نوشته شده توسط : dr

 


استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته : در دنیای محصولات الکترونیکی که تولید کنندگان بیشماری در سرتاسر دنیا اقدام به طراحی و تولیدات محصولات متنوع می کنند نیاز به تعریف استانداردهای مختلف در جهت اطلاع رسانی به مصرف کننده بیش از گذشته اهمیت یافته است. دوربین های مداربسته نیز با طرح ها و قابلیت های متفاوتی توسط کشورها و شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند و در نتیجه همه این شرکت ها ملزم به اطلاع رسانی استاندارد در خصوص محصول تولید خود هستند. از استانداردهای بین المللی در تولید دوربین های مداربسته استانداردهای IP و IK است. به عبارتی دقیق تر این دو استاندارد شرکت ها را ملزم می کند که مقاومت ساختار فیزیکی محصولات خود را بر اساس این معیار ها بسازند.

استانداردهای IP و IK دارای یکسری درجه بندی های پیش فرض هستند که با اعدادی نوشته شده در کنار حروف IP و IK بر روی محصولات منتشر می شود. با این اطلاعات شما می توانید مقاومت دوربین ها را در مقابل ضربه فیزیکی، رطوبت و دیگر عوامل محیطی بسنجید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته کنید.  در ادامه این مطلب به بررسی اعداد درج شده بر اساس این دو استاندارد بین المللی می پردازیم.

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته

همانطور که توضیح داده شد استاندارد IP و IK برای بررسی میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربات احتمالی تدوین شده است. استاندارد IP مخفف عبارت( Ingress Protection ) به معنی مقاومت در برابر نفوذ است. به عبارتی دقیق تر سیستم IP  یک استاندارد بین‌المللی است که سطح حفاظت را در برابر نفوذ به محوطه‌های مختلف از قبیل گرد و غبار، جامدات و مایعات تعریف می‌کند. زمانی که در اطلاعات محصول  به IP  رسیدید ، باید دنبال دو شماره از ۰۰ تا ۶۸ باشید. هر عددی در نمودار درجه‌بندی   IP سطح حفاظت دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد.

هر عدد، نشاندهنده ی سطح حفاظتی است که در طول فرآیند تست دوربین کنترل شده است تا سازگاری دوربین راتضمین کنند. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به دنبال رتبه‌بندی مورد نظر براساس نیازهای خاص خود باشند و آن‌ها می‌توانند دوربین‌های خودرامطابق با سطح حفاظت مشخص‌شده انتخاب کنند.

 

همان طور که گفتیم در کنار حروف IP اعدادی به عنوان درجه بندی قرار می گیرند. هر کدام از این اعداد نشان دهنده سطح مقاومت معینی در دوربین مداربسته است. عدد اول نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه نسبت به ورود اشیا جامد است و اعداد  بالاتر نشانگر مقاومت بیشتر دستگاه نسبت به ورود گرد و غبار است. یادتان باشد که بررسی مقاومت دوربین مداربسته در مقابل نفوذ گرد و غبار بسیار مهم است، زیرا ذرات ریز می توانند به راحتی  در دستگاه نفوذ کرده و منجربه نقص های داخلی در طولانی مدت شوند.

رقم دوم از شماره IP نشانگر مقاومت دوربین در برابر نفوذ مایعات است. هرچه عدد این درجه بیشتر باشد دستگاه مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب و مایعات دارد. این معیار برای دوربین هایی که در فضاهای روباز نصب می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استاندارد IP و IK در دوربین مداربستهبیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

 

 درجه بندی استاندارد IP

(عدد صفر نشان دهنده عدم مقاومت دستگاه است.)

عدد یک

دستگاه در برابر نفوذ ذرات تا سایز ۵۰ میلیمتر مقاوم است

عدد دو

دستگاه دربرابر ذرات جامد با قطر ۱۲٫۵mm مقاوم است

عدد سه

دوربین برابر ذرات جامد با حداقل قطر ۲٫۵mm مقاوم است.

عدد چهار

مقاوم دربرابر سیم،پیچ‌گوشتی،حشرات و ذرات جامد با قطر 1mm

عدد پنج

دوربین در برابر نفوذ خاک مقاومت قابل قبولی دارد.

عدد شش

مقاومت کامل دربرابر نفوذ گرد و غبار

 

 

استاندارد IK در دوربین مداربسته

استاندارد IK یک استاندارد بین المللی است که سطح مقاومت محفظه های تهیه شده برای تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه های مکانیکی را تعیین می کند. این رتبه بندی می تواند یک عامل مهم در هنگام انتخاب دوربین برای فضای باز و محیط های بیرونی باشد. زیرا دوربین ها در فضای باز ممکن است در معرض ضربات فیزیکی یا خرابکاری های عمدی بیشتری باشند.

 

عدد صفر

دستگاه در برابر ضربات مقاوم نیست.

عدد یک

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۵٫۶ سانتی متری بر روی آن در حال سقوط است مقاوم است.

عدد دو

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد سه

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۱۴ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد چهار

دستگاه در برابر سقوط یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۲۰ سانتیمتری برروی آن سقوط کند، مقاوم است.

عدد پنج

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۲۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد شش

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هفت

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هشت

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد نه

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد ده

دستگاه در برابر یک شی ۵ کیلوگرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

 

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


فناوری BLC در دوربین مداربسته

BLC در دوربین مداربسته : یکی از مشکلاتی که برای تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نوری مختلف پیش می آید، عدم توانایی دوربین مداربسته در تطبیق سریع خود با نور ورودی به دوربین بوده است. در مدل های جدید تر دوربین های مداربسته با فناوری های پیش رفته این مشکلات برطرف شده است و برای مثال قابلیت هایی مانند BLC، WDR  و HLC برای بهبود کیفیت نوری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی قابلیت BLC در دوربین های مداربسته و تفاوت آن با WDR و HLC پرداخته ایم.

BLC چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد

از نظر ترجمه تحت الفظی، قابلیت BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است.  وقتی که اختلاف میزان نور در نقاط مختلف یک فضا به شدت زیاد باشد دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری شدید و فاقد نور را به صورت همزمان با کیفیت بالا نشان دهد. برای مثال اگر شخصی در مقابل یک پنجره پر نور قرار گرفته باشد دوربین تصویر شخص را به شکلی تیره نمایش می دهد و عملا چنین تصویری هیچ کاربرد نظارتی برای ما نخواهد داشت چرا که داخل فضای اتاق کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود.

یکی از روش هایی که در جهت رفع مشکل تیره شدن فضای یک اتاق به دلیل شدت نور پس زمینه ایجاد می شود، بالا بردن بازه داینامیک دوربین است اما این روش بسیار پر هزینه است و در نتیجه مورد استقبال تولید کنندگان قرار نمی گیرد. در مقابل روش های ساده تری در جهت بهبود کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است که یکی از این روش ها فناوری BLC نام دارد.

 

BLC در دوربین مداربستهبیشتر بدانید: پک دوربین مدار بسته      نصب دوربین مدار بسته

مکانیزم BLC

اگر بخواهیم خیلی ساده مکانیزم BLC را توضیح دهیم باید گفت که این مکانیزم نور محیط بیرونی را در نظر نمی گیرد و با بازتر کردن دیافراگم لنز دوربین توانایی تصویر برداری از محیط تاریک تر داخلی را افزایش می دهد. با این کار محیط پر نور خارجی کاملا به شکل یک تصویر سفید در می آید اما تصاویر فضای داخلی به درجه قابل قبولی بهبود می یابد.

کاملا واضح است که مکانیزم BLC در دوربین های مداربسته در شرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که تصاویر محیط بیرونی برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و تمرکز تصاویر دوربین شما بر روی اتفاقات فضای داخلی باشد. برای آنکه شما بتوانید هم تصاویر با کیفیتی از فضای داخلی داشته باشید و هم تصاویر فضای بیرونی را ضبط کنید از مکانیزم دیگری به نام WDR باید استفاده کنید. در حال حاضر در میان برند های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته، محصولات تحت شبکه شرکت هایک ویژن و تمام دوربین های آنالوگی که منوی OSD دارند، از مکانیزم BLC پشتیبانی می کنند.

تفاوت BLC با HLC

همانطور که قبلا اشاره شد قابلیت های مختلفی در دوربین های مداربسته نسل جدید ایجاد شده است تا با تنظیم میزان نور تصاویر ضبط شده کیفیت این تصاویر افزایش یابد. قابلیت HLC نیز مانند قابلیت BLC مسئول جبران و تنظیم نور زیاد در تصاویر محیط است اما در قابلیت HLC نقاط بسیار نورانی مانند چراغ اتوموبیل ها پوشانده می شود تا دیگر نقاط تصویر با کیفیت بهتری مشاهده شود.
در تفاوت BLC و HLC باید این نکته گفته شود که در BLC بجای پوشانده نقاط پر نور، سعی در جبران نور پس زمینه و ایجاد تعادل نوری در کل تصویر است تا از این طریق اجسام نزدیک تر سیاه دیده نشوند.
BLC در دوربین مداربسته

تفاوت مکانیزم BLC و WDR

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

بنابراین کاملا مشخص است که تصاویر ایجاد شده توسط فناوری WDR به مراتب واضح تر و شفاف تر از فناوری های BLC و HLC هستند. اما از طرف دیگر قابلیت WDR نیاز به سخت افزارهای مجزا در سیستم مداربسته دارد و در نتیجه دوربین های مداربسته مجهز به فناوری WDR قیمت بالاتری در بازار دارند.

مقالات مرتبط:

  1. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  2. Dual Stream در دوربین مداربسته
  3. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  4. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته : یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته توجه به طول کابل کشی سیستم های مداربسته است. در صورتی که نحوه کابل کشی و میزان طول کابل ها مناسب نباشد تاثیر بسیار منفی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف دیگر کابل هایی با کیفیت های مختلف و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده کرد. نکته مهم در خصوص کیفیت کابل ها این است که هر چه فلزهای بکار رفته در کابلها خالص تر و از رسانایی مناسب تری برخوردار باشند تاثیر بهتری بر روی کیفیت تصاویر دارد. در ادامه این مطلب به موضوع طول کابل کشی در هنگام نصب دوربین مداربسته و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر صحبت خواهیم کرد.

برخی از کارشناسان نصب دوربین مداربسته به اعدادی خاص به عنوان استاندارد کابل کشی اعتقاد دارند اما این موضوع از نظر فنی صحت ندارد و فاکتور های مختلفی در این موضوع تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت های مختلفی از جنس کابل ها در بازار وجود دارد و از سوی دیگر اتصالات و دستگاه های ضبط نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و در نتیجه بلندی طول کابل در تلفیق این سیستم ها متفاوت خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم یک استاندارد عددی به عنوان طول کابل دوربین مداربسته تعریف کنیم می توان چنین گفت که برای سیستم های مداربسته آنالوگ حداکثر مسافت کابل باید بین 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذکر شده به عنوان سقف کابل کشی در سیستم های آنالوگ در سیستم های دیگر کاربرد ندارد و برای مثال در روش های مختلف دیگر متراژ کابل ها باید بسیار کمتر باشد تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. برای مثال در سیستم کابل های UTP حداکثر میزان مسافت کابل کشی حدود 100 متر تعریف می شود که البته با استفاده از تقویت کننده های موجود در بازار این عدد تا دو برابر نیز می تواند افزایش یابد.

 

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر

تاثیر جنس کابل ها بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته

دو نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که مغذی آلومینیم از کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مغذی مس برخوردار است و متاسفانه در بازار کابل هایی با نام کابل مسی فروخته می شود اما وقتی بر روی شعله قرار می گیرند مشخص می شود که از جنس آلومینیوم هستند. نکته دوم این است که هر چقدر طول کابل افزایش پیدا می کند افت ولتاژ در طول مسیر کابل اتفاق خواهد افتاد و در نهایت منجر به قطع شدن تصاویر می شود.

همانطور که اشاره شد نمی توان عدد دقیقی برای استاندارد طول کابل کشی دوربین مداربسته مطرح کرد ولی به شکل استاندارد برای سیستم آنالوگی که کابل آن از مس تهیه شده باشد، این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بکار رفته در کابل ها کاسته شود این متراژ هم به همان نسبت کمتر خواهد شد. برای سیستم های تحت شبکه هم برای کابل های CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر می باشد که با استفاده از تقویت کننده ها میتوان این مقدار را افزایش داد.

کابل کواکسیال و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوری قابلیت انتقال تصاویر را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل این طول کاهش پیدا می کند. چنانچه دوربین های شما در فواصل دور از دستگاه مدیریت تصویر یا DVR قرار دارند باید به موضوعاتی مانند جنس مغزی کابل، تعداد شیلد کابل، روکش کابل، ضخامت مغزی کابل و تکنولوژی کابل توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که اگر منبع تغذیه شما در نزدیکی دوربین مداربسته قرار دارد، نباید قطر کابل برق شما کمتر از ۵٫۱ میلی متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خیلی دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذیه مرکزی برای دوربین های خود استفاده می کنید ( این کار در پروژه های دارای طول کابل زیاد توصیه نمی گردد) باید در نظر داشته باشید که افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول کابل بصورت دقیق محاسبه کنید تا تجهیزات شما با توجه به افت ولتاژ آسیب نبینند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته

SATA و ESATA یک فناوری ارتباطی پیشرفته هستند که  وظیفه انتقال اطلاعات از مادربرد دوربین های مداربسته به هارد دیسک را بر عهده دارند. SATA مخفف (Serial Advanced Technology Attachment) و eSATA مخفف (external SATA) است و تفاوت هایی جزیی در نحوه کد گذاری و ذخیره اطلاعات با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت های این دو تکنولوژی ارتباطی می پردازیم و در انتها  تفاوت پورت IDE و SATA  را توضیح می دهیم.

تفاوت SATA با ESATA

تنها تفاوت eSATA با تکنولوژی SATA در این است که eSATA انتقال اطلاعات را بر روی هارد اکسترنال انجام می دهد.

همچنین نکته دیگر در خصوص تفاوت این دو نوع تکنولوژی در این است که eSATA اطلاعات را کد گذاری و ترجمه نمی کند و در نتیجه اطلاعات با سرعت بالاتری ذخیره می شود و در نتیجه این تکنولوژی نسبت به USB 2 سریع تر است.   SATA و ESATA هر دو وظیفه ی انتقال اطلاعات را به عهده دارند. بنابراین این دو پورت، نمی توانند تامین کننده برق درایورها باشند.

بنابراین در هنگام نصب دوربین مداربسته، برای ذخیره اطلاعات توسط دستگاه های DVR و NVR  هایک ویژن، از درگاه های SATA و eSATA استفاده می شود.  همچنین دستگاه های ضبط کننده، DVR ها و NVR ها می توانند یک تا 16 پورت SATA داشته باشند. البته هر رابط SATA می تواند تنها حجم مشخصی از هاردها را پشتیبانی کند که اغلب این میزان از یک تا 6 ترابایت است.

نکاتی در مورد SATA و eSATA

  • پورتهای SATA و Esata فقط وظیفه انتقال اطلاعات را انجام می دهند. این دو پورت به هیچ وجه قادر به انتقال برق به درایوها نیستند.
  •  دو پورت eSATA و SATA بر روی مادربرد قرار دارند یا به صورت مجزا هستند. این پورت ها با استفاده از سرعت بالای اینترنت به آسانی فیلم ها و تصاویر با حجم بالا را در کوتاهترین زمان منتقل می کنند.
  • پورت های SATA استاندارد هستند و تفاوتی بین رابط های برندهای مختلف هارد دیسک وجود ندارد.
  • تعداد پورتی که برای eSATA و SATA استفاده می شود در هر سیستم متفاوت است. بنابراین تعداد پورت ها کاملا به مشخصات فنی DVR يا NVR بستگی دارد.

پورت SATA و ESATA

تفاوت پورت IDE و SATA در دوربین مداربسته

تکنولوژی قدیمی تر SATA را با نام پورت IDE می شناسیم. این تکنولوژی دارای درگاهی با 40 پین است و توسط کابل های نواری، وظیفه انتقال داده ها را به صورت موازی برعهده دارند.

در مقایسه IDE با SATA  می توان چنین عنوان کرد که پورت های SATA از 7 پین و کابل آن از 4 سیم تشکیل شده است و نسبت به (IDE)، بسیار باریک تر و منعطف ترند.

تبدیل کابل IDE به SATA و برعکس

کارت تبدیل SATA به IDE و بلعکس این امکان را می دهد که هارد دیسک و درایو های قدیمی IDE را به پورت جدید SATA تبدیل کنید.

این کارت ها همچنین قادرند به صورت برعکس  نصب هاردهای جدید ساتا را در پورت IDE فراهم کند. خوشبختانه، این آداپتور با اکثر سیستم ها و دستگاه ها کار می کند.

مقالات مرتبط:

  1. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  2. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  3. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته
  4. دلایل نصب دوربین مداربسته
  5. دوربین مدار بسته وای فای


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربین شبکه POEدوربین شبکه POE

دوربین شبکه POE

واژه POE مخفف اصطلاح (Power on Ethernet) تغذیه از شبکه است. دوربینهای POE

دوربینهایی هستندکه میتواننداز طریق کابل شبکه تغذیه شوند. در صورت تغذیه دوربین

از شبکه دیگر نیازی به ادابتور وکابل برق برای دوربین نخواهد بود.

استفاده از دوربینهای POE حذف کابل کشی برق و آدابتوردوربین است.با حذف این موارد

از طرفی هزینهای نصب دوربین کاهش خواهد یافت واز طرفی کار نصب با سادگی بسیار

بیشتری همراه خواهد بود.

عدم نیاز به استفاده ازکابل برق میتواندبه شدت زمان نصب و پیچیدگی های نصب

دوربینها را کاهش دهد.از طرف دیگرشما با استفاده از سوئیچ های POE برای تغذیه

دوربین به طور نا خود اگاه یک سیستم تغذیه یکپارچه ایجاد کرده اید.

در صورتی که بخواهید دوربینها را باUPS خود متصل کنید. تنها کافیست تغذیه سوئیچ

ها را بهUPS خود متصل کنید.

معایب :

بزرگترین عیب استفاده ازاین دوربینها اجبار به استفادهاز سوئیچ های POE است.

بایدبدانید برای تغذیه دوربین حتما باید تمامی سوئیچ های متصل به دوربین ها نیزPOE

باشند.

توجه داشته باشید که سوئیچ POE بسیار پر هزینه تر از سوئیچ های عادی شبکه هستند

واین موضوع تا حدزیادی کاهش هزینها مربوط به حذف کابل برق را تحت شعاع قرار می

دهد.

البته میتوان در پروژهای مقیاس کوچکتر از ادابتورهای POE نیز استفاذه نمودتا همچنان

کاهش هزینه در زمره ویژگیهای این تکنوتوژی قرار بگیرند.از طرف دیگر در صورت قطع

دوربین ازسوئیچ دوربین ها به طور کامل خاموش خواهد شد.

وحتی اگربه حافطه SD نیز مجهز باشد دیگر توانایی ضبط تصاویررا نخواهدداشت .برای حل

این مشکل در مواقع اضطراری نیزمیتوان از سوئیچهای پشتیبان وراه اندازی یک سیستم

Failover نیز استفاده نمود.

تغذیه دوربین از طریق شبکه معمولا زمانی توجیه فنی ومالی پیدا میکندکه فواصل

دوربینها تا هر سوئیچ به نسبت بالا باشد. در غیر اینصورت به دلیل استفاده ازسوئیچ های

گران قیمت توجیح اقتصادی استفاده از انها از بین خواهد رفت.

  1. موارد استفاده از دوربین حفاظتی هوشمند
  2. شهر هوشمند و الزامات اجرایی برای آن
  3. توسعه هوش مصنوعی در سیستم های نظارت تصویری
  4. دوربین مداربسته شمارش افراد
  5. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  6. کنترل ورودی و کنترل دسترسی
  7. انواع دوربینهای تب سنج
  8. جنبه تاریک اینترنت اشیا
  9. دوربین تشخیص چهره: راه حل های بدون تماس
  10. استراتژی امنیت سایبری
  11. هوش مصنوعی در عملیات نظارتی
  12. جنبه‌های گوناگون تکنولوژی شناسایی چهره
  13. تامین امنیت موسسات آموزشی
  14. تأثیر نورپردازی بر عملکرد دوربین مداربسته
  15. چالش های صنعت امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار: در واقع نوعی از دوربینهای مدار بسته بسیار مقاوم می

باشندکه در مقابل انفجار و فشارهای بسیارشدید مصون بوده وآسیبی نمی بینند. بدنه این

دوربینها از فولاد بسیارقوی و ضدزنگ بوده که در مقابل عوامل طبیعی مانند رطوبت وحتی

فشار گاز نیتروژن و گرد و غبار و مواد شیمیایی و انواع گازها ازجمله اسیتلن و سولفید

هیدروژن از آن محافظت مینماید. این دوربینها در مقابل پرتوهای ماوراء بنفش و بخار نمک

و آلودگی هوا بسیار مقاوم بوده و برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی ضدزنگ آن، الکترو

اندود شده است این دوربینهای مدار بسته در هر محیطی قابل نصب بوده اما بیشترین

کاربرد آن در محیط هایی است که در آن احتمال انفجار وجود دارد.

محصولات مختلف این نوع دوربین

محصولات مختلفی از این نوع دوربین های مدار بسته تولید شده که انواعی از این

دوربینهای مدار بسته دارای قسمت های گرم کننده و برف پاکن گرفته تا قسمتهای

موقعیت یابی دوربین که هم در روز و هم در شب کار میکنند و دارای قابلیت عکسبرداری

به صورت نوری یا حرارتی یا به وسیله اشعه مادون قرمز می باشند. اخیرا سه شرکت ژاپنی

در یک پروژه مشترک توانسته اند دوربین مدار بسته ای رنگی و ضدانفجار تولید کنند که

در مقایسه با نمونه های موجود در بازار از اندازه ای به مراتب کوچکتر و دارای عملکردی

بسیار بهتر و دارای قیمت هایی کمتر از نصف قیمت دوربین مدار بسته موجود برخوردار

می باشد. این نوع از دوربینها قادر بوده در برابر انواع مواد شیمیایی را درخود دارند، قادر

بوده در برابر انواع گازها از جمله اسیتیلن و سولفید هیدروژن مقاوت کند. بدنه این نوع

دوربین مدار بسته، سیلندری شکل با ۷۵ میلیمتر قطر و ۱۸۵ میلیمتر طول و وزن ۵٫۱ کیلو

میباشد، از این نوع دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی که با مواد بسیار خطرناک و

مرتبط با صنایع شیمیایی، پتروشیمی،گاز، آهن، فولاد و دارویی سر و کار دارند استفاده

میشود. این دوربینهای مداربسته در شرایط نامساعد جوی مقاومت بالایی داشته و قیمتی

کمتر از دوربینهای مدار بسته مشابه موجود دارند. با توجه به منظقه مورد استفاده ازگروه

بندی متفاوتی بر خوردار هستند، معمولا بر اساس استاندارد ATEXوZONE منطقه خطر

دسته بندی میشوند. این نوع دوربینها معمولا در مناطق گازی مورد استفاده قرار میگیرند.

https://justpaste.it/2rt75

https://anotepad.com/notes/8nbk625d

https://seocamp.siterubix.com/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

http://onlineklubben.dk/site/activity/p/404427/

http://truehickman42.booklikes.com/post/4426959/

https://www.careeranna.com/online/activity/p/97700/

https://www.launchora.com/story/1627387111--0

https://app.box.com/s/u5yqpj7jlmxz7em9pokewparr0lae5wh

http://seomypassion12.inube.com/blog/8800703//

https://seomypassion12.doodlekit.com/blog/entry/16270184/-

https://hometownhomedecor.com/activity/p/466569/

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/272911/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87?new=1

https://zenwriting.net/p01a1ursc2



:: بازدید از این مطلب : 7108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربین مداربسته سامانه ثبت تخلفات ۳: سیستم سرعت سنج راداری : در این سیستمها به

کمک سنسورهای راداری علاوه بر تعیین سرعت لحظه ای رادار، امکان تشخیص سایز خودرو

نیز فراهم میباشد همچنین این دسته از تجهیزات قادر به ایفای عملکرد مناسب  شرایط

نامساعد جوی و درطول شب میباشند. از آنجائیکه این سیستم جزء جدیدترین

تکنولوژیهای حال حاضر دنیا بوده و همچنین دارای دقت عملکرد بالایی میباشد

در حال حاضردر کشور ایران نیز این سیستم توسط شرکتهای سازنده داخلی

طراحی و ساخته شده و در اتوبانهای تهران و جادهای کشوری نصب گردیده است.

دوربین ثبت تخلفات چراغ قرمز این سامانه جهت ثبت تخلف گردش غیر مجاز، عبور از

چراغ قرمز و کنترل ایست بر روی خط عبور، عابرپیاده استفاده میگردد.

دوربین ثبت سرعت متوسط

به کمک این سامانه که در آن از یک دوربین ویدئویی و یک سنسور رادار

استفاده شده است با محاسبه سرعت وسایل نقلیه در ایستگاه اول

و ثبت پلاک خودرو، وبا درنظر داشتن فاصله دو ایستگاه متوالی سرعت

میانگین وسایل نقلیه محاسبه میگردد.

انواع تکنولوژی سیستمهای ثبت تخلف

انواع تکنولوژی سیستمهای ثبت تخلف، سامانه ثبت تخلفات نسل اول اولین سامانهای

ثبت تخلفات سرعت با حسگر راداری در دهه ۱۹۷۰ به بازار عرضه شد که بعنوان دوربین

راداری ثبت تخلفات سرعت نسل اول استقراری نامیده شد. این سامانه ها دارای مشکلات

کاربردی بودند که از جمله قادر به ردیابی درصدبالایی از خودروهایی که با سرعت بالا حرکت

میکنند را نداشتند و همچنین هزینهای نگهداری گزافی را میطلبند سامانه ثبت تخلفات

نسل دوم در دهه ۱۹۹۰ دوربین راداری ثبت تخلفات سرعت نسل دوم استقراری به بازار

عرضه شد که بسیاری ازمشکلات کاربردی و هزینه ی سامانهای نسل اول را برطرف نمود.

ولی مشکل اساسی و مشترک هر دو نسل این بود که امکان تفکیک و تعیین سرعت

خودروهایی که در خطوط مختلف ودر محدوده دید دوربین قرار می گرفتند را نداشتند.

 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:      دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 7

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۴: سامانه ثبت تخلفات نسل سوم در سال ۲۰۰۴ میلادی

تکنولوژیهای جدید سامانهای راداری ثبت تخلفات چند لینی (Multiple Lane) عرضه گردید.

در حال حاضر سه نوع تکنولوژی جهت طراحی و ساخت سامانهای راداری نسل سوم در سطح

جهانی وجود دارد که به شرح ذیل میباشند:

استفاده از یک سنسورراداری جهت تعیین سرعت لحظه ای تمام خودروهایی که همزمان

روی باندهای مختلف تردد دارند. در این شیوه خروجی سنسور راداری در یک الگوریتم

پیشرفته Fusion Data جهت تفکیک وتعیین سرعت هر خودرو استفاده میگردد. بکار

گیری دو سنسور راداری به منظور تعیین و تفکیک سرعت لحظه ای خودروهایی که

همزمان برروی باندهای مختلف در حال حرکت میباشند، در این شیوها با استفاده از

الگوریتم هم فازسازی دو رادار، سرعت خودروها به صورت مجزا تعیین میگردد. استفاده از

چند سنسور راداری (یک سنسور به ازای هر باند) به منظور تعیین و تفکیک سرعت لحظه

ای خودروهایی که به صورت همزمان بر روی باند های مختلف در حال حرکت هستند.

تشخیص فاصله طولی

فاصله طولی بر مبنای قانون دو ثانیه بر اساس اندازه گیری مکان دقیق و زمان دقیق هر خودروی حاضر دز صحنه استخراج شده و اعلام میگردد. این دیتا برای مدیریت ترافیک و همچنین اگر زیر ساخت قانونی متناسب آن تعریف شده باشد برای اعمال قانون متناسب آن تعریف شده باشد برای اعمال قانون قابل استفاده خواهد بود.

تشخیص لاین حرکتی

در رابط کاربری قابلیت تعریف لاین ها خیابان در نظر گرفته شده است و در صورتی که لاین ها برای دوربین تعریف شود سامانه قادر به تشخیص لاین عبوری خودروی مد نظر و حتی اعمال آستانه متفاوت سرعت مجاز برای هر لاین را دارا خواهد بود.

تشخیص جهت حرکت

با بکار بستن روش های Machine Vision و محاسبات ریاضی مربوطه میتوان موقعیت سه بعدی پلاک خودرو را بصورت XYZ در طول زمان بدست آورد بدین ترتیب امکان تشخیص جهت حرکت خودرو در دنیای سه بعدی ممکن شده و در نتیجه میتوان تخلفات را تشخیص داده و بوسیله دوربین تخلف مربوطه را ثبت نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 1

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربین مدار بسته سامانه ثبت تخلفات: تخلفات مختلفی نظیر تخلف سرعت لحظه ای، تخلف

سرعت میانگین، تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف پارک در محل غیر مجاز، تخلف سبقت غیر

مجاز و… وجود دارند، که به منظور ثبت هر تخلف سامانه استاندارد برای آن می بایست

نصب گردد. به عنوان مثال سامانه ای که تنها سرعت لحظه ای را ثبت می نماید، می

بایست بتواند با خطای حداکثر۲% در تمامی شرایط جوی وتا سرعت۲۵۰ کیلومتر در ساعت

را ثبت، عکسبرداری و یا فیلمبرداری کند. در حالی که به منظور ثبت سرعت میانگین این

مساله متفاوت میباشد. پاره ای از تخلفات به صورت مقطعی اتفاق میافتند نظیر سبقت

غیر مجاز، و از انجائیکه نمیتوان تمامی یک مسیر طولانی را تحت پوشش دوربین قرار داد،

بنابراین ثبت در حین تخلف با مشکلات خاصی مواجه میباشد.

انواع سیستمهای ثبت تخلفات رانندگی

۱- سیستمهای سرعت سنج دستی

۲- سرعت سنجهای دستی لیزری

جهت کنترل سرعت یک خودرو در میان تعدادی خودرو دیگر، از سرعت سنج لیزری دستی

استفاده میگردد و از این رو سرعت سنج لیزری جهت کنترل سرعت خودروها در مسیرهای

پرتردد و خیابانها به کار میرود. از جمله مهمترین مشکلات این سیستم بروز خطرات جانبی

را برای اپراتورها به خصوص در بزرگراهای کم تردد که در آن خودروها با سرعت زیاد در حال

تردد هستند، میباشد. همجنین از آنجائیکه اصول کار سرعت سنجی در این سیستمها بر

مبنای تشخیص فاصله زمانی بین دو بازگشت متوالی اشعهای لیزری است، بنابراین محل

استقرار تجهیزات حتما می بایست ثابت باشد. یکی از مشکلات اصلی استفاده از لیزر،

خطای کوسینوس زاویه ای لیزر با جهت حرکت خودرو میباشد. به این معنا که بهترین

مکان برای استفاده از لیزر روبروی خودرو میباشد و هر چه با زاویه به خودرو نشانه رفته

شود، سرعت محاسبه شده توسط لیزر در کوسینوس زاویه بین لیزر و حرکت ماشین ضرب

میشود. (در بدترین حالت که عمود بر حرکت ماشین از بغل سرعت سنجیده شود، لیزر

سرعت صفر را نشان میدهد، چرا که سرعت خودرو در راستای لیزر عمودی صفر است)

 

قیمت پک دوربین مدار بسته  شرکت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایکویژن

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 2

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲: سرعت سنحهای راداری بر دو نوع هستند تک هدف 

وچند هدف: رادارتک هدف (single target radar) اصول کار این سیستمها برمبنای پدیده

داپلر میباشد. موجی رادیویی از دستگاه خارج شده، به اجسام برخورد کرده و با مقداری

تغییر (وابسته به سرعت جسم) به دستگاه بازمی گردد. با محاسبه مدت زمان رفت و

برگشت موج و مقدار تغییر فرکانس آن فاصله و سرعت جسم قابل محاسبه است. این

سیستمها دارای مشکلات زیادی بودند که باعث کم شدن ارزش دادهای آنها در بحث ثبت

تخلف شد. (در کارهای آماری هنوز استفادهی بسیاری دارد) ایرادات سیستم راداری به

اختصار:

۱- محل و زاویه آنتن

بدلیل انکه معیاری دقیق برای محدوده ی تحت نظر رادار وجود ندارد و رادار نیز تفکیک

زاویه ای ندارد در صورت وجود چندشئی روبروی آنتن رادار نمیتوان مطمئن بود که سرعت

داده شده توسط رادار مربوط به کدام شئی است.

دوربین تی وی تی

۲- دید عبوری

حتی زمانی که محل نصب و زاویه ی راداربسیار دقیق تنظیم شده است بدلیل انکه امواج

رادیویی تا حدی از اشیاءعبور میکنند، ممکن است بازتاب قویتری با شی پشتی ایجاد شود

تا با شیء جلویی، پس بجای سرعت جسم نزدیکتر، سرعت جسم پشتی نشان داده

میشود.

۳- تداخل اشیاء

در صورتی که رادار بر روی جسم متحرکی نصب شده باشد، سرعت محاسبه شده توسط

رادار نسبی بوده، تغییر سرعت ناگهانی شیء حامل رادار در سرعت محاسبه شده توسط رادار

تاثیر ناگهانی گذاشته خطای خروجی رادار را بالا میبرد و آن را غیر قابل استناد میکند.

۴- خطای کسینوس

مانندخطای سرعت سنج لیزری،کسینوس زاویه ای ما بین جهت حرکت شیءوجهت موج

رادار درسرعت واقعی ضرب شده، سرعتی کمتر از سرعت واقعی داده میشود.

سرعت سنج لوپی

سرعت سنج لوپی: جهت نصب این سامانه ها، در ابتدا پوشش کف اتوبان برداشته

میشود و سپس حسگرهای مغناطیسی نصب میگردند. خروجی این حسگرهای به سیستم

هایی که شامل دوربین و کنترلر میباشد اتصال می یابد. از جمله مشکلات این سامانه ها

عدم تشخیص سرعت های بالا، هزینه برداشتن پوشش اتوبان، تعمیر و نگهداری دشوار

حسگر و مشکلات جابجایی می باشد. بنابراین امروزه جز در مواردخاص همچون کنترل

چراغهای راهنمایی و پارکینگها کاربرد دیگری ندارند ایراد دیگر این سیستمها الزام به

نداشتن تغییرات حرکت خودروها در طول خط میباشد که متاسفانه در ایران به دلیل غیر

استاندارد و قرار نداشتن خودروها در بین خطوط (بخصوص در ترافیکها) استغاده از این

سیستمها دچار خطای بالا میشوند.

دوربین ثبت سرعت لحظه ای

سیستم سرعت سنج ویدئویی، سرعت سنجهای ویدئویی به ۲ گروه نور مرئی و نور نامرئی

تقسیم میشوند. اصول کار این سیستمها بر مبنای عکس برداری متوالی میباشد که هر

گروه مشکلات خاص تکنولوژیکی خود را دارا میباشند. به عنوان مثال اندازه گیری دقیق

سرعت بوسیله نور مرئی در صبحگاه و شامگاه که در آن گروهی از وسایل نقلیه با چراغ

روشن و گروه دیگر با چراغ خاموش در حال تردد میباشند، همراه با خطا میباشد همچنین

وجود مه و عوامل نامساعد جوی نیز بر دقت این سامانه ها تاثیر فراوان دارد. علاوه بر موارد

یاد شده در این سیستمها ابتدا میبایست ازتمامی خودروها تصویر برداری شده و سپس

سیستم قادر به تشخیص سرعت خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()