با شروع تعطیلات نوروزی، اغلب افراد به دنبال راهکارهای مناسبی برای افزایش امنیت و رفاه بیشتر خود در مواقعی که در منزل حضور ندارند، هستند. راهکارهای امنیتی و نظارتی، می تواند علاوه بر برقراری امنیت و آرامش شما، به عنوان یک عامل بازدارنده در پیشگیری از وقوع جرایم باشد. حال این سوال مطرح می شود که شرکت های نظارت تصویری، چه راهکار امنیتی را برای حفاظت منزل شما از دستبردها اندیشیده اند. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگترین مرجع دوربین مداربسته در ایران، تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی را ارائه کرده است که ورود افراد غیر مجاز را به منزل شما غیر ممکن می سازد. در این مقاله به معرفی این تجهیزات می پردازیم.

تجهیزات حفاظتی در ورودی منزل

یکی از تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی ( دوربین مداربسته ) که نیاز است که در ورودی منزل استفاده کنید دوربین های بولت و دام با رزولوشن و وضوح بالا است. نیاز است که ورودی با این دوربین ها پوشش داده شود تا بتوانید ورود و خروج افراد را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید، همچنین می توانید از دوربین های Face Detection داهوا، ناظر، تیاندی، هایک ویژن و مکسرون برای نظارت بهتر محیط استفاده نمایید. این دوربین ها این امکان را فراهم می آورند تا بتوانید لیستی از چهره های افرادی که به داخل منزل شما ورود کرده اند را داشته باشید.

اگر در یک مجتمع مسکونی بسیار بزرگ زندگی می کنید، می توانید با تهیه دوربین هایی با قابلیت Face Recognition و یا Face Capture لیستی از چهره های افراد ساکن را تهیه نمایید و در دیتابیس دوربین ذخیره نمایید. تا در صورت رویت افراد ناشناس توسط دوربین، هشدارهای لازم برای نگهبان ارسال شود و نگهبان مانع ورود افراد ناشناس شود و بتواند با ساکنان هماهنگی های لازم را انجام دهد.

لیست دوربین های مداربسته با این قابلیت بسیار گسترده و متنوع است که می توانید با مراجعه به بخش محصولات دوربین مداربسته، به محصولاتی با قابلیت مذکور دست یابید و محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

 

 

همچنین می توانید با استفاده از قفل های مخصوص، مدیریت بهتری نسبت ورود افراد داشته باشد. چرا که این محصولات این امکان را فراهم می آورد که تنها درب برای افرادی باز شود که تگ RF-ID مخصوص داشته باشند و یا بتوانند رمز ورود را وارد کنند و یا چهره ی آن ها در دیتابیس این قفل ها ذخیره شده باشد.

 
همچنین بخوانید:
هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته  
 

تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی در پارکینگ منزل

پارکینگ ها، یکی از نقاطی هستند که خودروهای بسیار تردد می کنند و افراد خودروهای خود را برای جلوگیری از دستبرد سارقان در داخل پارکینگ منازل و یا پارکینگ های عمومی پارک می کنند. نیاز است که پارکینگ منزل خود را با استفاده از دوربین های مناسب پوشش دهید تا بتوانید نظارت و کنترل بهتری نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشید. بهتر است که ورودی با استفاده از یک یا چند دوربین بولت پوشش داده شود، به طوری  که پلاک خودروهایی که وارد پارکینگ می شوند قابل رویت و مشاهده باشد.

اگر شما در مجتمع های مسکونی بسیار بزرگ زندگی می کنید به شما دوربین مداربسته پلاک خوان ITC-237 را پیشنهاد می کنیم. این امکان وجود دارد که لیستی از پلاک خودروها در دیتابیس این دوربین تعیین کنید تا بر آن مبنا دوربین بتواند پلاک های مجاز را از غیر مجاز تشخیص دهد و حتی درب راهبند بر مبنای همین لیست ها کنترل شود. این دوربین حتی می تواند لیستی از پلاک خودروهایی که در حال تردد هستند را به شما ارائه کند.

دوربین های دام از دیگر تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی هستند که شما می توانید آن ها را بر سقف پارکینگ خود نصب نمایید تا محیط پیرامون با استفاده از سیستم مداربسته به صورت کامل پوشش داده شود. بهتر است که در این محیط از دوربین های موتورایز استفاده نمایید. بارها دیده شده که سارقان از طریق ورودی پارکینگ، در حین ورود خودرو اهالی ساختمان، وارد ساختمان مسکونی شده و در فرصتی مناسب به سرقت منزل دست زده اند، بنابراین بهتر است که درب ورودی با دقت بیشتری کنترل شود و با استفاده از دوربین های مناسبی پوشش داده شود.

تجهیزات نظارت تصویری در حیاط منزل

نیاز است که حیاط منزل با استفاده از دوربین های بولت مناسب که دارای وضوح بالایی هستند، پوشش داده شود. همچنین توصیه می گردد که از دوربین هایی که از قابلیت های حفاظت پیرامون پشتیبانی می کنند برای کنترل ورود افراد استفاده شود. می توانید با استفاده از دوربین هایی با قابلیت Tripwire ( خط فرضی )  و Intrusion ( محدود فرضی )، در اطراف فنس ها و دیوارها، خطوط و محدوده های فرضی را تعیین کنید تا در صورت ورود افراد به آن ها، اعلانات و هشدار لازم از طریق آژیر، ایمیل و حتی نرم افزار انتقال تصویر ارسال شود.

 

این قابلیت در اغلب سیستم های نظارتی جدید وجود دارد که می توانید با مراجعه به قسمت محصولات، دوربین ها و دستگاه های ذخیره سازی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و سفارش دهید. بنابراین یکی از تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی برای حیاط منزل مسکونی، استفاده از دوربین های مداربسته با قابلیت های هوشمند می باشد.

تجهیزات نظارتی و حفاظتی در آسانسور منزل

آسانسورها، یکی از نقاط پر ترددی هستند که می بایست با حساسیت زیادی مورد نظارت و کنترل قرار گیرند. دوربینی که در این محیط ها استفاده می شوند، اغلب در ابعاد کوچک و ظاهر بسیار شکیل هستند. یکی از دوربین هایی که ما برای آسانسور به شما پیشنهاد می کنیم، دوربین DH-HAC-HDW1200LP است. این دوربین دارای تکنولوژی HDCVI است و می تواند تصاویر بسیار واضحی با رزولوشن ۲MP را ارائه نمایید.

همچنین این دوربین با بهره گیری از لنز ثابت ۲.۱mm می تواند تصاویر مناسب تری در آسانسور ارائه نماید. این دوربین دارای میکروفن داخلی است و می تواند صدای محیط داخلی آسانسور را برای شما ذخیره نماید. به صورت کلی می توان گفت که دوربین هایی با ظاهر دام، از تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی مناسب در آسانسور منزل هستند که به راحتی قابل نصب بر گوشه سقف آسانسور هستند. اما نیاز است که دوربینی انتخاب شود که دارای لنز واید باشد تا شما با استفاده از یک دوربین پوشش کافی از محیط پیرامون خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:      تی وی تی 

همچنین توصیه می گردد که شرایط نصب به صورت استاندارد انجام شود تا هیچ اختلال و نویزی در تصویر ایجاد نشود.

تجهیزات نظارتی برای راهرو و راه پله های منزل

حتما نیاز است که پاگردهای ساختمان های مسکونی با استفاده از دوربین های مناسبی پوشش داده شود تا هم پاگرد و هم راه پله در معرض دید دوربین قرار گیرد. دوربین های بولت از جمله تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی هستند که برای این نقاط مناسب هستند. شما می توانید متناسب با سایر دوربین ها و یا سایر تجهیزات مورد استفاده خود، هر نوع دوربین بولتی را انتخاب و نصب نمایید.

 

تجهیزات نظارت حفاظتی برای ورودی واحد مسکونی

یکی از تجهیزات حفاظتی برای ورودی واحد مسکونی، قفل ( دستگیره ) هوشمند مکسرون MX-SL-RDEB-01/02/03 است که می توانید ورود افراد غیر مجاز را با دقت و تمرکز بیشتر کنترل نمایید یعنی می توانید برای هر یک از اهالی خانه، تگ RF-ID تهیه نمایید، یک رمز معتبر در اختیار آن ها قرار دهید، اثر انگشت آن ها را ثبت نمایید و کلید مخصوص به آن ها ارائه کنید تا امکان ورود برای افراد غیر مجاز به صفر برسد. بارها دیده شده که برخی از قفل های مستحکم و استاندارد منازل مسکونی توسط سارقان آسیب دیده، این قفل غیر قابل آسیب است و هیچ شخص غیر مجازی امکان ورود به منزل را ندارد.

 

 شما می توانید به منظور افزایش امنیت خود، پنل دزدگیر مکسرون   (MX-BA-PAN-01)را در جای مناسبی از منزل خود نصب نمایید و در مقابل پنجره ها، تراس و … که امکان ورود افراد غیر مجاز وجود دارد، چشمی حرکتی مناسب از محصولات مکسرون نصب شود تا در صورت ورود افراد در زمان هایی که در منزل حضور ندارید، از طریق آژیر هشدارهای لازم اعلان شود و اعلانات از طریق تماس، پیام کوتاه و برنامه گوشی تلفن همراه برای شما ارسال شود.

یکی دیگر از تجهیزات حفاظتی برای افزایش امنیت جانی اهالی منزل خود نصب سنسور های آتش، دود، نشت گاز و نشت آب در منزل است، چرا که این سنسورها در مقابل آتش، دود، گاز و رطوبت حساس هستند و می تواند شما را حتی در زمان هایی که در منزل حضور ندارید، از وجود این رخدادها مطلع سازد تا شما بتوانید در کمترین زمان ممکن به منزل مراجعه نمایید و یا از نیروهای امدادی و خدماتی درخواست کمک نمایید.

خاطر نشان می گردد که این سنسورها به صورت بی سیم و سیمی به فروش می رسند.

کلام آخر در خصوص راهکار تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی برای نوروز

همانطور که شرح دادیم، شما با استفاده از تجهیزات نظارت تصویری و حفاظتی می توانید محیط پیرامون منزل خود را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید تا در ایام تعطیل نوروز و تمام ایام سال نگرانی در خصوص ایجاد امنیت و آرامش در محیط پیرامون خود نداشته باشید.