی کنند. تکنولوژی دوربین مدار بسته به واسطه Led مادون قرمز بسیار ارزان است ودوربین مداربسته دید در شب  قادر است در محدوده ی پوشش دهی مادون قرمز تصاویر بسیار مناسبی را دریافت نماید.

اما بازهم تکنولوژی امواج مادون قرمز معایبی نیز دارد و آن هم برد پایین امواج مادون قرمز به نسبت نورطبیعی است، که می بایست برای پوشش دهی بیشتر از پروژکتورهای بزرگتر یا از دوربین مداربسته دید در شب با Led های مادون قرمز بیشتر استفاده گردد. همچنین امواج IR قابلیت گذر از شیشه را ندارد و اگر درب شیشه ای یا دیوار شیشه ای در مسیر باشد، دید درشب در آن سوی شیشه وجود نخواهد داشت. اما این پایان معایب این تکنولوژی نیست و دوربین مدار بسته دید در شب با تکنولوژی IR در تاریکی تصاویر سیاه و سفید تهیه می کند. علت آن هم عدم تشخیص رنگ با امواج مادون قرمز می باشد.

بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مداربسته       

محاسن تکنولوژی مادون قرمز

  • قیمت پایین با عملکرد مناسب دوربین در شب
  • دید در شب مناسب و تصویر با کیفیت
  • داشتن تصویر در تاریکی مطلق

معایب تکنولوژی مادون قرمز

  • دید در شب سیاه و سفید
  • پوشش دهی کمتر نور مادون قرمز در مقایسه با تور مرعی
  • عدم عبور امواج از شیشه
  • تخصصی بودن تنظیم دوربین مداربسته برای دید در شب

تکنولوژی استارلایت برای دید در شب رنگی

در مقاله ای اختصاصی در مورد دوربین مداربسته استارلایت توضیح داده ایم. اما اگر بخواهیم به صورت مختصر در مورد تکنولوژی استارلایت بگوییم، استفاده از گشودگی دیافراگم و تکنولوژی IR در یک محصول است.

بگذارید به صورت ساده توضیح دهیم که دوربین های مداربسته دید در شب با تکنولوژی استارلایت به یک سنسور قوی و با حساسیت بالا و همچنین گشودگی دیافراگم بالا عرضه شده که با کمترین میزان نور تصویر رنگی را تهیه نماید، اما اگر در محیط نور آنقدر کم شود که دیگر از روش اول تصویری مطلوب دریافت نشود، دوربین از امواج مادون قرمز برای روشن کردن محیط استفاده می کند و تصاویر سیاه و سفید خواهد شد.

تکنولوژی دوربین مداربسته دید در شب رنگی شارپ

شرکت شارپ با استفاده از دو تکنولوژی امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش توانست از دوربین مداربسته رنگی در تاریکی مطلق پرده برداری کند. هر چند این دوربین های مداربسته هنوز با فراگیر شدن فاصله زیادی دارد اما روش استفاده از این تکنولوژی ها جالب می باشد. دوربین مداربسته این شرکت ابتدا موقعیت اشیاء را در اطراف دوربین شناسایی کرده و به وسیله امواج ماوراء بنفش طیف تغییر نوری را شناسایی و به وسیله یک پردازنده انحصاری، رنگی نزدیک به رنگ اصلی را باسازی کرده و به این ترتیب تصویری رنگی خروجی می دهد. اما از معایب بزرگ این تکنولوژی قیمت بسیار بالا و گستره پوشش دهی کم آن است تا مانع فراگیر شدن این تکنولوژی در جهان باشد.

محاسن تکنولوژی رنگی شارپ

  • دید در شب رنگی با رنگ بندی مناسب
  • استفاده هم زمان از دو طیف نوری مادون قرمز و ماوراء بنفش

معایب تکنولوژی دید در شب شارپ

  • قیمت بسیار بالای دوربین مداربسته دید در شب رنگی
  • پوشش دهی کم دید در شب و رنگهای ساختگی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

 

سامانه های نظارتی که در سال های متمادی در بازار های متعدد بین المللی و داخلی حضور پیدا کرده اند، با ارائه تکنولوژی های خاص، امنیت محیطی را به میزان قابل توجهی بالا برده اند. با پیشرفته تر شدن سامانه های نظارتی همچون دوربین مدار بسته مسکونی توسط برند های معتبر جهانی، قابلیت بهره برداری از این تجهیزات را در درون منزل و یا فضای مسکونی به وجود آورده اند. حالا با ورود مستقیم این محصولات به زندگی ما، سوالاتی مطرح می شود که چه نوع دوربین مدار بسته ای برای این فضا ها مناسب تر هستند. در ادامه این مقاله دقیق ترین معیار ها برای خرید دوربین مدار بسته مسکونی را به شما معرفی می کنیم، تا در کنار دریافت کارکرد مناسب، صرفه جویی اقتصادی برای خود و یا ساکنین مجتمع مسکونی به ارمغان بی آورید.

 

اماکن مسکونی و اداری

مکان های مسکونی و اداری که بیشتر نیاز به نظرات دقیق 24 ساعته دارند، با در نظر گرفتن کمترین هزینه ممکن توسط مدیر و یا ساکنین ساختمان می توانند، دوربین مدار بسته مسکونی قرار گرفته در رده متوسط سیستم نظارتی را خریداری کنند، که صرفه اقتصادی و قابل توجهی برای مصرف کنندگان خود دارد. اماکن نام برده شده به دلیل تغییر کم شرایط نوری محیط (آن هایی که در فضای مسقف نصب می شوند) با کمک کمترین لنز و رزولوشن تصاویر با وضوح بالا در خرجی های تعریف نمایش می دهند. اغلب لنز های دوربین مدار بسته مسکونی بین 2.8 تا 3.6 میلی متر متغیر هستند، که با کمک پردازنده پر سرعت و رزولوشن 2 مگا پیکسل، تصاویر راه پله، پارکینگ، درب آسانسور، پا گرد و پشت بام را با وضوح مناسب به نمایش در می آورد. برای ضبط تصاویر ارسالی از لنز  دوربین مداربسته  با توجه به نوع تکنولوژی محصول می توانید از ایکس وی آر، دی وی آر و ان وی آر دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید، ولی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی سامانه های نظارتی خریداری شده بهترین گزینه برای فضای های نام برده شده دوربین مدار بسته HDCVI و AHD دو مگا پیکسلی می باشد.

 

دوربین تماشای کودک، پرستار و یا حیوان خانگی

شاید برای همه ما سوال شده است که چه سیستم نظارتی 24 ساعته و یا دوربین مدار بسته تحت شبکه ای برای درون منزل مناسب است، تا با کمک آن به مشاهده اتفاقات درون خانه خود بپردازیم. بیاید قبل از پاسخ به این سوال مواردی که درون منزل نیاز به نظارت دارد را بررسی کنیم. مواقعی نیاز می شود که، به دلیل مشغله کاری فرزند کوچک، فرد سالمند و یا حیوان خانگی که نیاز به مراقبت دارند را در خانه تنها بگذاریم و یا پرستاری را برای نگه داری، از آن ها استخدام کنیم. برای جامع عمل پوشاندن به امر، نیاز به محصولی داریم که به صورت بر خط و یا آنلاین تصاویر را به گوشی موبایل ما ارسال کند و یا آن را بر روی میکرو اس دی که درگاه آن بر روی دوربین وجود دارد ذخیره سازی کند. از طرف دیگر قابلیت های منحصر به فرد دیگری در این سری دوربین مدار بسته مسکونی رومیزی وجود دارد، تا شما با کمک آن ها به انجام مواردی همچون برقراری ارتباط صوتی دو طرفه، دیدن تصاویر بر روی موبایل به صورت بر خط و یا آنلاین بپردازید. تی وی تی 

 

نتیجه گیری نهایی

دوربین مدار بسته مسکونی، که در عرصه نظارتی بیشتر از اعلان هشدار و امنیتی فعالیت می کنند. در بین دوربین مدار بسته اقتصادی قرار می گیرند. این نوع تجهیزات که به راحتی در فضای داخلی خارجی ساختمان نصب می گردند، مدیریت کاملی در مشاهده وقایع محیطی در اختیار شما می گذارند. توجه به این موضوع خالی از لطف نیست که دوربین مدار بسته برروی فضای با اهمیت بالا همچون پارکینگ، درب و راه پله باید کیفیتی بالا تری نسب به دیگر جاهای ساختمان داشته باشند، در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، همچو دزدی، ریزش ساختمان و یا آتش سوزی ناگهانی، جزئیات هرگونه با کیفیت و رزولوشن بالا تماشا کرده و عکس العمل مربوط به آن حادثه را در کسری از ثانیه انجام دهید.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان‌ها و فضاهای مختلف مسکونی و تجاری

تامین امنیت یکی از مسائلی است که در همه جوامع کوچک و بزرگ باید وجود داشته باشد. امنیت کشور، شهر، محله و امنیت خانه، همگی از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله قوانین نصب دوربین مداربسته مکان‌های مختلف ازجمله اماکن عمومی ، ادارات ، منزل و پارکینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

هایک ویژن 

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا ابزارها و وسایل مختلفی برای تامین امنیت طراحی شوند که از آن میان می توان به دوربین های مداربسته اشاره کرد.

دوربین های مدار بسته ابزاری امنیتی و نظارتی بوده که در اماکن مختلف مسکونی، اداری، تجاری و سازمان های مختلف نصب می گردد و امنیت آن مکان را تامین می نماید. اما آیا می توان این دوربین ها را در هر مکانی به صورت دلخواه نصب نمود یا قوانینی برای نصب آنها وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مطلبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

معرفی دوربین مداربسته و انواع آن

دوربین مدار بسته که به آن cctv که کوتاه شده عبارت  closet circuit television می باشد نوعی دوربین است که در جای خود ثابت می ماند و از محیط اطراف خود تصاویر و فیلم هایی را ضبط کرده و در نمایشگر نمایش می دهد.

 

از این وسایل برای حفاظت و همچنین نظارت در مکان های مختلف استفاده می شود. کاربردهای نظامی، پلیسی، کنترل ترافیک، تصویربرداری نامحسوس و … برای این وسیله وجود دارد. دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به نوع استفاده می توان هر یک را تهیه و نصب نمود.

دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا ip و دوربین های دومنظوره انواعی از دوربین های مدار بسته پرکاربرد می باشند. از نظر ظاهری نیز دوربین ها در انواع مختلفی مانند دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز، دوربین های صنعتی، دوربین های dome و دوربین های speed dome وجود دارند.

در هنگام انتخاب انواع دوربین ها باید مزایا و معایب هر یک را در نظر گرفت و با توجه به بودجه و محلی که قرار است دوربین در آن نصب گردد به انتخاب هر یک دست زد.

دوربین مدار بسته در چه مکان هایی نصب می شود؟

مکان های مختلفی وجود دارند که می توان در آنها از دوربین مدار بسته استفاده نود. اماکن تجاری مختلف و فروشگاه های کوچک و بزرگ، مغازه هایی مانند طلا فروشی ها و موبایل فروشی ها، مکان های مسکونی و مجتمع های بزرگ، سازمان ها و اداره های مختلف و … از مکان هایی هستند که می توان در آنها از سیستم دوربین مدار بسته استفاده نمود.

نحوه نصب دوربین ها در این اماکن نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و نیاز است تا طراحی و بررسی نقشه به صورت دقیق انجام گیرد و دوربین در نقاط کور نصب نگردد. تعداد دوربین های مدار بسته نصب شده نیز بستگی به متراژ و فضای ساختمان دارد و ممکن است از یک تا چند دوربین متغیر باشد.

منع قانونی در نصب دوربین مداربسته

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می توان دوربین ها را در هر مکانی نصب نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد و در صورتی اجازه نصب این دوربین ها در حریم های خصوصی افراد داده می شود که مجوز لازم از این افراد دریافت گردد و با رضایت آنها این کار انجام گیرد.

در اماکن عمومی و فروشگاه و مغازه و ادارات مختلف این کار نیازی به اجازه گرفتن از سایر افراد ندارد اما در صورتی که بخواهید دوربین را در محل مسکونی خود نصب نمایید نیاز است تا همسایگان خود را از این کار مطلع سازید زیرا ممکن است این کار باعث تجاوز به حریم خصوصی آنها گردد.

می توان با نصب تابلوهایی که نشانه نصب دوربین مدار بسته می باشد اطلاع رسانی را انجام داد. علاوه بر این ها قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف

همانطور که می دانید دوربین مدار بسته باعث حفظ امنیت جانی و مالی افراد می گردد و از بسیاری از جرائم جلوگیری می کند. اما آیا نصب این دوربین ها باعث تجاوز به حریم خصوصی افراد نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در مواردی که این دوربین ها به صورت خصوصی در مکان های مختلف نصب می گردند نیاز است تا اقدام به کسب اجازه از افرادی که در معرض این دوربین ها قرار می گیرند نمود.

در غیر این صورت امکان سوء استفاده برخی افراد از این دوربین ها وجود دارد و بسیار مشاهده شده است که برخی افراد با نصب این دوربین ها در داخل خانه اقدام به سوء استفاده از افراد نموده اند.

قوانین حقوقی مربوط به دوربین های مدار بسته

حریم خصوصی، حقی است که همه افراد در جامعه از آن برخوردارند و در صورتی که به این حریم تجاوز شود می توان از فرد خاطی شکایت نمود. دوربین های مدار بسته در صورتی که در مکان های نامناسب مانند داخل منزل مسکونی، داخل آسانسور، اتاق پرو مغازه ها و این چنین مکان هایی نصب گردند تجاوز به حریم خصوصی محسوب شده و پلیس می تواند خاطیان را دستگیر نماید.

متاسفانه در مجموعه قوانین حقوقی ما، قانونی اختصاصی برای دوربین های مدار بسته وجود ندارد اما مقرراتی تنظیم شده اند که توسط پلیس و نیروی انتظامی کنترل می گردد. نظارت نیروی انتظامی بر روی دوربین های مدار بسته  و محل نصب آنها از ضروریات است و بدین صورت جلوی بسیاری از سوء استفاده هایی که بسیاری از افراد می کنند گرفته خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در اماکن مختلف

نصب دوربین مدار بسته در مکان های مختلف قوانین خاص خود را دارد که برای ایجاد نظم و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد باید این قوانین رعایت گردند. در ادامه به چگونگی نصب دوربین مدار بسته در فضاهای مختلف پرداخته شده است.

  • اماکن عمومی: در اماکنی که عمومی و پر رفت و آمد می باشد مانند فروشگاه ها و مغازه های مختلف که برای حفظ امنیت و جلوگیری از جرائمی مانند سرقت دوربین نصب می گردد هیچ منع قانونی وجود ندارد و می توان این دوربین ها را در مکان ها به راحتی نصب نمود.

 

  • مشاعات مجتمع های مختلف: ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند تا در قسمت هایی از ساختمان که مشاع بوده و مورد استفاده تمامی ساکنین قرار می گیرد اقدام به نصب دوربین مدار بسته نمایند. قسمت های مشاع ساختمان شامل راه پله ها، پارکینگ، لابی، حیاط و غیره می گردد که برای نصب دوربین در این مکان ها نیاز است تا تمامی همسایگان و افراد ساکن در ساختمان به صورت کتبی نسبت به نصب دوربین مدار بسته رضایت دهند. در صورتی که حتی یکی از ساکنین راضی به نصب دوربین در مناطق مشاع نباشد این کار غیر قانونی خواهد بود.

 

  • محیط های خصوصی: مکان های خصوصی مکان هایی مانند داخل منزل و اتاق خواب، داخل اتاق پرو، آسانسور، رختکن باشگاه ها و … می باشد که امکان نصب دوربین در این مکان ها وجود ندارد مگر این که مجوز رسمی برای انجام این کار دریافت شده باشد. حساسیت بالای این محیط ها باعث می شود تا توجه زیادی در کسب مجوز لازم صورت گیرد و افراد به هر دلیلی نتوانند دوربین را در این مکان ها نصب نمایند.

 

  • محیط کار: نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان های مختلف بسیار رایج است و این کار برای جلوگیری از وقوع جرایم مختلف، نظارت بر عملکرد کار کارمندان، جلوگیری از جا به جایی و سرقت مدارک و اسناد مختلف، جلوگیری از سوء رفتار کارکنان و موارد این چنینی انجام می گیرد. اما در صورتی که می خواهید دوربین مدار بسته را در این محیط ها نصب نمایید نیاز است تا به کارکنان آن شرکت یا سازمان نسبت به حضور دوربین اطلاع رسانی گردد و همچنین اعتماد مابین مدیر و کارمندان حفظ شده و به شخصی بی احترامی و توهین نشود. دلیل نصب دوربین مدار بسته باید به افراد گفته شود و حریم شخصی کارکنان و مسائل اخلاقی به طور کامل رعایت گردد.

با توجه به نکات گفته شده و قوانین نصب دوربین های مدار بسته در اماکن مختلف، در صورتی که تمایل دارید در مکان هایی که نیازمند دریافت مجوز می باشند، دوربین مدار بسته تهیه و نصب نمایید نیاز است تا در ابتدا شکایتی را به واسطه تهدید، تخریب و خطرات امنیتی تنظیم نمایید و ذکر کنید که نیاز برای حفظ امنیت خود نیاز به نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر می باشید.

این شکایت باید نزد مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی برده شود و در آنجا پس از بررسی های لازم مجوز مورد نظر جهت نصب دوربین مدار بسته صادر گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

 

امروزه سیستمهای دوربین مدار بسته رواج چشم گیری داشته و به غیر از اماکنی که در آنها کسب و کار وجود دارد پای سیستم های دوربین مداربسته به اماکن مسکونی نیز کشیده شده. حال جدا از اینکه علت این موضوع چیست و آیا این موضوع خوب است یا بد ما قصد داریم انواع دوربین مدار بسته را در این مطلب مفصل تشریح کنیم.

تقسیم بندی دوربین مدار بسته به لحاظ ظاهری به شرح زیر می باشد

دوربین مداربسته بولت

در گام اول معرفی انواع دوربین مداربسته، مدل بولت را بررسی می کنیم. دوربین مدار بسته بولت در اصطلاح انگلیسی Bullet که ظاهری مانند لوله تفنگ دارد. در این نوع دوربین، ال ای دی دید در شب، لنز، سنسور و مدار دوربین پشت هم قرار گرفته و ساختار این دوربین مدار بسته را تشکیل می دهد.

 

دوربین بولت

دوربین بولت قابلیت نصب بر روی دیوار وسقف را دارد و به علت اینکه اکثر این دوربین ها با قابلیت ضد آب و خاک ساخته شده اند از آنها می توان برای فضاهای خارجی و محوطه هایی که سقف ندارند نیز استفاده نمود. معمولا دوربین مداربسته بولت قابلیت گردش ندارند.

این نوع دوربین ها از همان ابتدا دارای دید در شب بودند اما میزان آن با توجه به نوع LED و قدرت آن با یکدیگر تفاوت داشتند. هر چقدر دید در شب بیشتر و بهتر بخواهیم باید کیس لوله ای این دوربین های بولت بزرگتر باشد تا تعداد ال ای دی بیشتری در آن قرار بگیرد.

اجزای تشکیل دهنده دوربین مدار بسته بولت:

 

  1. بدنه اصلی(فلزی یا پلاستیکی)
  2. شیشه محافظ جلو
  3. ال ای دی مادون قرمز
  4. لنز ثابت یا متغیر دوربین
  5. کیت IR-CUT FILTER
  6. سنسور تصویر
  7. پایه عقب دوربین
  8. کابل خروجی (تصویر وتغذیه)

 

هایک ویژن      تی وی تی

دوربین مدار بسته دام

در معرفی انواع دوربین مدار بسته به دوربین مداربسته دام می رسیم. این دوربین با ظاهر گنبدی یا نیم دایره طراحی شده اند و بیشترین استفاده را در پوشش سیستم های نظارتی جهان بازی می کند. شکل نیم دایره ای دوربین ایجاب می کند که دوربین تنها به سقف نصب گردد که در اکثر اماکن نیز به همین گونه می باشد. اما با اضافه کردن پایه برای دوربین دام می توان آن را بر روی دیوار نیز نصب نمود.

دوربین دام

دوربین های دام نقاط قوت و ضعفی دارد که می بایست بر اساس مکان بهترین انتخاب را انجام داد. به طور مثال از مزیت های بزرگ این دوربین مشخص نبودن مکان لنز آنهاست تا کسی نتواند با توجه به زاویه نگاه دوربین محل تصویر برداری آن را تشخیص دهد. دیگر مزیت آن قیمت پایین تر به نسبت دوربین بولت و ظاهر زیباتر آن است تا راحت تر با محیط همگام شود.

نقاط ضعف و قدرت دوربین دام

اما از نقاط ضعف دوربین دام بگوییم که بزرگترین آن عدم امکان نصب مستقیم بر روی دیوار است و دید در شب کم آن امکان نصب در فضای باز را فراهم نمی کند. حتی برخی از دوربین های مدار بسته دام به علت شیشه ی محفظ نیم دایره، مناسب نصب در پارکینگ نیستند، زیرا با تابش نور چراغ خودرو کاملا دید خود را از دست می دهند.

اکثر دوربین های مداربسته دام قابلیت ضد آب و خاک ندارند اما شرکت های زیادی وجود دارند که این دوربین ها را با قابلیت ضد آب و خاک و حتی ضد ضربه و شوک تولید می کنند. این دوربین ها آنقدر تنوع دارند که برخی آز آن ها در اتوبان ها برای نظارت خودروها استفاده می شود. باید توجه داشت که دوربین های استفاده شده در بزرگراه ها باید هم از لحاظ نفوذ آب وخاک بسیار مقاوم باشند و هم دید بسیار با کیفیتی را دارا باشند.

به مانند دوربین مدار بسته بولت، دوربین دام نیز قابلیت استفاده از سنسورها لنزهای متعددی را دارند. از سنسور های TVL آنالوگ گرفته تا سنسورهای تصویر مگا پیکسلی و از لنز های ثابت تا لنز های متغیر در این محصولات دیده می شود.

 

اجزای تشکیل دهنده دوربین دام:

  1. روکش شیشه ای دوربین دام
  2. LED مادون قرمز
  3. لنز ثابت با متغیر دوربین مدار بسته
  4. کیت فیلتر IR-CUT
  5. سنسور تصویر
  6. بدنه به همراه پایه
  7. کابل تصویر و تغذیه دوربین

دوربین مداربسته گردان یا PTZ

در گام بعدی معرفی انواع دوربین مدار بسته به دوربین PTZ میرسیم، شاید در نگاه اول شما این دوربین را با یک دوربین دام اشتباه بگیرید، این دوربین نیز به مانند دوربین دام به صورت نیم دایره می باشد که بر روی یک پایه گردان 360 درجه ای سوار شده است. این دوربین ها بجز پایه گردان از یک لنز متغیر نیز بهره می برند که قابلیت زوم اپتیکال ودیجیتال را روی تصویر به صورت آنلاین فراهم می سازد. در مورد بزرگنمایی یا زوم این نکته باید ذکر شود که زوم اپتیکال هیچ افت کیفیتی را روی تصویر ایجاد نمی کند.

نصب دوربین مداربسته

 

 

دوربین مداربسته گردان

دوربین مداربسته کردان برای اماکنی مناسب است که یک اپراتور دوربین ها را کنترل می کند و با این دوربین قادر است تمام محیط محوطه را پوشش دهد. همچنین اپراتور می تواند به این دوربین برنامه دهد تا یک مسیر را طی کند و در چند نقطه در این مسیر متوقف شود و زوم نماید و دوباره ادامه مسیر خود را طی نماید.

راهنماهای خرید محصولات

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

دوربین PTZ بسیار مناسب و مورد علاقه پلیس و راهنمایی و رانندگی می باشد. چون با این دوربین مدار بسته می توان کنترل ترافیکی مفیدی را داشت. این دوربین می تواند به هر سو بچرخد و روی هر نقطه ای زوم نماید.

دوربین مداربسته صنعتی یا باکس

این نوع دوربین مدار بسته در گذشته به علت پایین بودن کیفیت دوربین ها استفاده بیشتری داشت اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و چند برابر شدن کیفیت دوربین مداربسته فروش بسیار کمی را دارا هستند. دوربین مدار بسته صنعتی برای اماکنی که نیاز به تصویر شفاف و یا زوم قوی بودند، استفاده می شود.

دوربین باکس

از جمله ویژگی مهم دوربین صنعتی استفاده از لنز های مختلف در آن است. این دوربین ها در پک تولید شده فاقد لنز می باشند و می توان بر اساس نیاز لنز ثابت یا متغیر تهیه کرد. اما نقطعه ضعف دوربین های باکس در نداشتن دید در شب است که حتما می بایست در محیط نور، هر چند کم وجود داشته باشد.

ساختار این محصول نیز به مانند دوربین مداربسته بولت می باشد با این تفاوت که لنز آن باید به صورت مجزا خریداری شود و فاقد Led دید در شب میباشد.

دوربین مدار بسته مینیاتوری

یک مدل از انواع دوربین مدار بسته از نوع مینیاتوری است. همانطور که از نامش پیداست دوربین مداربسته مینیاتوری به نسبت سایر دوربین ها اندازه بسیار کوچکتری دارد و برای پایش نامحسوس استفاده ویژه ای دارد. لنز، سنسور و چیپ تغذیه داخل یک کاور کوچک تعبه شده تا بتوان آن را در هر جایی کار گذاشت.

نکته جالب دوربین های مینیاتوری لنز آنهاست که هم می تواند ظاهر ساده ای داشته باشد و هم به اندازه سر سوزن کوچک باشد و یا به شکل یک پیچ چهار سو باشد. بسیاری از دوربین های مداربسته مینیاتوری دید در شب ندارند اما برخی از آن ها به چند عدد LED دید در شب تجهیز شده اند که قادرند درتاریکی چند متری از اطراف خود را پوشش دهند که اصلا نور دهی مناسبی ندارند.

 

مدلهای دوربین مدار بسته مینیاتوری

دوربین های مینیاتوری نیز به مانند سایر دوربین ها به یک منبع تغذیه 12 ولت با جریان مستقیم نیاز دارند تا همیشه روشن بمانند. در مدل های دوربین وایرلس مینیاتوری از یک باتری جهت ذخیره برق چند ساعته نیز استفاده شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr


امروزه پیشرفت جوامع در زمینه های کنترل یک محل بدون مراجعه و روند رو به رشد اتوماسیون در هر زمینه ای مشهود و گریز ناپذیر میباشد. یکی از زمینه های اتوماسیون کنترلی و حفاظتی نصب دوربینهای مداربسته در یک محل و کنترل و بازبینی آنها از هرجای دنیا از طریق اینترنت بدون مراجعه به محل میباشد.

بعضی مواقع لازم است با استفاده از اینترنت نظاره‌ گر تصاویر دوربین مداربسته خود باشیم، به‌ طوری که در هر زمان و مکان، حتی از راه دور هنگام سفر بر محل نصب دوربین مدار بسته نظارت و کنترل داشته باشیم.بهترین راه برای انجام این کار، بهره‌گیری از اینترنت و گوشی موبایل همراه یا لپ تاپ است. بدین صورت که با نصب یک نرم افزار انتقال تصویر دستگاه DVR یا NVR روی گوشی موبایل اندروید یا ios خود می‌توانید از راه دور بر محیط نظارت کامل داشته باشید. لازم به‌ذکر است جهت انتقال تصاویر باید دستگاه DVR یا NVR نیز به اینترنت متصل باشد.

به ارسال تصاویر دوربین‌های مداربسته نصب شده در یک محل، روی موبایل، تبلت، کامپیوتر و یا لپ تاپ از طریق اینترنت، انتقال تصویر دوربین مداربسته می‌گویند.

انواع روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون آی پی استاتیک بر رویبستر شبکه داخلی
  • روش اینترنتی بدون به صورت کلود و P2P
  • انتقال تصویر اینترنتی بدون آی پی استاتیک با استفاده ازتنظیمات NAT در مودم ADSL
  • انتقال تصویر با آی پی استاتیک در شبکه اینترنت با استفاده ازتنظیمات NAT در مودم ADSL
  • انتقال تصاویر وایرلس دوربین مداربسته و دستگاه DVR ودستگاه NVR بر روی بستر شبکه بی سیم
  • انتقال تصویر بدون نیاز به هیچ گونه آدرس آی پی اینترنتی و ازطریق انتقال تصویر وایرلس
  • انتقال اینترنتی بر روی بستر اینترنت سیمکارتی ۳G و ۴G بااستفاده از مودم ۴G و دانگل ۴


انتقال تصویر به روش آی پی استاتیک


اولین گام برای انجام انتقال تصویر دوربین مدار بسته این است که شما یک خط اینترنت دارای آی پی ثابت داشته باشید.برای این منظور باید از هر کجا که اینترنت خود را تهیه کرده اید اقدام به خرید آدرس آی پی ثابت یا همان آی پی استاتیک کنید.حال دلیل خرید آدرس آی پی ثابت چیست ؟ هر بار که شما به اینترنت وصل می شود آدرس آی پی شما تغییر می کند.به عبارت دقیق تر هنگامی که شما مودم خود را روشن می کنید از طرف ارائه دهنده سرویس اینترنت شما ، یک آدرس آی پی متغییر به آن اختصاص می یابد.ممکن است در صورت خاموش و روشن کردن مودمتان آدرس آی پی شما مجدد تغییر کند و برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته نیاز است تا شما دارای یک خط اینترنت با آدرس آی پی ثابت باشید. 

شبکه اجتماعی خرید و فروش آنلاین

 

برای انجام انتقال تصویر توسط آی پی استاتیک (ثابت) شما باید  تنظیماتی را روی مودم خود صورت دهید.در این تنظیمات شما منابعی از شبکه داخلی خودتان را به اشتراک می گذارید.حال این منابع می توانند هر چیزی باشند که شما در انتقال تصویر دستگاه دی وی آر خود را به اشتراک می گذارید.با این کار شما در حقیقت اجازه دادید که هر کس آدرس آی پی شما را وارد کند ، بتواند به دستگاه دی وی آر شما دسترسی داشته باشد و بتواند تصاویر دوربین های شما را مشاهده کند.

انتقال تصویر به روش P2P

با پیشرفت علم و ظهور تکنولوژی انتقال تصویر P2P، هر دستگاه یک کد منحصر به فرد به نام کد P2P دارد که نیاز به هیچ تنظیمات و عملیات خاصی برای انتقال تصویر ندارد و با تمام شبکه های اینترنت سازگاری دارد و فقط کافیست اینترنت را به دستگاه متصل کنید.سیستم P2P یا همان Peer to Peer یکی از شاخه های سیستم ابری هستند که در کشور عزیزمان اصطلاح Cloud رایج است. کد P2P به همراه نام کاربری و رمز عبور را در نرم افزار گوشی وارد کنید و به سرعت تصاویر برای شما قابل دسترس خواهند بود.

این روش به آسانی  قابل تنظیم بوده و هیچ گونه نیازی به استفاده و دریافت آی پی استاتیک نیست.  انتقال تصویر P2P، به راحتی این امکان را بوجود می آورد تا تنها با اسکن کردن بارکد QR کد، به دستگاه دی وی آر انتخابی دسترسی داشته باشید.این عملیات بدون نیاز به پروکسی ، پورت فورواردینگ و برنامه های داینامیک انجام پذیر است.نرم افزار های مربوطه این امکان را برای کاربر میسر می کند تا از هر نقطه با تلفن همراه خود در صورت وجود اینترنت به تصاویر سیستم های دوربینهای مدار بسته نصب شده دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   هایک ویژن



مزایای شبکه ی p-2-p


۱-  در p-2-p هیچ نیازی به مدیریت سیستم تمام وقت نیست. هر کاربری مدیر دستگاه خود است.
۲- در p-2-p تمامی منابع و محتویات میان  همه ی کلاینتها تقسیم می شود.
۳-به دلیل اینکه  عدم وابستگی در p-2-p  ، این روش قابل اعتماد تر است.  عدم موفقیت یک کلاینت،  تاثیری بر عملکرد کلاینت های دیگر ندارد.
۴- نصب آن و در نتیجه تنظیمات کامپیوتر در این  شبکه آسان می باشد.
۵-هزینه ی کلی ساخت و نگهداری این نوع شبکه به نسبت بسیار پایین است.

معایب (اشکالات) طراحی p-2-p

۱-در این شبکه کل سیستم غیر متمرکز است در واقع یک نفر نمی تواند تنظیمات قابلیت دسترسی کل شبکه را تعیین کند.
۲-ریکاوری داده و گرفتن فایل پشتیبانی  در این نوع شبکه بسیار سخت است.
۳-نرم افزار های مخرب میتوانند به راحتی در طراحی این سیستم p-2-p انتقال یابند.
۴-بسیاری از فیلم ها،  موزیک ها و دیگر فایل های کپی رایت ،  از این نوع انتقال فایل  استفاده میکنند. P-2-p تکنولوژی است که در مواردی که تعداد فایل ها بالاست، استفاده میشود.

 بیشتر بخوانید:         تی وی تی

چگونه امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته را بالا ببریم؟

 

همین چند روز پیش بود که خبری در رسانه ها منتشر شد که یک تکنسین نصب دوربین مدار بسته، رمز عبور برای مشاهده  تصویر آنلاین دهها مشتری خود را سالها در اختیار داشته و گه گداری این تصاویر را مرور میکرد. جالب اینکه اکثر این دوربین ها در شخصی ترین اتاق های منازل نصب بودند. این خبر باعث شده نگرانی شدیدی برای استفاده کنندگان از سیستم دوربین مدار بسته ایجاد گردد که چگونه می توان امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بالا برد و حریم خصوصی خود را حتی در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده این سیستم های امنیتی حفظ نمود.

راهکار هایی که ما در ادامه خواهیم دارد مواردی است که بسیاری از آنها به سادگی انجام پذیر است و ما سعی میکنیم همه ی مواردی که امنیت انتقال تصویر دوربین مدار بسته تان را بالا می برد در ادامه بازگو می کنیم.

یوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنید.

بسیاری از دستگاه های دی وی آر و NVR پس از اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر بدون هیچ تنظیم خاصی را دارا هستند و هر شخصی بتواند به نحوی کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به این دستگاه متصل گردد. معمولا این کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاری و حتی روی بدنه دی وی آر وجود دارد.

 

راهکار این است که بر روی دی وی آر یوزرنیم و پسورد قوی خود را تعیین نمود. این عمل باعث می شود که کسانی که حتی به کد اتصال به نحوی دسترسی داشته اند به سد مستحکم نام کاربری و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد یوزر و پسورد این مورد را هم بدانید که اکثر سیستم های دوربین مدار بسته دارای پسورد پیش فرض هستند که به راحتی می توان آن حدس زد. پس به رمز پیش فرض هچ وقت نباید اطمینان کرد. این اولین قدم در بالا بردن امنیت انتقال تصویر در دوربین مداربسته است.

رمز وای فای مطمئن

 

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته با کابل به مودم وصل می شود اما کسانی که به وای فای متصل هستند قادراند آی پی های متصل شده به مودم را ببینند و در صورتی که کمی اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دی وی آر یا NVR خواهند شد و در صورتی که دستگاه دی وی آر پسورد نداشته باشد یا پسورد پیش فرض بر رویش باشد، به راحتی تصاویر زنده و حتی تصاویر ضبط شده در دسترس شان قرار میگیرد. 

راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص است تا هک کردن رمز وای فای را ناممکن سازد.

رمز عبور را بعد از نصب تغییر دهید

اگر در مورد ساختن یوزر و پسورد برای دوربین مدار بسته منزل یا محل کارتان آشنایی ندارید. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب یا تکنسین نصب آموزش ببینید و متوجه شوید که چگونه آنها را باید در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود وارد نمایید و پس از تحویل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغییر داده و به یک کلمه عبور قدرتمند بدل کنید.

امنیت انتقال تصویر دوربین های وایرلس

برخی از دوربین های مدار بسته که در بازار به نام دوربین بیسیم به فروش می روند نیاز به دستگاه دی وی آر نداشته و خودشان به صورت مستقیم به وای فای مودم وصل شده و انتقال تصویر را به صورت نقطه به نقطه انجام می دهد.

بسیاری از افراد این دوربین ها را به صورت تکی یا چندتایی برای داخل خانه تهیه می کنند که نیاز به امنیت بسیار بالاتری به نسبت آنهایی که در محوطه ها نصب می شود می باشد.

 

نکته اول در مورد امنیت این نوع دوربین ها این مورد است که اصلا به مدل های ارزان قیمت بسنده نکنید. بارها دیده ایم که با وارد کردن کد دسترسی به یک دوربین بیسیم، تصاویر مربوط به یک دوربین دیگر را در جایی دیگر پدیدار میشود و این نمی تواند گزینه ای مناسب برای منازل باشد.

دوربین های بیسیم معتبر معمولا از امنیت بالایی برخوردارند به این شرط که مصرف کننده خودش راه اندازی نرم افزاری را انجام دهد. این نوع دوربین ها از نصب سریع و اتوماتیک پشتیبانی می کنند و اگر مصرف کننده کمی وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسایل امنیتی اش را حفظ نماید.

برای متصل شدن به دوربین بیسیم ابتدا می بایست با یک ایمیل یا شماره تلفن در سایت تولید کننده ثبت نام نمود. این مهمترین قسمت امنیتی دوربین های بیسیم است و تکنسینی که در پاراگراف اول از او یاد کردیم با وارد کردن ایمیل خودش درون دوربین های بیسیم مشتریانش به این تعداد از دوربین های امنیتی دسترسی داشت.

پس حتما با ایمیل و شماره خودتان ثبت نام کنید و در ادامه پس از اتصال به دوربین مدار بسته می بایست مام کاربری و کلمه عبور قدرتمندی اختصاص دهید تا سد حفاظتی در برابر نفوذ و مشاهده دوربین هایتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنید.

دوربین مداربسته

فروشنده مطمئن

در انتها می توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب دوربین مدار بسته معتبر دخیل دانست. برخی فروشندگان به صرف سود بیشتر ممکن است مدلی را پیشنهاد نمایند که امنیت بالایی ندارند. اما بسیاری از شرکتها نیز وجود دارند که اعتبار و کیفیت محصوشان برلی آن شرکت مهم است و محصولات پیشنهادی که دارند می تواند با استاندارهای بالای امنیتی در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نیز می تواند با پیشنهاد گزینه های مطمئن آخرین گام را برای بالا بردن امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته بر دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

WDR در دوربین مداربسته مخفف Wide Dynamic Range هست که به نوعی تکنولوژی گفته می شود که قابلیت تطبیق دریچه دیافراگم دوربین با تغییر نور منعکس شده از شی در محیط و تصویر برداری با کیفیت مناسب گفته می شود. زمانی که صحبت از  دوربین مدار بسته می کنیم در وحله ی اول کیفیت تصویر برداری دوربین برای ما بسیار اهمیت دارد، موارد مختلفی بر روی کیفیت تصویر، تاثیر مستقیم دارد که از جمله ی آنها می توان به رزولوشن، پهنای باند، سرعت تصویر برداری، WDR، BLC، HLC و… اشاره نمود. در این مجال سعی در ارائه شرحی در خصوص تکنولوژی WDR روی دوربین های مدار بسته تحت شبکه داریم، از شما دعوت می کنیم که همراه ما باشید:

تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته ، در واقع یک تکنولوژی پیشرفته است که در ایران بیشتر به اسم ضد نور معروف شده است، در واقع این تکنولوژی به دوربین در تصویر برداری مناسب از مناظری که دارای چند نور مختلف هستند ( مثل نور زیاد بیرونی و نور کم داخلی) کمک شایانی می کند. تصویر برداری توسط دوربین های مدار بسته تحت شبکه معمولی، در محیط هایی که سطوح نوری متفاوتی دارند دچار مشکل می شود و تصویر تاریک می شود و این موضوع یک نقطه ضعف بزرگ برای این نوع دوربین ها به حساب می آید. بعنوان مثال زمانی که دوربین در حال تصویر برداری در یک محیط است یک منبع نوری قوی مانند نور خورشید، نور چراغ خودرو، یک درب یا پنجره رو به بیرون و…، باعث تنگ تر شدن دریچه دیافراگم دوربین مدار بسته شده و نقاط کم نور واقع در میدان دید دوربین کاملا تاریک دیده می شوند. در اینجاست که تکنولوژی WDR به کمک دوربین های مدار بسته می آید. در یک تعریف WDR، به توانایی کنترل هوشمند دریچه دیافراگم دوربین در مقابل کم و یا زیاد شدن انعکاس نور از شی به دوربین در محیط های دارای حداقل دو نور، و ارائه تصویر مناسب گفته می شود. هنگامی که زاویه دید دوربین رو به پنجره یا درب ورودی، تصویر شخص تاریک و تصویر فضای بیرون روشن و نامشخص می باشد که این امر باعث ارائه تصویر فاقد ارزش می شود اما با استفاده از دوربین های با قابلیت WDR، تصویر بصورت کاملا مطلوب توسط فیلترهای جبران ساز و کنترل کننده دیافراگم اصلاح شده و در اختیار قرار می گیرد.

برای نصب دوربین مداربسته   باید با متخصصین این حوزه تماس بگیرید. ما شرکت مهر تجارت را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

تکنولوژی WDR چیست و چه کاربردی دارد؟

تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته به دو نوع تقسیم می شود که عبارتند از: WDR و DWDR.

WDR:

 این تکنولوژی به دوربین مدار بسته   هایک ویژن  این امکان را می دهد تا در شرایط نوری نامناسب که در بالا به آن اشاره شد، تصویر با کیفیت بگیرد. این تکنولوژی هم در دوربین های آنالوگ و هم در دوربین های تحت شبکه (IP)، وجود دارد و واحد آن دسی بل می باشد. بعنوان مثال یک دوربین مدار بسته تی وی تی با WDR، معادل 120 دسی بل، به دوربین امکان تصویر برداری با کیفیت در هر شرایط سخت نوری را با کیفیت عالی می دهد.

DWDR:

مفهوم WDR دیجیتال یک تکنیک نرم افزاری می باشد که از طریق تنظیم اشعه جبران ساز ( گاما) و با جبران نقاط تاریک تصویر کار می کند. در این روش از دو پردازنده مجزا جهت تصویر برداری از نقاط تاریک و روشن استفاده می کند و از تلفیق این دو تصویر یک تصویر با کیفیت مناسب بدست می آید. تکنولوژی WDR دیجیتال قابل تنظیم از سطح 1 تا 8 می باشد اما باید توجه داشت که تنظیم دوربین ها با این تکنولوژی بسیار حساس و پیچیده می باشد.

 جدول مقایسه ای بین WDR و DWDR:

مقایسه

Digital WDR

WDR

تکنولوژی

جبران نور نقاط مختلف تصویر توسط اشعه گاما

ترکیب پرتوهای کم و زیاد نور در یک فریم.

مزایا

کیفیت عکس مناسب

کیفیت عکس عالی

معایب

امکان از بین رفتن قسمتی از تصویر

ممکن است دچار پراکندگی رنگ شود و یا رنگ ها در حالت پر نور طبیعی به نظر نیایند.



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

امروزه با در نظر گرفتن پیشرفت روز افزون تکنولوژی، انتخاب  دوربین مداربسته مناسب مطابق نیاز امری بسیار پیچیده است. در این مجال به بررسی امنیتی این دوربین ها با در نظر گرفتن مشخصات فنی شان می پردازیم. وجه مشترک این دوربین ها عدم نیاز به مرکز کنترل می باشد. کلیه این دوربین ها تصاویرشان روی فضای Cloud و یا فضای SD کارت روی خودشان تصاویر را ضبط می کنند. و عملیات آنالیز تصویر روی خود دوربین انجام می شود.

این دوربین ها قابلیت ارسال تصویر روی بستر WI-FI منزل را دارند و تصاویر آنها توسط گوشی های هوشمند قابل رویت و کنترل می باشند. با استفاده از گوشی های هوشمند، بسیاری از قابلیت های جدید قابل دستیابی می باشند به عنوان نمونه شما می توانید با استفاده از گوشی هوشمند فضای جلوی دوربین را می خواهید در آن عملیات ضبط با حرکت (Motion Detection)، ترسیم کنید و همچنین تنظیمات مربوط به آلارم هوشمند دوربین را کنترل نمایید.

برخی از این دوربین ها قابلیت تشخیص انسان از حیوان و وسایل نقلیه را دارا هستند و بدین ترتیب می توان بهترین استفاده را از تصاویر این دوربین ها جهت دستیابی به اهداف را انجام داد. همچنین جهت نصب این دوربین ها نیاز به نصاب حرفه ای نیست.

در ادامه به ۱۰ نمونه از این دوربین های مداربسته اشاره می کنیم:

دوربین Netatmo:

دوربین مورد نظر دارای نور افکنی بالای خودش می باشد که با روشن شدن دوربین فعال شده  قابلیت تصویر برداری با کیفیت رنگی در شب را برای افراد فراهم می کند. این دوربین دارای رزولوشن ۲ مگا پیکسل بوده، قابلیت کارکرد در محیط بیرونی ( ضد آب و ضر ضربه) را دارد، همانگونه که شد تصاویر این دوربین بصورت محلی روی SD کارت و یا فضای اجتماعی Cloud ضبط می شود.

نقاط قوت:

  • پوشش تمام فلزی زیبا و مقاوم در برابر هر گونه خطری.
  • نور افکن دید در شب تاثیر گذار جهت بر طرف کردن اکثر تهدیدات شبانه در غالب روشن کردن کامل محیط.

نقاط ضعف:

  • طراحی نامناسب برای یک دوربین مدار بسته تحت شبکه.
  • دوربین مورد نظر فاقد پورت شبکه و اینترنت می باشد.

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۲۲۵ دلار در نظر گرفته شده است که معمولا برای یک دوربین در این تقسیم بندی قیمت بالایی به حساب می آید.

شکل ظاهری خاص این دوربین بخاطر استفاده از نور افکن بزرگ دارای قیمت بالایی می باشد. اما دلایل دیگری نیز در مورد این وجود دارد که عبارتند از: تصویر برداری ۲۴ ساعته با رزولوشن فول اچ دی (Full HD)، قابلیت تشخیص بین انسان، حیوان و ماشین و ارائه آلارم های مختلف، جهت مدیریت.

طراحی متمایز، ظاهر شیک و توانایی های به خصوص این دوربین باعث کم شدن میزان تهدیداتی از قبیل سرقت در مکان نصب این دوربین می شود.

دوربین مخصوص محوطه ی بیرونی Nest Cam:

این دوربین از نوع بولت و ضد آب می باشد که در تجهیز امنیتی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از مشخصات این دوربین عبارتند از :

نصب در محوطه ی بیرونی ( ضد آب)، رزولوشن دو مگا پیکسل، ضبط روی فضای Cloud، قابلیت صدای دو طرفه.

نقاط قوت:

  • سازگاری با پروتکل های انتقال تصویر تحت بستر شبکه هوشمند.
  • دارا بودن تیم خدمات پس از فروش قوی.

نقاط ضعف:

  • طراحی ضعیف و آسیب پذیری در مقابل ضربه و سرقت.
  • دستکاری جهت و زاویه دید دوربین توسط افراد غریبه.
  • هزینه اشتراک کمپانی جهت ارائه خدمات بسیار گران.

جهت مشاهده و مدیریت تصاویر این دوربین از نرم افزار مخصوص خود کمپانی دوربین باید استفاده کنیم. جهت نصب و استفاده از خدمات ارائه شده توسط این نرم افزار باید هزینه اشتراک این کمپانی را بپردازیم که متاسفانه بسیار گران می باشد. این هزینه اشتراک به صورت ماهانه بوده و با عدم پرداخت آن قابلیت دسترسی به تصاویر دوربین امکان پذیر نمی باشد.

دوربین Logi:

این کره چشمی قابلیت ضبط و ارسال آلارم کلیه فعالیت های روزانه در یک محل را به بهترین نحو دارا می باشد.

مشخصات فنی دوربین:

مخصوص محوطه ی بیرونی ( ضد آب و ضد ضربه)، رزولوشن دو مگا پیکسل،  ضبط تصاویر روی محیط Cloud و قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۱۲۹ دلار می باشد.

نقاط مثبت:

  • دارا بودن باطری داخلی جهت تصویر برداری در شرایط قطع شدن برق سیستم.
  • نشان دادن سریع تصاویر روزانه و امکان مشخص کردن آلارم های سیستم که در طول روز اتفاق می افتد.

نقاط منفی:

  • عدم پشتیبانی از SD کارت جهت ضبط تصاویر بصورت محلی.
  • ضبط تصاویر تنها برای مدت ۲۴ ساعت روی محیط Cloud.

در صورتی که دنبال یک راهکار سریع و ساده جهت پوشش دادن دفتر محل کار یا مغازه خود هستید، این دوربین یک راه حل هوشمندانه می باشد. هرچند ارزانترین راهکار نیست. بخصوص اینکه با پرداخت هزینه ماهیانه جهت اشتراک کمپانی و استفاده از ویژگی های این دوربین می توانید خیال خود را بابت یک سیستم مدار بسته آسوده کنید. از دیگر ویژگی های این دوربین و نرم افزار آن ساده بودن عملکرد آن می باشد که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

ظاهر جمع و جور  در هم تنیده آن کاملا مشهود می باشد. وجود باطری داخلی به دوربین جهت عملکرد مناسب، در مواردی که این دوربین بصورت بیسیسم نصب می شود را می کند. با توجه به نکات مثبت گفته شده در این مقاله در مورد این دوربین توصیه می شود در صورتی که دارای پروژه بزرگتری هستید از راهکارهای بهتر و مستحکم تری جهت بکارگیری یک سامانه دوربین مدار بسته استفاده کنید.

برترین برندهای  دوربین مداربسته

دوربین مکعبی Netgear:

از این دوربین جهت ضبط تصاویر دوربین روی محیط Cloud برای مدت هفت روز استفاده می شود.

مشخصات فنی دوربین:

مخصوص محیط های داخلی، رزولوشن دو مگا پیکسل، ضبط تصاویر روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون ۱۵۹ دلار می باشد.

نقاط مثبت:

  • فضای صبط تصاویر روی Cloud رایگان می باشد.
  • طراحی زیبا و جمع و جور مخصوص فضاهای داخلی.

نقاط منفی:

  • عدم پشتیبانی از SD کارت جهت ضبط تصاویر بصورت محلی.
  • عدم دارا بودن پورت شبکه و اینترنت.

بخاطر ظاهر جمع و جور و عملکر هوشمند، این دوربین یک راهکار خوب و سریع برای تجهیز یک محل به دوربین مدار بسته می باشد. عملکرد راحت و آسان نرم افزار مدیریت این دوربین نیز جزو ویژگی های مثبت این دوربین به شمار می آید.

دوربین مینی پلاس هایک ویژن:

این دوربین مینیاتوری و آهنربایی هایک ویژن می تواند تصاویر رو با رزولوشن دو مگاپیسکل ارسال کند.

مشخصات فنی:

مناسب برای محیط داخلی،  رزولوشن ضبط دو مگا پیکسل، ضبط روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).

نقاط مثبت:

  • دارا بودن میکروفن و اسپیکر داخلی.
  • دارا بودن قابلیت آلارم داخلی.
  • قابلیت ضبط بر روی Cloud و حافظه SD کارت بصورت Optional.

نقاط منفی:

  • قدرت آهنربایی ضعیف برای اتصال به پایه.
  • کنتراست پایین در محیط های با نور کم.

دوربین مورد نظر از نوع شکل ظاهری دارای شکل مناسبی می باشد، نصب و راه اندازی این دوربین بسیار ساده می باشد. شکل این دوربین کاملا ساده و ابتدایی به نظر می رسد اما در واقع این دوربین مدار بسته قابلیت تصویر برداری با کیفیت دو مگا پیکسل در شرایط نوری مختلف را دارد. قابلیت تنظیم میزان حساسیت به حرکت مطابق نظر مشتری و همچنین ضبط بصورت محلی روی دوربین بصورت Optional در این دوربین فراهم شده است. برخی دیگر از قابلیت های این دوربین می توان به، ضبط بر اساس گم شدن شی یا اشیایی از منظره ای که توسط دوربین پوشش داده شده است، همچنین تشخیص هوشمند بین اشیاء، انسان، خودرو و … می توان اشاره نمود.

در این دوربین با اینکه، کیفیت تصاویر دارای کنتراست مناسب نمی باشد ولی جزئیات کاملی از تصویر حتی در شب قابل رویت می باشد. اما متاسفانه این دوربین باطری داخلی جهت استفاده بهتر از توانایی های این دوربین در مواقعی که برق قطع می شود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته  هایک ویژن   

برترین برندهای دوربین مداربسته

دوربین فوسکام

دوربین عجیب و اسپورت این کمپانی قابلیت تصویر برداری و ضبط مستقیم روی میکرو اس دی بصورت محلی را دارد.

قابلیت های دوربین:

مخصوص محیط های بیرونی، رزولوشن یک مگا پیکسل، محل ضبط تصویر بصورت محلی و یا روی Cloud، فاقد صوت.

نقاط مثبت:

  • نصب با استفاده از یک کابل.
  • ساخت با استفاده از مواد سخت و با کیفیت جهت عملکرد در محیط های باز.

نقاط منفی:

  • کیفیت تصویر برداری محدود به رزولوشن یک مگا پیکسل.
  • رویت تصاویر تنها با استفاده از مرورگر Clunky unintuitive.

برای نصب در محل های بیرونی، و محل های پر خطری که نیاز به دوربین مستحکم جهت تصویر برداری داریم می توان از این دوربین استفاده نمود. ظاهر سخت و بی روح این دوربین معمولا پوشش دهنده استفاده این دوربین از تکنولوژی دوربین های تحت شبکه می باشد، اما استفاده از قابلیت های هوشمند دوربین مانند ضبط بر اساس حرکت در منطقه مورد انتخاب مشتری، تشخیص انسان و خودرو و…، نرم افزار قدرتمند جهت مدیریت آلارم همه و همه نشان از یک دوربین هوشمند را دارد. با این همه ظاهر قدیمی این دوربین و همچنین قیمت جزو نقاط ضعف آن نسبت به برندهای دیگر بازار می باشد.

برترین برندهای دوربین مداربسته

دوربین مستحکم سنگلد:

یک ترکیب مناسب بین تکنولوژی دوربین مدار بسته و یک لامپ هوشمند و ارائه یک دوربین IP کارا.

ویژگی های این دوربین: مناسب برای محیط های داخلی و خارجی، حداکثر رزولوشن دو مگا پیکسل، قابلیت ضبط بر روی محیط Cloud، قابلیت ضبط صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).

نقاط مثبت:

  • تنظیم هوشمند نور محیط توسط نرم افزار جهت فراهم نمودن نور مناسب محیط برای تصویر برداری دوربین مدار بسته.
  • قابلیت نصب ساده و متناوب در مکان های مختلف بخاطر نوع طراحی خاص پایه دوربین مدار بسته تحت شبکه.

نقاط منفی:

  • زمانی که دوربین در محیط تاریک حرکتی را آشکار سازی و شروع به ضبط می کند LED های دید در شب آن روشن نمی شود.
  • عدم قابلیت تنظیم نور لامپ هوشمند کنار دوربین توسط سوئیچ دیمر جهت کم یا زیاد کردن نور آن.

این دوربین با توجه به اینکه هم یک دوربین مدار بسته تحت شبکه هوشمند و هم یک چراغ هوشمند می باشد می تواند بهترین راه حل برای نگرانی های نظارتی و امنیتی شما باشد. چراغ های هوشمند آن به رغم ظاهی پیچیده اش یک راهکار صرفه جویانه جهت مصرف انرژی می باشد. بدین صورت که در صورتی که دوربین شروع به فعالیت توسط دستور نرم افزار خود می کند چراغ هوشمند روشن می شود.

قیمت مناسب این محصول جزو نقاط مثبت آن است ولی این امر نمی تواند ما را پرداختن به نقاط ضعف آن بازدارد.  از جمله این موارد می توان به عدم پشتیبانی از پروتکل هوشمند IFTTT اشاره نمود اما مشکل جدی تر در مورد عدم روشن شدن LED های دید در شب دوربین زمان آشکار سازی حرکت توسط دوربین در شب، می باشد که می تواند یک نکته بسیار منفی در این زمینه به حساب بیاید. این نکته باعث می شود تا برخی از مشتریان از خرید این دوربین منصرف شوند. تعجب بر انگیز تر اینکه بدانیم جهت برطرف کردن این مشکل هیچ تلاشی از طرف کمپانی صورت نگرفته است و هیچ دوربین جایگزینی برای این محصول در سبد کالای شرکت سنگلد وجود ندارد.

برترین برندهای دوربین مداربسته

برترین برندهای دوربین مداربسته

دوربین هوشمند سامسونگ:

کارایی مناسب بصورت انفرادی و نصب و راه اندازی هوشمند جزو ویژگی های این دوربین در نگاه اول می باشد.

ویژگی های این دوربین:

کارایی در محیط های داخلی، رزولوشن ضبط حدکثر دو مگا پیکسل، قابلیت ضبط بصورت محلی روی SD کارت و یا روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر)

بیشتر بخوانید : دوربین مداربسته  تی وی تی

قیمت در وبسایت آمازون: ۷۹ دلار.

نکات مثبت:

  • اسلت میکرو اس دی جهت ضبط تصاویر دوربین بصورت محلی روی خود دوربین.
  • پورت مستقیم شبکه و همچنین پشتیبانی از آنتن وای فای داخلی جهت ارتباط با فضای بیرون.

نکات منفی:

  • تصاویر دوربین بصورت نویز دار و دون دون شده می باشد.
  • عدم پایداری دوربین در محل نصب بخاطر شکل ظاهری و تمایل به خم شدن سر دوربین به سمت جلو.

طراحی جذاب این دوربین، دارا اسلت SD کارت بر روی آن،  دارا بودن خروجی صدا بر روی بدنه دوربین و چند نمونه دیگر از ویژگی های بارز این دوربین می باشد. می توان گفت که ظاهر این دوربین برش کوچکی از یک دوربین تحت شبکه تمام عیار و حرفه ای است. اما کیفیت تصویر آن، با رزولوشن دو مگا پیکسل دارای کیفیت ابتدایی می باشد. اما با این همه کلیپ های تصویری این دوربین دارای تصاویر تقریبا واضح می باشد.

با آنکه   نصب دوربین مداربسته  آسان است ولی طریقه کار کردن با این دوربین اصلا ساده و راحت نیست و این جزو نقاط تیره این دوربین نزد مشتریان به حساب می آید. اما با این همه به خاطر شکل زیبا و منعطف خود، یک راهکار مناسب برای بسیاری از موقعیت های امنیتی و نظارتی به حساب می آید و می توان روی آن حساب کرد. همچنین به زغم اینکه این دوربین از برند معتبر سامسونگ می باشد توانایی سازگار شدن با برخی از شبکه ها از جمله SmartTHings، Google Alerts و Picasa را دارد.

برای مشتریانی که می خواهند مبلغ متوسطی را سرمایه گذاری کنند، این سیستم دوربین مدار بسته پیشنهاد جالبی را ارائه می دهد، و آن استفاده از کابل شبکه جهت انتقال امن اطلاعات می باشد. چرا که استفاده از سیستم وای فای میتواند پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد.

برترین برندهای دوربین مداربسته

دوربین D-Link:

دوربینی که دید ۱۸۰ درجه از اتاقتان را به شما می دهد.

ویژگی های دوربین:

نصب در محیط های داخلی، رزولوشن حداکثر دو مگا پیکسل، ضبط بصورت محلی در دوربین و یا نصب روی محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر).

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون: ۱۰۵ دلار می باشد.

نکات مثبت:

  • پشتیبانی از اسلت SD کارت جهت ضبط روی خود دوربین با اشتراک رایگان نرم افزار.
  • تصویر برداری بصورت دائمی با زاویه دید ۱۸۰ درجه بدون هیچگونه اعوجاج و بهم خوردگی.

نکات منفی:

  • ساخته شده از جنس پلاستیکی با کیفیت پایین.
  • عملیات نصب دوربین کمی پیچیده می باشد.

این دوربین تحت شبکه به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بوده و راهکار ساده ای جهت برطرف نمودن نیاز امنیتی و حفاظتی مشتریان می باشد. ضبط تصاویر با نرم افزار رایگان روی SD کارت و نمایش آن در مواقع ضروری روی مانیتور باعث کامل به نظر آمدن این دوربین مدار بسته تحت شبکه به نظر می آید. همچنین زاویه دید ۱۸۰ درجه باعث می شود تا هیچ حرکتی از زاویه دوربین پنهان نماند و در مواقع ضروری آلارم خاص آن برای کاربر ارسال گردد.

ساختار پلاستیکی این دوربین باعث آسیب پذیر شدن آن می شود. لذا توصیه می شود در صورتی که در بحث پوشش امنیتی محل مورد نظر خود جدی تر هستید با صرف مبلغ بیشتری راهکار هوشمندانه و حرفه ای تری را تهیه نمایید.

دوربین پاناسونیک:

پکیج دوربین دو قلوی پاناسونیک به نگهبانی دادن از محل های داخلی و بیرونی کمک شایانی می کند.

ویژگی های دوربین:

مخصوص محیط بیرونی و داخلی، رزولوشن VGA، ضبط بصورت محلی بر روی SD کارت و یا محیط Cloud، قابلیت صدای دو طرفه ( میکروفن و اسپیکر)

قیمت این دوربین در وبسایت آمازون: ۱۴۹ دلار می باشد.

نکات مثبت:

  • طراحی جذاب و زیبا، بدنه ساخته شده از مواد با کیفیت.
  • اشتراک رایگان جهت ذخیره سازی تصویر در فضای Cloud.

نکات منفی:

  • فاقد نرم افزار تشخیص چهره جهت بهره برداری از تصاویر دوربین مدار بسته تحت شبکه.
  • رزولوشن پایین (VGA)، در این دوربین باعث عدم اقبال مشتریان نسبت به آن می شود.

این پیشنهاد به عنوان راهکار جامعه خانه امن پاناسونیک معمولا در بازار پیشنهاد می شود، سیستم پیشنهادی توسط این کمپانی (DECT)، جهت انتقال تصاویر و ضبط آن به گفته خودشان سیستم قابل اعتماد تری نسبت به سیستمهای وای فای می باشد. خانواده محصولات در حال رشد پاناسونیک به شما در انتخاب یک سامانه مناسب و هوشمند برای نیاز امنیتی و نظارتیتان کمک می کند و خیالتان را از این بابت راحت می کند.

با این همه این دوربین ها دارای محدودیت های زیادی به لحاظ کیفیت تصویر و یا صدای محیط دارند که بدین وسیله می توانیم برندهای مختلف را با همدیگر مقایسه کنیم. به عنوان مثال زمانی که نرم افزار مدیریت تصاویر عامل مقایسه ی بین برندهای مختلف می باشد برندی مثل Nest، Netatmo و بقیه برندهای در بالای لیست هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

انواع دوربین های مدار بسته یک سامانه نظارت تصویری

در این مقاله بصورت متفاوتی در مورد انواع دوربین های مدار بسته و کاربردهای هر مدل در زندگی روز مره می پردازیم، به عنوان مثال اینکه هر مدل دوربینی در کدام نوع تکنولوژی وجود دارد و اینکه در کجا نصب می شود و یکسری اطلاعات مفید دیگر، لطفا در این مسیر با ما همراه باشید تکنولوژی دوربین ها در یک تقسیم بندی کلی به سه دسته تحت شبکه، HD-TV و آنالوگ تقسیم می شود، حال انواع مختلف دوربین ها را شرح می دهیم. انواع دوربین های مدار بسته

  • دوربین های دام- Dome:

معنی لغوی کلمه Dome، به معنای گنبد است، در ایران این دوربین ها، علاوه بر گنبدی به دوربین های دام و یا سقفی نیز معروف است. در واقع این دوربین ها همانطور که از اسمش پیداست جهت نصب دوربین مداربسته در زیر سقف و محیط داخلی پیشنهاد می شود. شیشه ی روی  این دوربین ها در برخی مدل ها شفاف و در برخی دیگر کدر است بصورتی که جهت قرار گرفتن لنز دوربین در زیاد آن معلوم نیست. این دوربین ها در مدل های بدون و با ال ای دی دید در شب و همچنین با لنز فیکس و لنز وریفوکال در بازار وجود دارند. از جمله تقسیم بندیهای دیگر این دوربین، مدل ضد ضربه و معمولی می باشد.

محل نصب: معمولا این دوربین ها بهترین راه حل برای پوشش فضاهایی از جمله:

  • فضای داخلی خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر مارکت و… هستند.
  • فضای داخل پارکینگ.
  • محل های مسقف که ارتفاع سقف آن پایین است.
  • …..

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین های صنعتی- Box:

این دوربین ها بر خلاف نامشان در بازار ایران منحصر به مصارف صنعتی نیست. اسم اصلی این دوربین ها، Body Camera، می باشد، در واقع مکعب مستطیل هایی هستند که معمولا بصورت بدون لنز فروخته می شوند، با توجه به این مهم از این دوربین ها جهت پوشش فضاهایی که نیاز به زوم یا فوکوس مطلوب است، استفاده می شود. لنزهای مختلفی از جمله لنز فیکس، لنز وریفوکال و لنز موتورایز واستفاده می شود. علاوه بر آن، این دوربین ها بصورت یک راهکار ضد ضربه بهمراه پایه و کاورهای خاص در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دوربین ها در فضاهای داخلی جهت پوشش، فضای مورد نیاز مشتریان پیشنهاد می شود. به خاطر وجود لنز دلخواه، می توان زاویه دید دوربین را دقیقا مطابق نیاز تنظیم نمود.

محل نصب: معمولا این دوربین ها بهترین راه حل برای پوشش فضاهایی از جمله:

  • فضای داخلی خانه، مغازه، فروشگاه، سوپر مارکت و… نیاز به زاویه دید کنترل شده داریم.
  • فضای مربوط به درب ورودی داخلی و درب ورود حیاط و…. 
  • …..

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین بولت- Bullet:

اصطلاح بولت به معنای گلوله یا لوله است، دوربین های بولت، دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و از جنس فلز یا پلاستیک هستند. این دوربین ها معمولا کاربرد بیرونی دارند با توجه به سیستم حفاظتی و ضد آب بودن بدنه این نوع دوربین ها و شکل مخصوصشان، برای محیط های بیرونی با شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. این دوربین ها در کیفیت های متفاوت با لنزهای فیکس و یا وریفوکال، به بازار عرضه می شوند، هم از نوع دارای ال ای دی دید درشب، و هم فاقد قابلیت ال ای دی دید در شب وجود دارند. در یک تقسیم بندی دیگر به دو نوع بولت و مینی بولت تقسیم می شوند.

بیشتر بخوانید:  دوربین  هایک ویژن   

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته تی وی تی  

محل نصب:

  • فضاهای بیرونی که نیاز به دوربین ضد ضربه و ضد آب داریم مانند حیاط، فضاهای پیرامونی ساختمانها و کارخانه ها
  • فضاهای درون سوله های صنعتی که احتمال آسیب خوردن دوربین به خاطر حرکت جرثقیل وجود دارد.
  • ….

این دوربین هم در سیستم های تحت شبکه، هم در سیستم HD-TV و هم در سیستم آنالوگ موجود می باشد. در واقع این دوربین ها یکی از متداول تری نوع دوربین های مدار بسته در دنیا هستند.

  • دوربین های مینیاتور:

این دوربین ها در واقع رایج ترین نوع دوربین های مدار بسته مخفی هستند که خصوصیت اصلی آن اندازه فوق العاده کوچک آن می باشد. این دوربین ها معمولا در فضاهایی نصب می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد.  لنز این دوربین به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد یک حفره کوچک تصاویر را به وسیله دوربین گرفت و دوربین را پشت سطح آن مخفی کرد. این دوربین ها معمولا دارای قابلیت دید در شب نیستند.

موارد مصرف:

  • بصورت مخفی در دستگاههای ATM.
  • در محلهایی که نیاز به دوربین مخفی داریم.
  • ….

این دوربین در سیستم های آنالوگ و تحت شبکه موجود هستند. به خاطر شکل و نوع کاربرد این نوع از دوربین ها در بین مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

  • دوربین متحرک:

به دوربین های مدار بسته ای که قابلیت چرخش در جای خود و در سه جهت افقی، عمودی و عمق (زوم کردن لنز) داشته باشند دوربین های متحرک گفته می شود. این چرخش توسط موتورهای اتوماتیک که درون دوربین تعبیه شده است انجام می شود به همین خاطر کاور این دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر کشیده تر است. بعلت تعبیه شدن موتور درون این دوربینها  قیمت دوربین مداربسته متحرک نسبت به دوربین های دیگر بسیار بالاتر می باشد. این دوربین ها بصورت کنترل از راه دور و توسط کیبورد یا نرم افزار و به صورت اتوماتیک یا توسط کاربر دوربین کنترل و چرخانده می شوند. برخی از این دوربین ها دارای ال ای دی دید در شب جهت تصویر برداری مناسب در محیط های با نور کم می باشند. در یک تقسیم بندی کلی این دوربین ها به دو نوع دوربین های اسپید دام و دوربین های PTZ، تقسیم می شوند که در ادامه به شرح این دو می پردازیم:

  • دوربین اسپید دام- Speed Dome:

اساس کار این دوربین ها، دوربین دام می باشد. دوربین اسپید دام یا دام چرخشی جزو پر کاربردترین دوربین های متحرک در صنعت نظارت تصویری می باشد این دوربین قابلیت چرخش 360 درجه با سرعت فوق العاده سریع را دارا می باشد. همانطور که گفته شد بدلیل دارا بودن موتورهای داخلی جهت چرخش در جهت های افقی و عمودی هوزینگ این دوربین نسبت به دوربین دام معمولی کشیده تر است. این دوربین ها بر اساس رزولوشن و میزان زوم اپتیکالی که ارائه می دهند در بازار تقسیم بندی می شوند.

  • دوربین PTZ (Pan- Tilt- Zoom):

اساس کار این دوربین ها، دوربین بولت می باشد، بدین صورت که دوربین PTZ در واقع تشکیل شده از یک دوربین بولت که روی دو موتور چرخشی در سطح عمودی و افقی قرار دارد و همچنین یک لنز زوم موتور دار با سرعت بالا نیز روی آن متصل می شود. کنترل این موتورها و همچنین لنز توسط نرم افزار و کاربر انجام می شود. برتری این دوربین نسبت به دوربین های اسپید دام، توانایی استفاده از لنزهایی با قدرت زوم بسیار بالا را دارا می باشد.

منبع : هایک ویژن

 



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

آمار و گزارشات سالانه شرکت هایک ویژن در سال 2020 حاکی از آن است که درآمد این تولید کننده چینی از فروش محصولات دوربین مدار بسته از ۳۲ میلیارد یوان در سال ۲۰۱۶ به 82 میلیارد یوان در سال 2020 رسیده است. طبق این گزارش هایک ویژن از این میزان فروش ۲۷% سود کرده  است. همچنین میزان فروش محصولات هایک ویژن در سال 2020 نسبت به سال قبل ( ۲۰۱۶ )۳۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس اظهارات شرکت هایک ویژن عوامل متعددی باعث شده تا این شرکت به موفقیت گفته شده دست پیدا کند که از مهمترین آنها می توان به افزایش مراکز تحقیق و توسعه ( R & D ) ، ارائه راهکار های مدار بسته برای حوزه های مختلف و سفارشی سازی راهکار های امنیتی با توجه به نیاز مشتریان اشاره نمود. همچنین بهبود زمان تحویل و کیفیت بسته بندی محصولات و همچنین خدمات پس از فروش از دیگر عوامل تاثیر گذار بر افزایش میزان فروش هایک ویژن اعلام شده است.

فروش محصولات هایک ویژن

کین یو رئیس بخش تجارت بین الملل هایک ویژن : بخش اعظمی از سرمایه گذاری های هایک ویژن در زمینه اینترنت اشیاء ( IOT ) و سیستم نظارت تصویری انجام شده است این موضوع باعث شده تا هایک ویژن راهکارهای نوآورانه را طبق نیاز مشتریان ارائه نماید.

شرکت هایک ویژن علاوه بر سرمایه گذاری عمده در قسمت تحقیق و توسعه ( R & D ) محصولات و راهکار های امنیتی ، سیستم خدمات در سه سطح مختلف شامل خدمت به مشتریان جهانی ، خدمت به مشتریان منطقه ای در دفاتر هایک ویژن و همچنین خدماتی که در ایستگاههای خدمات به مشتریان محصولات هایک ویژن ارائه می شود. وی همچنین اضافه کرد سبد کالای کامل محصولات شرکت هایک ویژن باعث شده تا بتوانیم در پروژه های مختلف تمامی تجهیزات را از برند هایک ویژن ارائه نماییم، تجهیزاتی مانند   دوربین مداربسته  ، NVR  ، سوئیچ شبکه ، کابل شبکه ، لنز ، کاور و پایه دوربین و … همگی می توانند از برند هایک ویژن پیشنهاد شوند.

رقیب اصلی برند هایک ویژن در حال حاضر یک شرکت دیگر چینی با نام تجاری تی وی تی است. در ایران نیز این برند فعالیت دارد و شما می توانید  دوربین مداربسته tvt  را از شرکت مهر تجارت خریداری کنید. همچنین در صورتی که نیاز به خدمات  ریست پسورد هایک ویژن  به صفحه ای با همین نام در سایت مهر تجارت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

همانطور که می دانید هایک ویژن به تازگی سری Turbo HD 5.0 محصولات خود را روانه بازار کرده است. این محصولات با بهره گیری از هوش مصنوعی و قیمت مناسب توانسته نظر مخاطبین را جلب کند. در این قسمت می خواهیم در خصوص ویژگی های DVR های سری  Acusense هایک ویژن توضیح دهیم با ما همراه باشید. همچنین اگر تمایل دارید از مناسب ترین قیمت دوربین مداربسته  با خبر شوید به سایت شرکت مهر تجارت مراجعه کنید.

ویژگی های مختلف سیستم ضبط توربو اچ دی هایک ویژن عبارتند از:

استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی

این DVR ها از الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می کنند و قادر هستند آنالیز های تصویر ( VCA ) مختلفی را ارائه نمایند. برد قطعات DVR جدید هایک ویژن با استفاده از GPU قادر است آنالیز تصویر مناسب با کمترین خطا را داشته باشد. سیستم هوش مصنوعی دستگاه ضبط هایک ویژن قادر است با توجه به موقعیت های مختلفی که می تواند رخ دهد آلارم های مختلفی را مدیریت کرده به علاوه توانایی تشخیص بهینه تری نسبت به سیستم های معمولی بازار در اختیار مشتریان قرار می دهد.

تشخیص درست هدف در تصویر

یکی از قابلیت های DVR های سری Acusense هایک ویژن به این صورت است که این تجهیزات ضبط می توانند در تصاویر زنده و ضبط شده تصاویر انسان و وaسایل نقلیه را از سایر اشیاء تشخیص دهند. در مواقع ضروری نیز کاربر قادر است با چند کلیک تمامی تصاویر ضبط شده که در آن تصویر انسان یا وسیله نقلیه وجود دارد را مشاهده نماید. سیستم ضبط جدید هایک ویژن در تصاویر مختلف قادر است انسان را تشخیص داده و کلیه تحرکات آن را زیر نظر داشته باشد.

حذف آلارم اشتباه

سیستم های قدیمی نسبت به  هر گونه حرکتی حساس بودند و در صورت تشخیص هر حرکتی بدون هیچ آنالیزی آن را به عنوان یک آلارم در نظر می گرفتند و این موضوع باعث کلافگی و سردرگمی کاربران می شد اما مرکز کنترل Acusense هایک ویژن قادر است با استفاده از الگوریتم های ویژه ای حرکات کم اهمیت در میدان دید دوربین مانند افتادن برگ درختان، سایه اجسام، حرکت حیواناتی مثل گربه و… را فیلتر کرده و سیستم هیچ آلارمی برای آنها صادر نکند و تنها به انسان و وسیله نقلیه حساس باشد. این موضوع یعنی حذف آلارم های اشتباه تاثیر زیادی بر میزان رضایتمندی کاربران سیستم دوربین مدار بسته دارد. از این رو بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید:   پکیج دوربین مداربسته   انواع دوربین مداربسته

جستجوی فوری هوشمند

به لطف استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی DVR سری Turbo HD 5.0 هایک ویژن قادر هستند از میان بسیاری تصاویر ضبط شده، تنها تصاویر مربوط به انسان و وسیله نقلیه را جستجو کنند و این باعث می شود تا کاربران در وقت خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنند. این موضوع هنگام جستجوهای حساس در تصاویر ضبط شده بسیار تاثیر گذار است.

مدل های DVR سری Acusense

محصولات Acusense  هایک ویژن در چهار گروه مختلف ارائه شده اند که هر کدام تعداد GPU های مختلفی را پشتیبانی می کنند ( بین ۲ تا ۱۶ GPU برای همین تعداد کانال ) و بر اساس آن با توجه به نیا  مشتریان قادر هستند از الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کنند. در حال حاضر مدل های ارائه شده توسط هایک ویژن برای Turbo HD 5.0 عبارتند از :

iDS-7204HQHI-K1/2S

iDS-7208/16HQHI-K1/4S

iDS-7204/08HUHI-K1/4S

iDS-7208/16HQHI-K2/4S

iDS-7204/08HUHI-K2/4S

iDS-7316HUHI-K4/16S

iDS-9016HUHI-K8/16S

 



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()