نوشته شده توسط : dr

 


فناوری BLC در دوربین مداربسته

 

BLC در دوربین مداربسته : یکی از مشکلاتی که برای تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نوری مختلف پیش می آید، عدم توانایی دوربین مداربسته در تطبیق سریع خود با نور ورودی به دوربین بوده است. در مدل های جدید تر دوربین های مداربسته با فناوری های پیش رفته این مشکلات برطرف شده است .

برای مثال قابلیت هایی مانند BLC، WDR  و HLC برای بهبود کیفیت نوری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی قابلیت BLC در دوربین های مداربسته و تفاوت آن با WDR و HLC پرداخته ایم.

 

BLC چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد

از نظر ترجمه تحت الفظی، قابلیت BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است.  وقتی که اختلاف میزان نور در نقاط مختلف یک فضا به شدت زیاد باشد دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری شدید و فاقد نور را به صورت همزمان با کیفیت بالا نشان دهد. برای مثال اگر شخصی در مقابل یک پنجره پر نور قرار گرفته باشد دوربین تصویر شخص را به شکلی تیره نمایش می دهد و عملا چنین تصویری هیچ کاربرد نظارتی برای ما نخواهد داشت چرا که داخل فضای اتاق کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود.

 

یکی از روش هایی که در جهت رفع مشکل تیره شدن فضای یک اتاق به دلیل شدت نور پس زمینه ایجاد می شود، بالا بردن بازه داینامیک دوربین است اما این روش بسیار پر هزینه است و در نتیجه مورد استقبال تولید کنندگان قرار نمی گیرد. در مقابل روش های ساده تری در جهت بهبود کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است که یکی از این روش ها فناوری BLC نام دارد.

 

بیشتربدانید: پک دوربین مدار بسته      نصب دوربین مدار بسته

 

مکانیزم BLC

اگر بخواهیم خیلی ساده مکانیزم BLC را توضیح دهیم باید گفت که این مکانیزم نور محیط بیرونی را در نظر نمی گیرد و با بازتر کردن دیافراگم لنز دوربین توانایی تصویر برداری از محیط تاریک تر داخلی را افزایش می دهد. با این کار محیط پر نور خارجی کاملا به شکل یک تصویر سفید در می آید اما تصاویر فضای داخلی به درجه قابل قبولی بهبود می یابد.

 

کاملا واضح است که مکانیزم BLC در دوربین های مداربسته در شرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که تصاویر محیط بیرونی برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و تمرکز تصاویر دوربین شما بر روی اتفاقات فضای داخلی باشد. برای آنکه شما بتوانید هم تصاویر با کیفیتی از فضای داخلی داشته باشید و هم تصاویر فضای بیرونی را ضبط کنید از مکانیزم دیگری به نام WDR باید استفاده کنید. در حال حاضر در میان برند های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته، محصولات تحت شبکه شرکت هایک ویژن و تمام دوربین های آنالوگی که منوی OSD دارند، از مکانیزم BLC پشتیبانی می کنند.

 

تفاوت BLC با HLC

همانطور که قبلا اشاره شد قابلیت های مختلفی در دوربین های مداربسته نسل جدید ایجاد شده است تا با تنظیم میزان نور تصاویر ضبط شده کیفیت این تصاویر افزایش یابد. قابلیت HLC نیز مانند قابلیت BLC مسئول جبران و تنظیم نور زیاد در تصاویر محیط است اما در قابلیت HLC نقاط بسیار نورانی مانند چراغ اتوموبیل ها پوشانده می شود تا دیگر نقاط تصویر با کیفیت بهتری مشاهده شود.
در تفاوت BLC و HLC باید این نکته گفته شود که در BLC بجای پوشانده نقاط پر نور، سعی در جبران نور پس زمینه و ایجاد تعادل نوری در کل تصویر است تا از این طریق اجسام نزدیک تر سیاه دیده نشوند.

تفاوت مکانیزم BLC و WDR

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

 

بنابراین کاملا مشخص است که تصاویر ایجاد شده توسط فناوری WDR به مراتب واضح تر و شفاف تر از فناوری های BLC و HLC هستند. اما از طرف دیگر قابلیت WDR نیاز به سخت افزارهای مجزا در سیستم مداربسته دارد و در نتیجه دوربین های مداربسته مجهز به فناوری WDR قیمت بالاتری در بازار دارند.

 

 

مقالات مرتبط:

  1. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  2. Dual Stream در دوربین مداربسته
  3. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  4. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


تشخیص دوربین مدار بسته تقلبی

 

 

تشخیص دوربین مدار بسته تقلبی : دوربین های مداربسته رکن اصلی سیستم های امنیتی هست که اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند کل سیستم امنیتی شما با اختلال روبرو می شود. از آنجا که تولید کنندگان زیادی در دنیا با نام برندهای مختلف دوربین های مدار بسته را تولید می کنند امکان تقلبی بودن و بی کیفیت بودن این دوربین ها نیز قاعدتا افزایش پیدا می کند. در این مطلب به معرفی راهکارهایی در جهت تشخیص دوربین مداربسته اصل از تقلبی می پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین محصول را از بازار تهیه کنید.

سوال اصلی شاید این باشد که دوربین های مدار بسته تقلبی به چه دلیل تولید می شوند؟ نکته مهم این است که دوربین های مداربسته تقلبی تا همین چند سال اخیر بسیار رایج بودند. این دوربین ها برای دور کردن و ترساندن افراد از یک مکان نصب می شوند.  بنابراین مردم برای ترساندن سارقان و محافظت از اموال و دارایی­ های خود، دوربین های مداربسته تقلبی را نصب می کردند.

 

تشخیص تقلبی بودن دوربین مداربسته

برای تشخیص تقلبی بودن دوربین مداربسته راههای مختلفی وجود دارد اما به هر حال باز هم ممکن است در شرایطی نتوانیم دوربین مداربسته تقلبی را تشخیص دهیم. در ادامه به چند روش اشاره می کنیم که به شما کمک می کند دوربین های تقلبی را با احتمال بالا تشخیص دهید.

 

چراغ های آی آر IR

 

چراغ های مادون قرمز یک فناوری پر کاربرد در نسل جدید دوربین های مداربسته است که به دوربین مداربسته امکان ضبط تصاویر در شرایط کم نوری و یا جتی در شرایط تاریکی شدید را می دهد. این چراغ ها را حتی با چشم غیر مسلح نیز می توان در بسیاری از دوربین ها تشخیص دهید و در صورتی که به حد کافی به دوربین مداربسته نزدیک شده باشید به راحتی این چراغ ها قابل مشاهده هستند.

همچنین از دوربین های تلفن همراه خود نیز می توانید برای تشخیص چراغ های IR استفاده کنید. بنابراین اگر دوربین مداربسته ای فاقد چراغ های IR باشد به احتمال زیاد تقلبی است.

 

این نکته را نیز توجه داشته باشید که برخی از دوربین های مداربسته قدیمی هنوز در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که فاقد چراغ های IR هستند، بنابراین اگر دوربین مداربسته مورد نظر شما چراغ آی ار نداشته باشد به احتمال زیاد تقلبی هست و یا یک مدل قدیمی دوربین مداربسته است که توانایی تصویر برداری در محیط های تاریک را ندارد.

 

 

نام تجاری (نام برند)

 

جستجوی نام شرکت در تشخیص واقعی بودن دوربین مداربسته بسیار موثر است، زیرا کمپانی­ های مشهور دوربین تقلبی تولید نمی­کنند.

اگرچه ممکن است از استاندارد برندهای معتبر و معروف مانند هایک ویژن hikvision ، تی وی تی TVT ، داهوا dahua،دوربین مداربسته تیاندی tiandy  سامسونگ Samsung، ، پاناسونیک Panasonic یا بوش Bosch مطلع باشید. اما ممکن است از برندهای دیگری مانند کاناری Canary، ویز Wyze، بلینک Blink، امکرست Amcrest، دوربین وای آی YI Home، سوان Swann، لورکس Lorex، سیمپلیکم SimpliCam، یوفای Eufy و غیره بی اطلاع باشید.

 

اگر از یک برند تجاری بی اطلاع هستید، یک جستجوی سریع آنلاین به تقلبی بودن یا نبودن دوربین مداربسته پاسخ می­دهد. توجه و دقت به لوگوی محصول نیز می­تواند معیار خوبی برای تشخیص تقلبی یا واقعی بودن آن باشد.

 

 

 

دوربین مدار بسته تقلبی

بیشتر بخوانید:    دوربین حارس       نصب دوربین مدار بسته

کیفیت

 

کیفیت دوربین های مداربسته نیز می توانند اطلاعاتی در خصوص تقلبی یا واقعی بودن آنها به ما بدهند. دوربین مدار بسته تقلبی با ظاهری پلاستیکی و ارزان قیمت به راحتی از دوربین های مداربسته واقعی تشخیص داده می شوند. نکته مهم این است که شرکت های معتبر دنیا مدل های مختلف دوربین های مداربسته را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تولید می کنند و در نتیجه تشخیص تقلبی بودن دوربین های مداربسته با نام این برندها کار دشواری نیست و می توانید با یک جست و جوی ساده از این موضوع آگاه شوید.

 

نداشتن سیم یا کابل

 

اکثر دوربین ها ی مداربسته نیاز به سیم و کابل برای انرژی الکتریسیته و کابل هایی برای انتقال تصاویر دارند. البته مدل هایی از دوربین مداربسته وجود دارند که باید شارژ شوند اما قطعا به این دلیل که شرایط استفاده از آنها سخت است مورد استقبال قرار نمی گیرند. بنابراین اگر دوربین مداربسته ای دیدید که کابل و سیم به آن متصل نشده است احتمال تقلبی بودن دوربین ها وجود دارد.

همانطور که گفتیم در بازارهای امروزی دوربین­های مدار بسته متنوع زیادی وجود دارد که در بین آنها دوربین­ های بی سیم نیز دیده می شود. بنابراین، قبل از بررسی موارد ذکر شده، از بی­سیم نبودن دوربین اطمینان حاصل نمایید.

 

 

جمع بندی

 

در سالهای گذشته آمار استفاده از دوربین های تقلبی به دلیل قیمت بالای دوربین های مداربسته با کیفیت، زیاد بود اما در چند سال اخیر به دلیل وجود دوربین های مداربسته با کیفیت در مدل های مختلف و قیمت های منطقی توجیهی برای استفاده از دوربین های مداربسته تقلبی وجود ندارد.

بنابراین، میزان دوربین های جعلی در بازار به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این موضوع البته می تواند خیلی خوشایند هم نباشد در شرایط کنونی می توان گفت که به احتمال 99 درصد همیشه یک نفر شما را نظارت می کند، پس مراقب رفتار خود باشید!



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


بهترین برند های دوربین مدار بسته در بازار ایران

 

 

بهترین برند دوربین مدار بسته : در دنیا شرکت های بزرگی به عنوان تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات حفاظت تصویری فعالیت می کنند. برخی از این شرکت ها در ایران فعالیت بیشتری دارند و برخی نیز به دلیل تحریم ها در یک دهه گذشته از بازار ایران حذف شده اند. اگر نیاز به دوربین مداربسته دارید و برایتان این سوال پیش آمده است که بهترین برند دوربین مداربسته موجود در بازار ایران چیست، این مقاله را تا انتها بخوانید. ما 7 برند مشهور و قابل اعتماد از نظر کارشناسان را به شما معرفی می کنیم.

 

برند هایک ویژن(Hikvision)

 

 

در صدر لیست هفت گانه ما شرکت هایک ویژن (Hikvision) قرار می گیرد. این شرکت بزرگ ترین شرکت تولید کننده حال حاضر در زمینه تجهیزات نظارتی و دوربین های مداربسته دنیا به حساب می آید و در سه سال گذشته نیز سهم خود را از بازار جهانی افزایش چشم گیری داده است. برند هایک ویژن در کشور چین فعالیت می کند و در کمتر بیست سال توانسته است به مهمترین بازیگر بازار امنیت در سطح جهان تبدیل شود.

 

شاید بتوان گفت که خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت هایک ویژن، به همراه تنوع محصولات با کیفیت بالا به همراه نصب راحت محصولات این شرکت از مهمترین عواملی باشند که برند هایک ویژن را جهانی کرده است.

 

نقاط قوت دوربین هایک ویژن

  1. تمرکز بر رضایت مشتری از طریق بالا بردن کیفیت و قیمت مناسب
  2. نصب آسان و دوام بالای دوربین های مداربسته
  3.  ارائه انواع نرم افزار های مدیریت توسط خود شرکت هایک ویژن
  4. مجهز به فناوری تجزیه و تحلیل تصاویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره از طریق هوش مصنوعی
  5. تنوع بسیار بالای محصولات، ارائه دهنده، لنزهای با کیفیت، قابلیت ارتقا و سازگار با دوربین هایی با تکنولوژی متفاوت

 

نقاط ضعف دوربین هایک ویژن

  • وجود برندهای تقلبی با همین نام و لوگو در بازار که به منظور پیشگیری از این اتفاق حتما از نمایندگی  رسمی هایک ویژن، دوربین خریداری نمایید.
  •  عدم سازگاری این برند از دوربین های مدار بسته با برندهای متفرقه موجود در بازار
  • همچنین محدود بودن مدل هایی از دوربین که همزمان با تصویر، صدا را نیز ضبط می کنند در این برند محدود می باشد.

 

برند هایلوک (Hilook)

 

شاید برای شما هم این مطلب جذاب باشد که یکی از زیرمجموعه های شرکت هایک ویژن با نام هایلوک در جایگاه دوم بهترین برندهای دوربین مداربسته قرار می گیرد. برند هایلوک در سال 2018 توسط کمپانی هایک ویژن به بازار عرضه شد و هدف از عرضه این برند کاهش قیمت چشم گیر دوربین های مداربسته در سطح بازار جهانی بود. در یک کلام هایلوک برندی با قیمت های اقتصادی و مقرون به صرفه است که در محصولات آن سعی شده است که تا حد امکان کیفیت نیز بهبود یابد.

 

مهمترین موضوعی که می توان عامل موفقیت برند هایلوک در بازار جهانی ذکر کرد همین کاهش قیمت محصولات در کنار حفظ ظاهری زیبا و کیفیت مناسب آن است.

 

 

 

نقاط قوت دوربین هایلوک

  • قیمت بسیار پایین آن نسبت به کیفیتی که دارد
  •  دارای اعتبار بسیار بالا به پشتوانه شرکت مادر Hikvision

 

نقاط ضعف دوربین هایلوک

  • برای پروژه های بزرگ مقیاس مناسب نیست

 

 

برند داهوا (Dahua)

 

سومین شرکت مطرح در زمینه تولید دوربین های مداربسته و تجهیزات نظارتی را باز هم به یک شرکت چینی دیگر اختصاص می دهیم . شرکت داهوا امروز به یک شرکت مطرح در این صنعت تبدیل شده است و این رشد را مدیون رویکرد تحقیقاتی خود می داند. بر اساس آمار ذکر شده از سوی مدیران ارشد این شرکت سالانه بیش از ده درصد سود فروش این شرکت به واحد تحقیق و توسعه برای پیشبرد و توسعه فناوری های جدید اختصاص می یابد.

 

از نظر کیفیت می توان گفت که برند داهوا به دلیل کیفیت تصاویر خود مشهور است و همین موضوع به  توسعه بازار این شرکت در سرتاسر جهان کمک زیادی کرده است.

 

نقاط قوت دوربین داهوا

  • ارائه تصاویر با کیفیت
  • همچنین امکان دسترسی به تصاویر با کیفیت آن هم از راه دور
  • سیگنال تصویری قدرتمند

 

نقاط ضعف دوربین داهوا

  •  محدودیت در پهنای باند
  • دسترسی محدود مشتریان به انواع محصولات
  •  قیمت نسبتا بالا آن

 

برند تیاندی (tiandy)

 

دوربین تیاندی (tiandy)  یکی دیگر از برندهای چینی است که توانسته در سیستم های امنیتی حفاظتی در جهان جایگاه خوبی پیدا کند. تیاندی برندی قدرتمند در دوربین مداربسته IP است.

برند تیاندی سعی دارد با ارائه محصولات حرفه ای، پیشرفته و مطمئن در صنعت امنیت نظارتی، همواره حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

 

نقاط قوت دوربین تیاندی

  • امکان جستجوی هوشمند
  •  پشتیبانی از تکنولوژی Power Over Ethertnet یا همان (POE)
  • پشتیبانی از تکنولوژی فشرده سازی U-Code
  •  دارای تکنولوژی Plug& Play و …

 

نقاط ضعف دوربین تیاندی

  •  تنها دوربین های تحت شبکه تولید می کند و در دوربین های HD فعالیت ندارد
  • قیمت بالا

 

برند سونی (Sony)

سونی یک برند قوی ژاپنی هست که بیشتر تولید کننده دوربین های تحت شبکه می باشد و در حال حاضر دوربین های آنالوگ را از چرخه تولید خود حذف کرده است.

شرکت سونی بزرگ‌ترین تولیدکننده لنزهای دوربین عکاسی و دوربین‌ مداربسته در دنیا است و در این بخش توانسته خوش بدرخشد. از این رو در بخش قطعات و تجهیزات جانبی بسیار رضایت بخش عمل کرده است.

اما قیمت بالای دوربین های مداربسته سونی باعث شده این مارک در این حوزه، مشتریان محدودی داشته باشد.

 

 

دوربین مداربسته سونی

نقاط قوت دوربین سونی

  •  نصب آسان
  •  کیفیت بالای ضبط
  • سنبت به دوربین های مداربسته تحت شبکه دیگر برندها پیچیدگی کمتری دارد
  •  قابلیت صدای دو طرفه در دوربین سری E

 

نقاط ضعف دوربین سونی

  • کیفیت تصویر پایین آن
  • قیمت نسبتا بالا

 

برند پاناسونیک (Panasonic)

پاناسونیک از جمله قدیمی ترین برندهای ژاپنی می باشد و هدف اول این برند سیستم های صوتی است که توانسته در این حوزه بخش اعظمی از بازار را نیز از آن خود کند.

برند پاناسونیک، در بخش دوربین های مداربسته تلاش کرده است با حذف دوربین های آنالوگ و تمرکز بیشتر بر روی دوربین های تحت شبکه، دوربین های قوی و با کیفیتی ارایه دهد. اما همین عامل هم باعث گرانی بیش از حد دوربین های پاناسونیک شده است. از این رو این برند نتواسته همچون بخش صوتی جایگاه خوبی در بازار دوربین مداربسته در ایران کسب کند.

 

 

 

بهترین برند دوربین مدار بسته

نقاط قوت دوربین پاناسونیک

  • دید در شب فوق العاده
  • زاویه باز دوربین
  •  سنسور تصویر با حساسیت بالا
  •  تصویر برداری با 60 فرم بر ثانیه (کیفیت عالی)

 

نقاط ضعف دوربین پاناسونیک

  • از بین بردن تجهیزات آنالوگ
  •  قیمت بالا
  • محدودیت پهنای باند

 

برند بوش (Bosch)

هدف شرکت بوش حفاظت از زندگی، ساختمان ها و دارایی ها می باشد. مجموعه محصول این شرکت شامل نظارت تصویری، تشخیص نفوذ، تشخیص آتش و سیستم تخلیه صدا و نیز کنترل و کنترل دسترسی است.

می توان اینطور گفت که برند بوش می خواهد همه چیز را با هم داشته باشد. اگر چه این برند کیفیت خوبی دارد اما از نظر سهولت کار و راه اندازی توسط کارشناسان رتبه خوبی کسب نکرده است.

 

 

 

دوربین مداربسته بوش

نقاط قوت دوربین بوش

  • تشخیص حرکت
  • دوربین های بی سیم
  • صدای دو طرفه
  • آلارم
  • تشخیص آتش

 

نقاط ضعف دوربین بوش

  • آسیب پذیر
  • حساسیت پایین نسبت به حرکت
  •  قیمت بالا

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب

فیلتر ICR در دوربین مداربسته

سیستم روشنایی در شهر هوشمند



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

سرور دوربین مدار بسته چیست؟

سرور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

سرور ها در واقع همان کامپیوتر های معمولی هستند که ظرفیت بالاتری داشته و توان گرافیکی پیچیده تری دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه همواره روشن و در دسترس اند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.
سرور ها در نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته تحت شبکه می توانند به جای دستگاه های ضبط NVR مورد استفاده قرار گیرند. معمولا برای ضبط تصاویر در بستر تحت شبکه از دستگاه ضبط NVR جهت نظارت، کنترل و مدیریت مکان مورد نظر استفاده می گردد. اما گاهی اوقات به دلیل وجود سرور های قدرتمند با ظرفیت خالی در ادارات یا سازمان های بزرگ و یا به منظور ارائه عملکردهای تصویری پیچیده تر از سرور ها استفاده می شود.

محاسن استفاده از سرور

1. امکان نصب نرم افزار های متعددی بر روی سرور ها وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و آپشن های متعدد و ویژه ای نیز دارند. این قابلیت ها در برخی از نرم افزار های vms مانند hikvision ivms و dahua pss رایگان است. اما در برخی دیگر مستلزم پرداخت هزینه است. مانند نرم افزار blue iris که نسبتا هزینه کمی دارد و یا نرم افزارهایی همچون milestone, exacq, Avigilon که مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هستند.
2. سرور ها بسیار انعطاف پذیر بوده و می توانند از چندین هزار عدد دوربین در یک بستر تحت شبکه پشتیبانی کنند.
3. در سرور ها امکان نصب نرم افزار هایی وجود دارد که دارای قابلیت های پیشرفته ای همچون پلاک خوانی، تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص عبور از خط، تشخیص نفوذ و ... هستند.
4. سرور ها دارای قابلیت و ظرفیت ذخیره سازی بالایی به مراتب بیشتر از NVR ها هستند. در نتیجه از امنیت بیشتری جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردارند.
5. سرور ها با داشتن پردازنده های قوی در ساختار خود از سرعت عملکرد بالایی برخوردارند.

معایب استفاده از سرور

1. سرورها دارای مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های ضبط NVR هستند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز از NVR ها به مراتب بیشتر است.
2. قابلیت استفاده از تکنولوژی POE در سرور ها وجود ندارد. در نتیجه اگر تمایل به استفاده از POE در نصب دوربین مدار بسته وجود داشته باشد، هزینه زیادی را باید صرف خرید سوئیچ های POE نمود.

مقایسه کلی دستگاه ضبط NVR و SERVER


به دلیل آنکه اکثر مشتریان به دنبال راهی ارزانتر هستند کمتر از سرور و بیشتر از دستگاه ضبط NVR استفاده می نمایند. همچنین NVR ها نصب آسانتری نیز نسبت به سرورها داشته، مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نیز نسبت به سرور ها دارند.
از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرورهای کامپیوتری می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و در صورت استفاده از NVR دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه و نرم افزار های مختلف و .... در سرور ها چشم پوشی نمود.

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد.

نتیجتا به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.
 

مصرف برق دوربین مداربسته

میزان مصرف برق دوربین مداربسته یکی از مشخصاتی که در زمان انتخاب منبع تغذیه یا UPS مناسب برای دوربین ها مورد توجه قرار می گیرد.

مصرف برق دوربین مداربسته به چه عواملی وابسته است؟

  • نوع چیپ تصویر دوربین: چیپ های تصویر CCD مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب IR:ال ای دی های IR با توجه به میزان قدرت و نوع آنها نیاز به برق دارند.
  • گردان بودن یا ثابت بودن دوربین: در دوربین های گردان علاوه بر برق مصرف شده در چیپ تصویر و IR برای گردش دوربین نیز به برق نیاز خواهد بود.

میزان مصرف هر دوربین تقریبا چقدر است؟

میزان مصرف دوربین های مداربسته با دید در شب تا 30 متر و چیپ تصویر CMOS معمولا زیر 5 وات است. میزان مصرف دوربین های مداربسته با همان مشخصات و با چیپ CCD حداکثر 7.5 وات مصرف خواهد داشت.

در دوربین های گردان با توجه به نیاز به مدار مکانیکی مصرف برق دوربین به مراتب بالاتر خواهد بود و میتواند بین 10 تا 40 وات با توجه به نوع و سرعت موتور مصرف برق داشته باشد. توجه داشته باشید که در حالت ثابت مصرف برق دوربین های گردان تفاوت چندانی با دوربین های ثابت ندارد.

میزان مصرف دقیق دوربین را چطور به دست آوریم؟

میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در دیتاشیت آن قید شده است. سعی کنید برای محاسبات دقیق حتما از این اطلاعات استفاده کنید.

هر دوربین چند آمپر جریان می کشد؟

دوربین های ثابت معمولا 12 ولتی هستند و از انجا که توان مصرفی آنها در بیشترین حالت بین 5 تا 10 وات خواهد بود میزان جریان آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. در دوریبن های گردان دوربین معمولا 24 ولتی خواهد بود و میزان جریان مصرفی آن در بیشترین حالت از 2 آمپر تجاوز نخواهد کرد.

DS-2CE16D0T-ITFS

DS-2CE16D3T-I3F

DS-2CE76D0T-ITPF

DS-2CE76D0T-ITMFS

DS-2CE16D0T-ITF

DS-2CE76D3T-ITPF

DS-2CE76D0T-ITPFS

دوربین داهوا

نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

قیمت یو پی اس

سوئیچ شبکه 4 پورت

دوربین مداربسته اچ دی

دوربین کیوب هایک ویژن

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سوئیچ شبکه

دوربین مداربسته داهوا

 



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

شمارش افراد People Couning دوربین مداربسته چیست؟

شمارش-افراد-People-Couning-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
دستیابی به آمار دقیقی از میزان تردد مشتریان و همچنین کارکنان مراکز اداری، تجاری و ... در ساعات مختلفی از شبانه روز می تواند به نحوه مدیریت و ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان و کنترل فعالیت های پرسنل کمک شایانی کند. همچنین وقوع حوادث طبیعی یا غیر مترقبه مانند زلزله، آتش سوزی، جرم و جنایت و … نیز بر لزوم نصب سیستم های دارای قابلیت پردازش تصویر به منظور نظارت بر رفت و آمد در مراکز تجاری بزرگ می افزاید.
از این رو تولیدکنندگان سیستم های نظارتی و امنیتی با تولید نرم افزارهایی با قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد، تشخیص چهره، شناسایی پلاک خودرو و … در صدد رفع نیاز های کاربران برآمده اند.
Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.

الگوریتم شمارش افراد در دوربین مداربسته

در ابتدا دوربین شروع به بررسی پیکسل به پیکسل تصویر بین دو فریم متوالی می کند. برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد(Motion Detection). الگوریتم های خاصی در داخل نرم افزار شمارشگر تعریف می شوند که داده های آن می تواند بر اساس ویژگی های ظاهری یک انسان باشد. برای مثال داشتن دو دست، دو پا و یا اندازه عرض شانه ها که هر کدام به صورت جداگانه برای نرم افزار تعیین گردیده تا دوربین بتواند افراد را از سایر سوژ ها و اشیا تشخیص داده و عمل شمارش را به درستی انجام دهد.

نحوه عملکرد شمارشگر افراد

  1. ورودی ها و مناطق وسیع را می توان با اتصال چندین دوربین سقفی پوشش داد.
  2. ابتدا دوربین مدار بسته حرکات افراد را دنبال می کند.
  3. سپس دوربین به نرم افزار شمارنده متصل شده و با دقت بسیاری بالایی تعداد افرادی را که از منطقه مورد نظر عبور می کنند تشخیص داده و ثبت میکند.
  4. سپس اطلاعات بدست آمده به کامپیوتر مرکزی از طریق کابل، شبکه داخلی، اینترنت و ... منتقل می شوند.
  5. افراد با عبور از منطقه مورد نظر با توجه به جهت حرکتشان شمارش می شوند که می تواند از بالا، پایین، چپ یا راست باشد و بستگی به تنظیماتی که خودتان انجام داده اید دارد.
  6. در صورت لزوم می توانید برای بهینه سازی عملکرد دوربین و افزایش دقت شمارش، تنظیمات دستگاه را برای ورودی های مختلف تغییر دهید. برای مثال در ورودی هایی که نور کم است و سایه ها مانع از شمارش دقیق می شوند و یا تراکم جمعیت در محل زیاد است می توانید دقت و حساسیت نرم افزار را افزایش دهید.

برخی از مزایای این سیستم:

  • با استفاده از دوربین هایی با امکان شمارش لحظه ای افراد تردد کننده، امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است که این امر می تواند بر تحقیقات و روش های بازاریابی یک کسب و کار تاثیر گذار و کمک کننده باشد.
  • با استفاده از این تکنولوژی می توان ساعت های پیک حضور مشتریان در فروشگاه را تشخیص داد که این امر مدیریت یک مرکز تجاری را به مراتب آسانتر می سازد.
  • امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند.

همانطور که می دانید هر فناوری دارای میزانی از درصد خطا است. نرم افزارهای شمارش گر افراد یا People Counting در دوربین های مدار بسته ای که تاکنون به بازار آمده اند دارای دقت و حساسیت نزدیک به 98 درصد می باشند. دوربین های مداربسته زیادی با برند های مختلف دارای این قابلیت هستند اما می توان گفت برند های هایک ویژن، داهوا ، بوش و اکسیس از جمله بهترین برندهای تولید کننده دوربین های نفر شمار هستند.
 

S/N یا نسبت سینگال به نویز دوربین مداربسته چیست؟

موارد متعددی پیش می آید که هنگام مشاهده تصاویر بر روی مانیتور، تصویر به نظرتان بسیار ناهموار و تا حدودی به هم  ریخته به نظر می رسد.

نویز چیست؟

دشمن قطعی وضوح تصویر در مانیتور وجود نویز است، که تا حدودی در تمامی سیگنال های ویدئویی وجود دارد. نویز همواره در تصاویر وجود دارد، به ویژه هنگامی که در یک محیط کم نور ضبط می شوند. نویز خود را به صورت نقاط برفکی یا گرانیتی بر روی کل تصویر نشان می دهد. موارد بسیاری باعث ایجاد نویز در تصاویر می شوند مواردی از قبیل طراحی ضعیف مدار الکترونیکی، گرما، تاثیرات خارجی، امواج حاصل از دستگاه های مایکروویو، نصب دوربین مداربسته در نزدیکی خطوط برق فشار قوی، کابل کشی نامناسب و یا کابل های با کیفیت پایین، و… . مشکل وجود نویز در تصاویر مربوط به دوربین های آنالوگ است.

وجود نویز علاوه بر اینکه یک عامل تعیین کننده در کیفیت تصویر است، یک بار اضافی نیز برای فرآیند رمزگذاری محسوب می شود. این امر به طور قابل توجهی حجم داده ها را برای انتقال و ذخیره سازی افزایش می دهد و موجب اتلاف پهنای باند و فضای ذخیره سازی می شود.

نسبت S/N چیست؟

عامل مهم تعیین کننده تلورانس نویز، میزان نویز در سیگنال ویدئویی، یا همان نسبت سیگنال به نویز (S/N) است. به این دلیل میزان نویز را به صورت یک نسبت نشان می دهند که هر چه سیگنال قوی تر باشد به همان نسبت نویز سوار شده بر روی آن هم بیشتر خواهد بود. در این نسبت تا زمانی که قدرت سیگنال تصویر نسبت به نویز از مقداری معین بیشتر باشد، وضوح تصویر قابل قبول است.

برای داشتن وضوح کافی در تصویر نسبت سیگنال به نویز چقدر باید باشد؟

نسبت سیگنال به نویز در واحد دسی بل اندازه گیری می شود. هرچه این عدد بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر است و نویز کمتری در آن وجود دارد. این نسبت در دوربین های مداربسته معمولی حدود 50 دسی بل است که تصویر مناسبی ارائه می دهد. البته در برخی از برندهای دوربین مدار بسته مانند هایک ویژن این عدد تا 60 دسی بل نیز هست.

ds-2cd1153g0-i

دوربین شمارشگر

میکروفون دوربین مداربسته

ds-2cd2t35fwd-i8

پشتیبانی هایک ویژن

dvr 204g-f1

لیست قیمت هایک ویژن

دوربین کیوب هایک ویژن

کابل شبکه هایک ویژن

دوربین تشخیص چهره

ذخیره ساز تحت شبکه

علت بوق زدن دوربین مداربسته

دوربین تورت



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

تشخیص چهره Face Detection دوربین مداربسته چیست؟

تشخیص-چهره-Face-Detection-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
قابلیت تشخیص چهره یکی از امکانات جالب در دوربین های سری اسمارت است. قابلیتی که برای بسیاری از مصرف کننده ها بسیار جذاب به نظر می رسد. این دسته از دوربین های مداربسته در تشخیص و شناسایی چهره افراد در حال تردد در مجموعه ها و سازمان ها بسیار کاربردی هستند. با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره در این دوربین های مداربسته می توان عملکرد سیستم های نظارتی اتاق های کنترل، مدارهای آلارم اتوماتیک، دستورات ارسالی به دوربین های PTZ جهت زوم کردن بر روی سوژه های مورد نظر و … را بهبود بخشید. به دلیل تکنولوژی پیشرفته تر در دوربین های تحت شبکه قابلیت تشخیص چهره تنها در این نوع از دوربین ها وجود دارد. و تاکنون دوربین های آنالوگ نسل جدید با این قابلیت تولید نشده اند.

منظور از تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین مداربسته چیست؟

زمانی که صحبت از امکانات پردازش تصویر در دوربین مداربسته به میان می آید در واقع منظور بخشی از توانایی های موجود در قابلیت های پردازش تصویری (Video Content Analytics) یا به اختصار VCA است. تمامی مکانیزم های هوشمند تجزیه و تحلیل تصویری در واقع بخشی از علم پردازش تصویر محسوب می شوند، که از جمله می توان به مکانیزم های ساده ای مانند حرکت در تصویر (Motion Detection)، شناسایی چهره (Face Capture)، تشخیص چهره (Face Detection) و ... اشاره نمود.

نحوه عملکرد تشخیص چهره در دوربین های مداربسته

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید.

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

محاسن دوربین های مدار بسته تشخیص چهره

1. کمک به جمع آوری مدارک و شواهد

اگر در محل کارتان نیازمند سیستم نظارتی هستید که بتواند در جمع آوری شواهد و مدارک در هنگام نیاز به کمکتان بیاید دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص چهره کارایی لازم را در این خصوص دارند. و می توانند مدارک کافی را برای مشاهده تمام اتفاقات رخ داده در اختیارتان بگذارند.

2. جلوگیری از وقوع جرم

در واقع یکی از وظایف اصلی یک سیستم نظارتی جلوگیری از وقوع جرم و جنایت است و این سیستم ها می توانند عملکردی پیشگیرانه در وقوع جرم و بزه داشته باشند. در این راستا با نصب دوربین های مداربسته تشخیص چهره در مکان هایی با امکان بالای وقوع جرم می توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

3. ارتقا امکانات نظارتی و کنترل و مدیریت فعالیت ها و رخداد ها

فعالیت و رخداد های زیادی وجود دارند که روزانه در یک ساختمان یا محیط اداری بوقوع می پیوندند. زمانی که سیستم نظارتی خود را به دوربین های تشخیص چهره مجهز می کنید می توانید نظارت بهتری بر فعالیت افراد درون سازمان خود داشته باشید.
 

ICR در دید در شب دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته قادرند در هر شرایطی از روز، چه در نور زیاد و چه در نور کم  و شب، تصاویری با کیفیت مناسب ارائه دهند. کیفیت تصاویر در شرایط کم نور به طور قابل توجهی با استفاده از فیلتر های مخصوص تعبیه شده در دوربین های مدار بسته بهبود یافته است. در ادامه به بررسی نحوه عملکر این فیلتر ها می پردازیم.

فیلتر ICR یا به اصطلاح IR-Cut filter Removable درواقع یک شاتر مکانیکی است که معمولا از یک موتور کوچک، فیلتر های حساس به نور مادون قرمز و پنل های شیشه ای تشکیل شده است. مقایسه تصاویر موجود در دوربین های مداربسته دید در شب، در هنگام وجود و عدم وجود فیلتر ICR، تفاوت چشمگیری از لحاظ کیفیت دارند.

ICR در دید در شب دوربین مداربسته

برخلاف چشم انسان که تنها در نور مرئی توانایی دید دارد، سنسورهای سیلیکونی موجود در دوربین مداربسته نسبت به طیف نور مرئی و همچنین طیف های نزدیک به نور مادون قرمز نیز حساس است. این حساسیت باعث می گردد که سنسور دریافت تصویر حتی در نورهای ضعیف که چشم انسان به سختی توانایی دید دارد، تصاویری با کیفیت مناسب ارائه دهد. همانقدر که حساسیت نسبت به طیف نور مادون قرمز در طول شب برای ارائه تصاویر با کیفیت مفید است، اما در طول روز باعث کاهش کیفیت تصاویر و بهم ریختگی رنگ ها و ایجاد نویز در آن می گردد.  بنابراین دوربین نیازمند فیلتری برای جلوگیری از رسیدن نور مادون قرمز به سنسور در طول روز می باشد. این فیلتر ما بین سنسور و لنز دوربین قرار می گیرد و در شب و یا در شرایط کم نور، جهت شکل گیری تصاویر با کیفیت و رسیدن نور مادون قرمز به سنسور کنار می رود. زمانی که فیلتر کنار رود دوربین شروع به ارسال تصاویر به صورت سیاه وسفید می کند.

وجود فیلتر های ICR در دوربین های مداربسته در هر مکانی مفید فایده هستند. از دوربین های کنترل ترافیک گرفته تا دوربین های نظارتی موجود در سطح شهر از ویژگی فیلتر ICR جهت ارائه تصاویر با کیفیت در طول روز و شب بهره می برند.

ردیاب خودرو

ردیاب سالمندان

آداپتور صنعتی

جی پی اس خودرو

یو پی اس

دوربین تی وی تی

داهوا

دوربین تشخیص چهره

جی پی اس ماشین

دوربین حرارتی

دستبند ردیاب کودک

پکیج دوربین مداربسته





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

تشخیص حرکت یا موشن دتکتور (Motion Detector) در دوربین های مداربسته یکی از از ساده ترین مکانیزم های پردازش تصویر دوربین های مداربسته است. این مکانیزم از طریق بررسی تغییرات در تصویر حرکت را تشخیص داده و از آن برای بخش های مختلف دستگاه DVR یا NVR کمک می گیرد.

موشن دتکتور چطور کار می کند؟

مکانیزم موشن دتکتور در واقع یکی از ساده ترین شکل های پردازش تصویر به شمار می رود. این مکانیزم با بررسی فریم های تصویر تغییرات در بین فریم ها را تشخیص می دهد و آنها را به عنوان حرکت در تصویر شناسایی می کند. میزان حساسیت و ناحیه حساس به تغییرات را میتوان در بیشتر دستگاه های ضبط کننده سیستم مداربسته شناسایی کرد.

نقاط مثبت و منفی مکانیزم موشن دتکتور

نقاط مثبت

  • سادگی: سادگی این مکانیزم امکان استفاده از آن بر روی انواع دستگاه های DVR را برای سالهای زیادی ایجاد کرده.
  • عدم نیاز به پردازش بالا: در کنار سادگی سیتماتیک این مکانیزم از نظر نوع پردازش تصاویر نیز کار ساده ای انجام می دهد و هزینه های سخت افزاری دستگاه های ضبط کننده را بالا نمی برد.
  • کارایی معقول در شرایط عادی: استفاده از مکانیزم پردازش تصویر در نوع خود برای کاربری های عادی و ساده بسیار موثر است و از حجم تصاویر ضبط شده در دستگاه به شدت می کاهد.

نقاط ضعف

  • عدم امکان تشخیص حرکت فیزیکی: همانطور که گفته شد مکانیزم موشن دتکتور برخلاف نامش تنها تغییرات در تصویر را شناسایی می کند نه حرکت اجسام را به همین دلیل ممکن است موشن دتکتور حتی با تغییرات نوری در محیط هم فعال شود.
  • عدم امکان استفاده به عنوان دزدگیر: محدودیت تشخیص در مکانیزم موشن دتکتور امکان استفاده از آن به عنوان دزدگیر را از بین می برد. در صورت استفاده با این کاربری هم میزان خطا بیش از حد بالا خواهد بود. برای چنین کاربردهایی بهتر است از سنسورهای PIR استفاده کنید.

کاربرد های موشن دتکتور

اصلی ترین کاربرد مکانیزم موشن دتکتور در هوشمند سازی روند ضبط تصاویر در سیستم های مداربسته است. با استفاده از این مکانیزم شما میتوانید زمانی که تصویر فاقد حرکت است ضبط را متوقف کنید و تنها زمانی که تغییراتی در تصویر اتفاق می افتد تصاویر را ضبط کنید. این کار ظرفیت ضبط تصاویر و هارد دیسک مورد نیاز برای سیستم مداربسته را به صورت جدی کاهش می دهد.

 


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

آشنایی با JPEG و PNG و BMP

پیش از معرفی انواع روش های فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته لازم است کمی با مکانیسم فشرده سازی تصاویر آشنا شوید. دو نوع رایج از فشرده سازی که اغلب با نام آن ها آشنا هستید JPEG و PNG هستند. قبل از توضیح این دو روش ابتدا باید بدانید که شکل خام یک عکس دارای فرمت BMP است. تصاویر BMP به صورت پیکسل به پیکسل ذخیره می شوند به این معنی که اطلاعات هر پیکسل مانند مقدار روشنایی، رنگ ها و مقیاس و جایگذاری آن به صورت جداگانه ثبت شده و سپس با کنار هم قرار گرفتن این پیکسل ها تصویر نهایی ایجاد می گردد. طبیعتا ذخیره سازی به این روش منجر به ایجاد حجم بالایی از اطلاعات شده که فضای زیادی را نیز اشغال می کند. به همین دلیل روش های دیگری ابداع شدند. از جمله روش JPEG که در آن پیکسل هایی که از نظر اطلاعات، رنگ و … شباهت زیادی به یکدیگر دارند با یکدیگر ادغام شده و بجای ضبط پیکسل به پیکسل تصاویر مجموعه ای از آبجکت های رنگی در کنار هم قرار گرفته و ضبط می گردند. این تنها تعریف ساده ای از عملکرد JPEG است و این روش در بردارنده جزئیات نرم افزاری بیشتری است که ما از ذکر آن خودداری می کنیم. اما در روش دیگر با نام PNG تصاویر به صورت فرمول هایی که هرکدام معرف یا نشان دهنده شکلی خاص هستند در می آیند. برای مثال چنانچه مربعی در مرکز تصویر قرار داشته باشد تصویر آن به صورت فرمول یک مربع ثبت می گردد. به طور خلاصه روش JPEG روش مناسب تری برای فشرده سازی تصاویر دوربین هاست و نرخ فشرده سازی در آن بالاتر از PNG است. روش PNG اغلب برای طراحی های کامپیوتری، طراحی های خطی و آیکون ها مناسب تر است.

“تقریبا تمام انواع روش های فشرده سازی تصاویر بر پایه JPEG ابداع شده اند و از آن تبعیت می کنند. زیرا تصاویر ویدئویی اغلب واقعی بوده و به همین دلیل روش JPEG بازده بهتری برای آنها خواهد داشت.”

روش فشرده سازی MPEG

سایر روش های فشرده سازی دارای مکانیسم پیچیده تری نسبت به JPEG هستند. برای مثال در روش MPEG که ابتدایی ترین روش فشرده سازی تصاویر ویدئویی است، علاوه بر ادغام شدن پیکسل های کنار هم در یک تصویر یا فریم، پیکسل های مشابه در فریم های پشت سر هم نیز با یکدیگر ادغام می گردند و چنانچه شاهد تغییرات زیادی در فریم ها نباشیم تصاویر با نرخ بالایی فشرده می گردند. در واقع در این روش تنها قسمت هایی از تصویر که دارای رخداد مهم و حرکت سوژه هستند  باقی می مانند.

فشرده سازی تصویر در دوربین مداربسته

وجود فرمت های فشرده سازی برای کاهش حجم تصاویر یکی از ضروریات یک سیستم مداربسته است زیرا با وجود آنها تا میزان زیادی در مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی صرفه جویی می گردد که مستقیما در کاهش هزینه های سیستم تاثیرگذار است. همانطور که گفتیم در این مطلب سعی کردیم بر پایه مفاهیم ساده و قابل فهم انواع فشرده سازی را توضیح دهیم و قطعا روش های مذکور بر پایه طراحی های نرم افزاری دیجیتال و بسیار پیچیده برای تشخیص و تمایز میان شباهت های موجود در تصویر عمل می کنند و در نهایت شاهد کاهش حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها خواهیم بود.

روش های فشرده سازی در دوربین های مداربسته

باید بدانید که در سیستم های آنالوگ عمل فشرده سازی تصاویر در دستگاه ضبط DVR انجام می گردد نه دوربین مداربسته. چون دوربین فاقد پردازشگر است، به همین دلیل نمی تواند تصویر را فشرده کند. دوربین ها ابتدا تصاویر را به صورت غیر فشرده برای دستگاه ضبط می فرستند و فشرده سازی در این دستگاه انجام می شود.

اما در دوربین های تحت شبکه فشرده سازی تصاویر در داخل دوربین انجام می شود.

در دوربین های مدل قدیمی از روش های ساده و ابتدایی مانند JPEG یا MPEG برای فشرده سازی تصاویر استفاده می شد. اما در حال حاضر از روش های پیشرفته تری مانند H.264، H.265، H.265+ و .. استفاده می گردد. که در ادامه به شرح مختصری از هر کدام می پردازیم.

فشرده سازی H.264

یکی از بهترین و رایج ترین روش های فشرده سازی دوربین مداربسته است. در این روش با کاهش نرخ بیتریت (Bitrate) و حذف نقاط تکراری در فریم ها عمل فشرده سازی انجام می گیرد، بدون آنکه کاهش چشمگیری در کیفیت تصویر نهایی رخ دهد. ورژن های دیگری از این فرمت فشرده سازی مانند H.264+ نیز ابداع شده اند که نرخ فشرده سازی بهتری دارند اما برای استفاده از آن نیازمند تجهیزات خاصی هستید.

فشرده سازی H.265 یا HEVC

بعد از فرمت H.264 که رایج ترین فرمت فشرده سازی و محبوب ترین آن در میان سیستم های مداربسته بود فرمت فشرده سازی H.265 به بازار آمد. یکی از مزایای این روش کاهش دو برابری حجم تصاویر در مقایسه با روش قبلی (H.264) است. در تصاویر ویدئویی هر چه میزان حرکت در تصویر کمتر باشد حجم آن نیز کاهش می یابد همچنین نوع تصویربردای ویدئویی نیز در حجم نهایی تصاویر تاثیرگذار است. اما روش فشرده سازی H.265 عموما می تواند تصاویر را تا دو برابر فشرده کند. همچنین کیفیت نهایی تصویر در این روش به مراتب بالاتر از فشرده سازی H.264 است

فشرده سازی H.265+

کدک H.265+ نیز ابداعی شرکت هایک ویژن است که مختص فشرده سازی تصاویر ویدئویی است. در این روش کاستی های روش قبلی یعنی H.265 برطرف شده و میزان فشرده سازی براساس سه تکنولوژی کلیدی زیر بهبود می یابد:

  • تکنولوژی کدگذاری پیشرفته بر اساس مدل پس زمینه
  • تکنولوژی حذف نویز موجود در پس زمینه
  • تکنولوژی کنترل بیتریت در طولانی مدت

فرمت H.265+ کاملا مطابق با استانداردهای H.265/HEVC ساخته شده و با غلب نرم افزار/سخت افزارهایی پشتیبانی کننده H.265 نیز سازگار است. این کدک نقش مهمی در کاهش هزینه های ذخیره سازی و ارتقاء محبوبیت فوق العاده کیفیت HD دارد.

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2955fwd-is/62

https://tiamcctv.com/product/nvr-216mhc-16p/15

https://tiamcctv.com/دوربین-مداربسته-چگونه-کار-می-کند؟/12.1

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2765g0-izs/5.4

https://tiamcctv.com/panoramic-cctv-camera/12.6

https://tiamcctv.com/نصب-دوربین-مداربسته/47.5

https://tiamcctv.com/eis-and-ois-technology-in-cctv/13.2

https://tiamcctv.com/product-category/cctv/66.6

https://tiamcctv.com/product/پکیج-اقتصادی-هایک-ویژن-بزرگ-hikpach-eco-big/33.1

https://tiamcctv.com/product/td-3104b1/29.6



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

فشرده سازی تصاویر در دوربین مدار بسته به منظور کاهش یا حذف فایل های غیر ضروری در تصاویر ویدئویی و با استفاده از یک کدک انجام می گیرد. کدک ها سخت افزار یا نرم افزارهایی هستند که امکان پخش، ایجاد و ذخیره فایل‌های ویدئویی را برای سیستم فرآهم می کنند. این عمل باعث می شود فایل های شما کوچکتر شوند، بنابراین می توانید فیلم های بیشتری را در هارد دیسک دستگاه ضبط NVR خود یا کارت MicroSD دوربین ذخیره کنید.

انواع مختلفی از روش های فشرده سازی وجود دارند که قدیمی ترین آن فشرده سازی MPEG4 است. تقریبا تمام دوربین های نظارتی تحت شبکه از یک کدک فشرده سازی ویدیوی پشتیبانی می کنند.

فشرده سازی H.264 چگونه کار می کند؟

برای فشرده سازی فایل ها، کدک به دنبال فایل ها یا فریم های غیر ضروری  می گردد و آنها را کاهش داده یا حذف می کند بدون آنکه تغییر چشمگیری در نسخه نهایی فایل ایجاد کند. این فرآیند به طور خودکار توسط سیستم نظارتی شما انجام می شود، اما اغلب این امکان برای شما وجود دارد که به طور دلخواه از هر کدام از روش های فشرده سازی استفاده کنید که شامل روش های فشرده سازی H.264 ،H.265+ ،H.265 و… می باشند.

هدف اصلی کدک H.264 این است که استانداردی را ایجاد کند که قادر به ارائه تصویر با کیفیت خوب و با نرخ بیتی پایین تری از استانداردهای قبلی باشد. فشرده سازی H.264 یک روش فشرده سازی بسیار کارآمد بوده و با جمع آوری گروه های کوچکی از فریم ها و ارزیابی آنها به صورت یک مجموعه، محتوای تکراری در هر فریم را از بین می برد. فشرده سازی H.264 تا 50 درصد کمتر از MPEG-4، برای انتقال تصاویر با کیفیت و با ویژگی های مشابه پهنای باند را اشغال می کند.

کاربردهای فشرده سازی H.264

فشرده سازی ویدئویی ابزار ارزشمندی است. علی الخصوص در زمانی که سیستم نظارت تصویری شما با مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواجه باشد. با فشرده سازی فایل های ویدئویی سیستم شما می تواند به راحتی فایل های فشرده شده را از طریق شبکه بدون هیچگونه تاخیری ارسال نماید. علاوه بر این فایل های فشرده شده بر روی هارد دیسک فضای کمتری اشغال می کنند، و این امکان فرآهم می گردد که تصاویر بیشتری را ذخیره کنید یا فایل ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید.

  1. https://hiktejarat.com/product/hr901-af-1621gs/
  2. 4
  3. 31
  4. https://hiktejarat.com/product/hr901-afg-411s/
  5. 4
  6. 29
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-تی-وی-تی-3/
  8. 4
  9. 21
  10. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-دیجیتال-تی-وی-تی-td-2104ts-hc/
  11. 4
  12. 19
  13. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2t85fwd-i5/
  14. 4
  15. 19
  16. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-اسپید-دام-های/
  17. 4
  18. 16
  19. https://hiktejarat.com/product/gt400/
  20. 4
  21. 14
  22. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-بولت-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-944/
  23. 4
  24. 13
  25. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-3/
  26. 4
  27. 13
   
     
     
     
     
     
     
     
     
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

همه چیز درباره استاندارد ONVIF در دستگاههای نظارت تصویری ( قسمت سوم : جمع بندی)

 

در قسمت دوم به انواع استانداردهای Onvif پرداختیم و از سازگاری کدکها گفتیم. در این قسمت کمی بیشتر به نقصها می پردازیم و سعی می کنیم با یک جمع بندی مقاله را پایان دهیم.

سرویسها و قابلیتها

ONVIF شامل سرویسهای مختلفی است که بصورت انتخابی (Optional) بوده و یا خیلی کمتر مورد پشتیبانی قرار می گیرند. سه سرویس بسیار رایج ONVIF شامل موارد زیر هستند:

  • سرویس تحلیلگر یا Analytic
  • سرویس PTZ
  • سرویسI/O

 سایت هایک ویژن

 

این نکته را در ذهن داشته باشید که معمولا این سرویسها یکپارچکی کمتری در مقابل سرویسهای خود شرکتها خواهند داشت و تقریبا قابلیتهای پیشرفته را شامل نمی شوند. یعنی بسیاری از موارد استفاده از تجهیزات مستقیم یک برند قابلیتهای کنترلی و سرویسهای بالا را بسیار بهتر و با قابلیتهای پیشرفته تری در اختیار کاربر می گذارند و ONVIF تنها برای رفع نیازهای اولیه و رفع مشکل یکپارچگی سیستمهای چند برندی و خروج از بن بست مناسبند.

ادعاهای نادرست در مورد انطباق ONVIF

روش صحیح و قانونی تبعیت از ONVIF و عضویت برای یک شرکت در استفاده از نسخه روز ONVIF نیاز به ثبت و گزراندن مراحلی خواهد داشت. بسیاری از شرکتها در این پروسه قرار دارند اما از آنجاییکه خود ONVIF یک سازمان کاملا قانونمند به حساب نمی آید، تعداد شرکتهای عضو و حتی اعلام پشتیبانی این استاندارد در خیلی از محصولات می تواند غیر واقعی باشد. بنابراین در خرید دوربینهای مداربسته فوق العاده ارزان قیمت یا محصولات بی نام و نشان (no-name) به قابلیت پشتیبانی یا عضویت در ONVIF توجه کنید. البته راحت ترین و سریع ترین راه برای بررسی این موضوع، جستجویی ساده در سایت رسمی ONVIF است. در سایت رسمی ONVIF در بخش برندها و محصولات سازگار می توانید برند و محصول مورد نظر را جستجو نمایید و با خیال راحت به خرید دوربین مداربسته یا تجهیزات نظارت تصویری بپردازید.

تست استاندارد ONVIF دوربین مداربسته بروشی دیگر

سازگاری ONVIF توسط خود شرکتهای سازنده دوربین مداربسته بررسی می شود و ONVIF یا سازمان دیگری این کار را انجام نمی دهد. هر شرکت هم ابزار تست ONVIF اختصاصی خودش را استفاده می نماید. ابزار بررسی کاملا ابتدایی و ساده است و کارایی بالایی ندارد. اگر تستها نتیجه درستی داشته باشند شرکتهای سازنده تجهیزات نظارت تصویری گزارشی را به موسسه ONVIF ارسال می کنند تا در لیست تجهیزات سازگار قرار گیرند.

یک مشکل رایج در گزارشات ONVIF این است که می توانند کاملا ساختگی و غلط باشند و تنها با یک اظهار ساده بدون هیچ گونه بررسی موثق، یک شرکت براحتی محصولاتش را سازگار با ONVIF اعلام نماید.

کارکرد ابتدایی ONVIF در محصولات

تقریبا تمام شرکتهای سازنده دوربین مداربسته با چیزی حدود 6000 محصول درحال حاضر(2016) از ONVIF پشتیبانی می کنند که این عدد نسبت به سال گذشته با 4000 محصول، رشد چشم گیری داشته است. در سالهای 2013 این تعداد 2700 و در سال 2012 برابر 1000 محصول بوده است. سال 2010 بعنوان شروع آمار با 400 محصول آغاز شد و رشدی سریع و قدرتمندانه در این سالها تجربه کرده است.

برای برقراری ارتباط و انتقال تصاویر ویدئویی از دوربین مداربسته به VMS تقریبا در 90 درصد موارد ONVIF جوابگو خواهد بود. بیشترین مشکل کار وقتی است که محصولات قدیمی تر به قابلیتهایی مثل تشخیص حرکت رو می آورند! در این وضعیت تقریبا برندها بخوبی عمل نمی کنند و بسته به نوع پروفایلهای منطبقشان، کمی بیش از 50 درصد محصولات عملکرد ابتدایی خواهند داشت.

مشکلات در قابلیتهای پیشرفته

در مقابل بهبود وضعیت اتصال و انتقال جریان تصویری از دوربین مداربسته به رکوردرها، قابلیتهای پیشرفته مثل تشخیص حرکت همچنان با مشکل روبرو هستند و اغلب غیر قابل اعتماد خواهند بود. ضمن اینکه بسیاری از شرکتهای سازنده VMS باید مدام سازگاری قابلیتهای پیشرفته را نیز برای پشتیبانی در ONVIF و برای هر یک از شرکتها بروز کنند. قابلیتهایی مثل کنترل PTZ، I/O و تحلیلگر ویدئویی از این یکسان سازیها و مشکلات یکپارچه سازی بیشترین ضربه را می خورند و حتی در جدیدترین پروفایل ONVIF S هنوز این مشکلات وجود دارند.

مشکل VMD

همانطور که گفتیم بسیاری از موارد بیشترین مشکل در عمل اینطور است که تصاویر ویدئویی در ONVIF خوب است اما قابلیت ارسال VMD (اتفاقات تعریف شده) از دوربین مداربسته به رکوردر وجود ندارد. این موضوع وقتی آزار دهنده تر می شود که بسیاری از VMS ها در سمت سرور (VMD) از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و این یعنی قابلیت ضبط بر اساس تشخیص حرکت که در همه محصولات رایج است با مشکل اجرا روبرو خواهد شد.

توصیه های کاربردی درباره ONVIF

توصیه می کنیم به استفاده از تجهیزات و محصولات اصطلاحا مستقیم و از برندی غیر OEM استفاده کنید که بخوبی توسط ONVIF و ترجیحا پروفایلی یکسان پشتیبانی شده باشند. در این حالت ریسک کاهش قابلیتها کم شده و اغلب می شود از قابلیتهای ویژه محصولات هم تا حدودی استفاده کرد. در صورتی که بدنبال یک دوربین مداربسته یا VMS جدید هستید، پشتیبانی از ONVIF یک فاکتور مهم در قابلیتهای محصول به حساب می آید. قطعا باید محصول مورد نظرتان را بررسی کرده و کار ترکیبی آنها را عملا تجربه نمایید اما ONVIF می تواند به سازگاری بهتر دستگاههایی که حتی پیشتر هم با هم ناسازگار بوده اند کمک نماید.

   قیمت انواع دوربین مدار بسته     شرکت نصب دوربین مداربسته   

3 دوربین مداربسته 4K جدید به لیست Hanwha Wisenet P افزوده شد.

3 دوربین مداربسته 4K جدید در رده محصولات Wisenet P

شرکت Hanwha Techwin سه محصول جدید دیگر از سری دوربینهای مداربسته Samsung Wisenet P با رزولوشن 4K سازگار با کدک H.265 و کدک هوشمند اختصاصی WiseStream وارد خط تولید کرد. این محصولات جدید از قابلیت فشرده سازی رقابتی برخوردارند که می توانند بصورت دینامیک بر روی انکد کردن تصاویر کنترل داشته و با تنظیم کیفیت و فشرده سازی بر اساس حرکات در صحنه فشرده سازی مناسبی ارائه دهند. در نتیجه میزان نیاز به پهنای باند و حافظه در سری جدید دوربینهای مداربسته 12 مگاپیکسلی از خانواده Wisenet P بصورت چشمگیری کاهش یافته و همانند استفاده از دوربین مداربسته با رزولوشن پایینتر و کدک H.264 بصورت عادی از منابع استفاده می نماید.

تکنولوژی WiseStream

شفافیت و وضوح تصاویر دوربین مداربسته 4K باید بگونه ای باشد که هزینه ها نیز قابل توجیه باشند. Chris Parry مدیر منطقه ای شرکت Hanwha Techwin با بیان این نکته افزود :

تصاویر چند مگاپیکسلی و HD می توانند بسرعت فضای ذخیره سازی یک NVR یا سرور را با ضبط با فریم بالا و رزولوشن اصلی پر کنند.خبر خوب این است که مهندسان طراح Hanwha Techwin با هوشمندی این مشکل را حل کرده اند و تکنولوژی بی مانند WiseStream را به بازار معرفی نموده اند.

زمانی که تکنولوژی WiseStream با فشرده سازی H.265 ترکیب شود، کارایی پهنای باند می تواند در مقایسه با کدک H.264 تا 75 درصد بهبود یابد. با این کار دوربینهای مداربسته HD سری Wisenet P 4K می توانند در کنار دوربینهای مداربسته سری Q با رزولوشن 2 و 4 مگاپیکسل بخوبی و کاملا محتاطانه از پهنای باند بخوبی استفاده کنند.

ردیابی دیجیتال صوتی

Hanwha Techwin معتقد است که در کارایی و کیفیت دوربینهای مداربسته 4K یک نمونه بشمار می آیند. بعلاوه برای بهره وری بالا در استفاده از پهنای باند و حافظه، دوربینهای مداربسته جدید سامسونگ Wisenet P می توانند از قابلیت ردیابی دیجیتالی صدا در زمانهای کاهش فعالیت دوربین استفاده کنند تا در تاریکی شب براحتی حرکت اجسام یا افراد را تشخیص دهند. همچنین دوربینهای مداربسته جدید سامسونگ قابلیتهای دیگری مثل سیستم نور IR و قابلیت تشخیص فکوس معکوس خواهند داشت تا بتوانند زمانی که دوربین مداربسته از فکوس خارج می شوند تمرکز بر روی اهداف را تصحیح کنند. ضمن اینکه قابلیتهایی مثل WDR، نمای راهرو و تصحیح تمرکز نور لنز ها نیز از دیگر قابلیتهای این سری دوربین مداربسته برای بهبود تصاویر در حالتهای مختلف خواهد بود.

3 دوربین مداربسته جدید شرکت سامسونگ در دو خانواده فرمی قرار می گیرند. اولین دوربین مداربسته معرفی شده PNO-9080R می باشد که یک دوربین مداربسته 4K از خانواده دوربینهای مداربسته بولت به حساب می آید. دوربین مداربسته بعدی PND-9080R از خانواده دوربینهای مداربسته دام (Dome)  و آخرین دوربین مداربسته هم PNV-9080R از سری دوربینهای مداربسته دام با استاندارد محافظتی مقاوم به خرابکاری است که بزودی در بازارها عرضه خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

بررسی دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی آنالوگ HD داهوا

 

دوره ای بود که دوربین مداربسته SD مشهور بود، پس از آن دوره به دوربین مداربسته 1080P رسیدیم. اما امروز دیگر دوربینهای مداربسته آنالوگ HD با رزولوشنی معادل 4 مگاپیکسل یا بالا در صدر خرید قرار می گیرند.

در این مقاله به بررسی دو دوربین مداربسته جدید شرکت داهوا با پلتفرم CVI 3.0 با نامهای A43AG23 (دوربین مداربسته turret)  و A43AB23 (دوربین مداربسته بولت) می پردازیم و درکنار آنها نیز از DVR همین شرکت با نام C52A1N برای بررسی تفاوتهای دوربینهای مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه می پردازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ HD 4 مگاپیکسلی داهوا تصاویری تقریبا معادل دوربینهای مداربسته تحت شبکه همرده اش دارد. شرایطی مثل نور کامل، نور کم و صحنه های نیازمند WDR از موقعیتهایی بود که تقریبا کارکردی یکسان داشتند. قیمت دوربینهای مداربسته آنالوگ HD در این رده تقریبا نسبت به همرده هایشان در بین دوربینهای مداربسته تحت شبکه 35 تا 40 درصد کمتر است.

بعلاوه قابلیت بهره مندی از کابلهای بلند و بهبود فاصله انتقال تصاویر بر روی کابل کواکسیال تا تقریبا 457 متر (1500 فوت) بدون افت می تواند قابلیت رقابتی را بهبود بخشد.

مهم ترین محدودیت تکنولوژی CVI 3.0 دوربینهای مداربسته آنالوگ HD به نرخ ضبط فریمها باز می گردد. برای مثال مدلهای دوربین مداربسته ای که در حال بررسی هستیم تنها در حداکثر سرعت 15 فریم در ثانیه قادر به ضبط تصاویر هستند(رزولوشن حداکثر 2688*1520) و تقریبا در بین دوربینهای مداربسته 4 مگاپیکسلی تحت شبکه هم این موضوع کمی صادق است. البته بازهم در بسیاری از موارد این میزان نرخ فریم ضبط تصاویر کافی است. تقریبا میانگین نرخ فریم مورد نیاز ضبط تصاویر در کاربردها کمی پایینتر از 15 فریم در حالت استاندارد است.

با توجه به کیفیت متعادل دوربینهای مداربسته HDCVI 3.0 و قیمت پایینتر در مقابل دوربینهای مداربسته تحت شبکه، رقیب قدرتمندی به حساب می آیند.

نبود امکانات و قابلیتهای پیشرفته اما بازار خوب!

نسخه سوم محصولات داهوا تقریبا امکانات پیشرفته ای ندارند.

  • عدم پشتیبانی از TVI/AHD : در حال حاضر C52A1N از تکنولوژیهای دیگر آنالوگ HD پشتیبانی نمی کند، یعنی تکنولوژیهایی مثل TVI یا AHD هنوز در لیست سازگاری نیستند. البته Dahua قرار است در ماههای آینده با فرم ور جدید این امکان را ارتقاء دهد.
  • نبود PoC : انتقال انرژی از طریق کابلهای کواکسیال هنوز در بسیاری از محصولات ممکن نیست. هنوز هم جریان تصویری و انرژی الکتریکی باید بصورت مجزا منتقل شوند.

البته شرکتهایی هم مثل هایک ویژن اعلام کرده اند که این ویژگیها بر روی دوربینهای مداربسته TVI و رکوردرهای TVI ممکن خواهد بود اما هنوز در محصولات فروخته شده در آمریکای شمالی این قابلیتها ارائه نمی شود.

شکل ظاهری دوربین مداربسته

دوربینهای مداربسته HDCVI 3.0 خیلی شبیه دوربینهای مداربسته آنالوگ HD رایج هستند و تنها یک خروجی مجزای دیگر برای تصویر CVI و SD در کنار کابل برق وجود دارد. از نظر ظاهری خیلی این دوربینهای مداربسته با دوربینهای مداربسته تحت شبکه رقیب شباهت دارند:

دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

بعلاوه C52A1N یک DVR 4 کاناله آنالوگ HD است که دارای ورودیهای BNC برای تصاویر آنالوگ SD/CVI می باشد. در زیر تصاویر پنل جلویی و پشتی این دی وی آر را مشاهده می نمایید:

دستگاه DVR داهوا

کیفیت ارسال تصاویر در فاصله زیاد

تصاویر با رزولوشن بالا در طول کابل رایج RG59U در محدوده 30 متر تا 762 مورد بررسی قرار گرفتند.

در بررسیهای ما طول کابل تا 150 متر تقریبا تاثیر کمی روی کیفیت تصاویر (رنگ و جزئیات) داشته است. بر روی کابلی بین 300 تا 450 متر تصاویر کمی لکه دار و رنگها غلظت کمتری دارند و تاثیر کلی بر روی تصاویر ، ناچیز است. در آخر در کابلی بمسافت بیش از 600 متر رنگ پریدگی تصاویر و لکه ها بیشتر به چشم می خورند و جزئیات چهره و جدول آزمون بینایی وضوح کمتری دارند.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

کیفیت تصاویر در مقایسه با دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی آنالوگ HD داهوا را در کنار یک دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی تحت شبکه قرار داده و مقایسات را در تصاویری به شما ارائه کرده ایم.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

در روز و شب کیفیت تصاویر بین دو دوربین مداربسته یکسان بود. دوربین مداربسته CVI نویز کمتری داشت اما در جزئیات ظاهری تقریبا یکسان بودند.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا
کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

کارایی WDR

تفاوت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی CVI در صحنه WDR، در مقایسه با دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی تحت شبکه قابل مشاهده است:

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

در صحنه ای که نور پشت سر قوی باشد یا جایی که دری در انتهای تصویر باز شده باشد تقریبا کارایی دو دوربین مداربسته یکسان است و جزئیات و تابلوی سنجش بینایی بخوبی قابل مشاهده است. در صحنه های تاریکتر جزئیات تصویر دوربین مداربسته داهوا اصلا جالب نیست و جزئیات چهره در دوربین مداربسته رقیب بهتر دیده می شود.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

مقایسه کدک هوشمند و پهنای باند دوربین مداربسته

برای مقایسه دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی HDCVI داهوا را در کنار دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی از همین برند قرار دادیم و میزان نرخ انتقال بیتها در شرایط Night/Day Time را بررسی کردیم. در حالت Nighttime نرخ انتقال بیتها تقریبا 3 برابر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی Turret Dome هایک ویژن بود ولی در Daytime این میزان بسیار کمتر از رقیب بود.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی داهوا

توجه داشته باشید که داهوا از کدک H.264+ خودش استفاده می کند.

 

دوربین tiandy      قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن تهران


فشرده سازی 95 درصدی با کدک جدید U-Code شرکت یونی ویو

شرکت یونی ویو بعنوان هشتمین شرکت بزرگ تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری و دوربین مداربسته تحت شبکه در جهان اخیرا از خلق تکنولوژی جدید فشرده سازی و انکدینگ تحت عنوان U-Code خبر داده است. این روش فشرده سازی می تواند مصرف پهنای باند را 80 تا 95 درصد بدون افت کیفیت کاهش دهد. چیزی که می تواند برای تمامی کاربران دوربین مداربسته جذاب بوده و به کاهش هزینه های کلی پروژه ختم شود.

کدک جدید U-code شرکت یونی ویو

ویژگی کدک U-Code یونی ویو

برخلاف تکنولوژیها و روشهای رایج فشرده سازی که برای کاهش هزینه های ذخیره سازی به کاهش شدت رزولوشن و کاهش نرخ فریم تصویر دست می زنند، روش کار کدک U-Code متفاوت و هوشمندانه تر عمل می کند. کدک U-Code با استفاده از IRP (درک منطقه هوشمند) به شناسایی حرکت در هر فریم از تصویر می پردازد و هر تصویری که دارای تغییراتی در ارکان صحنه و تصویر باشد بصورت اطلاعات مهم منتقل نموده و باقی اطلاعات ثابت(تصویر درخت و کوچه و دیوار و..) نیز بدون تغییری از اطلاعات ذخیره شده قبلی بی نیاز از جابجایی جدید در نظر گرفته می شود.

سازگاری با کدکهای H.264 و H.265

نه تنها استفاده از کدک U-Code مکانیزم فشرده سازی بهتری دارد بلکه با تمام دوربینهای مداربسته تحت شبکه یونی ویو که از کدکهای H.265 و H.264 استفاده می کنند سازگاری داشته و با بروزرسانیهایی می تواند در کارکرد و صرفه جویی در مصرف حافظه و هزینه ها بیش از روشهای فشرده سازی که تا کنون ابداع شده است کارایی داشته باشد.

در زیر می توانید به نمونه ای از سناریوی گفته شده نگاهی بیندازید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

برای مثال می توانید تصویر یک دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی یونی ویو را مشاهده کنید که در حالت اول با فعال بودن کدک U-Code درحال ضبط تصاویر است. همانطور که می بینید میزان پهنای باند مورد استفاده 379 کیلوبیت است و حداکثر در یک روز به حافظه ای بیشتر  از 3 گیگابایت نیاز نخواهد داشت.

اما در تصویر بعد با غیر فعال سازی U-Code میزان پهنای باند مورد استفاده به 6 مگابیت در ثانیه می رسد و این یعنی در استفاده عادی در یک روز؛ دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی تا 63 گیگابایت حافظه را بر روی دستگاه NVR به هدر خواهد داد. با یک محاسبه ساده می بینید که با استفاده از کدک جدید Uniview صرفه جویی 95.3 درصدی در مصرف حافظه خواهید داشت و این یعنی فشرده سازی 95 درصدی برای محیطهای کم تحرکتر از تصویر زیر حتمی بود.

 

قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


EOC در دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته : دوربین های مداربسته به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی در سال های اخیر تغییرات بسیار بزرگی در فناوری های پیشرفته داشته اند. بالا رفتن کیفیت تصاویر و استفاده کردن از سخت افزارها و نرم افزارهای جدید به همراه توسعه هوش مصنوعی انقلابی در حوزه امنیت تصویری در سرتاسر جهان رقم زده است. برخی از این فناوری ها به شدت تخصصی است و برای اهل فن و نصب کننده های دوربین مدار بسته مهم خواهد بود که این فناوری های جدید را بشناسند. در ادامه این مطلب به معرفی تکنولوژی EOC در دوربین های مداربسته می پردازیم.

آشنایی با تکنولوژی EOC

این تکنولوژی به قابلیت های کابلهای کواکسیال مربوط می شود. در معنای لغوی نیز EOC مخفف  Ethernet Over Coaxial و به معنای اترنت ( شبکه کامپیوتری کابلی) بر بستر کابل کواکسیال است. اگر بخواهیم توضیح دقیق درباره این تکنولوژی ارائه دهیم باید قبل از هر چیز توضیح مختصری درباره کابل های کواکسیال به شما داده شود. کابل های کواکسیال نسل جدید کابلها برای انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هستند، دوربین های مداربسته آنالوگ از این کابل ها برای انتقال تصاویر دریافتی استفاده می کنند و در مقابل دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه در جهت انتقال تصاویر و دیتا بهره می برند.

اما کابل های کواکسیال به مانند هر بستر دیگر در دنیای ما دارای محدودیت هایی است. در دوربین های مداربسته آنالوگ HD برای هر دوربین یک کابل کواکسیال مجزا نیاز است و این کابلها در نهایت به دستگاه DVR متصل می شوند. بنابراین واضح است که در پروژه های نصب دوربین مداربسته هرچه تعداد دوربین ها افزایش پیدا می کند نیاز به کابل کشی نیز بیشتر می شود. تکنولوژی EOC دقیقا برای برطرف کردن این مشکل توسعه یافته است.

استفاده از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه

شاید به طور مختصر بتوان گفت که مهمترین قابلیت تکنولوژی EOC این است که می توانید از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه در پروژه های نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. برای درک بهتر این فناوری باید اول توضیح دهیم که تفاوت های کابل کواکسیال و کابل شبکه در چیست. مهمترین تفاوت این دو کابل در این است که کابل های شبکه داده ها را به صورت دیجیتال ارسال می کنند اما کابل های کواکسیال اطلاعات دریافتی را به صورت امواج سینوسی و به وسیله تغییرات اعمال شده ولتاژ برق ارسال می کنند.

وقتی یک وسیله نصب شده بر روی یک شبکه اقدام به ارسال اطلاعات بر روی کابل کواکسیال می کند این اطلاعات با یک طول موج و فرکانس مشخص ارسال می شود و به این طریق برای هر دوربین مداربسته یک packet روی کابل ایجاد می شود. در نهایت در انتهای خط کابلهای کواکسیال این packet  ها از هم تفکیک می شوند و به شکل دقیق مشخص می شود که هر سیگنال برای کدام دوربین مداربسته است. با کمک تکنولوژی جدید EOC این فرآیند به شکلی ساده تر انجام می شود و شما می توانید دوربین مداربسته تحت شبکه را به وسیله کابل کواکسیال در بستر شبکه قرار دهید.

 

EOC در دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: هایک ویژن  پک دوربین مداربسته

 

کیت های ترکیبی POC و EOC

نکته دیگر در خصوص این تکنولوژی این است که در تکنولوژی POC و EOC در واقع ما از برق متناوب استفاده می کنیم یعنی در سیم ها برق متناوب جریان دارد، حال دوربین باتبدیل جریان برق متناوب به مستقیم برق مورد نیاز خود را نیز تامین می کند.

همچنین کیت های ترکیبی POC و EOC وجود دارند که می توانند بطور همزمان داده های شبکه را انتقال دهند و برق دوربین را نیز با همان کابل کواکسیال تامین کنند. بنابراین دوربین مدار بسته EOC تنها دارای یک عدد سوکت BNC است که میتواند توان مصرفی دوربین و انتقال دیتا را همزمان انجام دهد.

 

مزایا و معایب تکنولوژی EOC

  • کاهش هزینه های کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه بواسطه استفاده از کابل کواکسیال و حذف کابل برق.
  • افزایش متراژ پیاده سازی بستر دوربین مدار بسته تحت شبکه از ۱۰۰ متر به ۲۰۰ متر.
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دریافت تصاویر با کیفیت بواسطه استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه

مانند هر تکنولوژی دیگری در دنیا برای تکنولوژی EOC  نیز معایبی وجود دارد که مهم ترین آنها اتصالات بیش از حد سه راهی های BNC  است که در هنگام قطعی تصاویر، عیب یابی را سخت خواهند کرد.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. قیمت دوربین خودرو
  5. دستگاه DVR هیبرید
  6. دوربین پلاک خوان


:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته

در تاریخ توسعه فناوری های دوربین مداربسته شاید بتوان گفت که مهمترین مشکل سد راه کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته، مشکلات ناشی از نویزهای محیطی بوده است. با توجه به توسعه تجهیزات الکترونیک و همچنین شتاب روز افزون استفاده از این تجهیزات در مناطق مختلف کاملا بدیهیست که دوربین  های مداربسته در هر جایی که نصب شوند در معرض دریافت سیگنال های مختلفی خواهند بود که می تواند کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها را کاهش دهد. برای مثال ایجاد تصاویر برفکی و تار و یا اختلال در رنگ های تصاویر دوربین مداربسته همگی ناشی از آلودگی های سیگانال های محیط است.

 

فناوری DNR یا Digital Noise Reduction یکی از آخرین خلاقیت های توسعه دهندگان و تولید کنندگان دوربین مداربسته است تا بتوانند تاثیر نویزهای محیطی بر روی تصاویر دوربین مداربسته را به شکل دیجیتال حذف کنند. این فناوری امروز با ورژن پیشرفته تر خود با نام ۳D-DNR نیز شناخته می شود. در مدل پیشرفته DNR نویزهای محیطی به شکل بسیار موثر تری حتی در شرایط محیط های کم نور نیز فیلتر می شوند.

 

انواع نویز در دوربین های مداربسته

 

اگر بخواهیم نویزهای مختلفی که بر روی کیفیت تصاویر دوربین مداربسته تاثیر مخربی می گذارند را دسته بندی کنیم می توان به دو دسته زیر اشاره کرد:

 

  • یکی از رایج ترین نوع نویز که به شکل نقاط سیاه و سفید در تصویر دیده می شود، به داغ شدن سنسورهای CCD یا نشستن گرد و غبار بر روی دوربین مداربسته مربوط می شود. عموما چنین اختلالی به صورت تصادفی ایجاد می شود.
  • در دومین دسته بندی نویزهای دوربین مداربسته باید به اختلال الکتریسیته در مدارهای دوربین های مداربسته اشاره کرد. در صورت ایجاد اختلال الکتریسیته رنگ پیکسل های تصاویر ضبط شده با رنگ واقعی محیط تفاوت خواهد داشت و در نهایت یک تصویر کدر و تار شده به دست شما می رسد.

 

فناوری DNR

بیشتر بخوانید :  پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

تکنولوژی DNR

 

تکنولوژی DNR دقیقا برای برطرف کردن نویزهای گفته شده در بالا طراحی شده است. این فناوری از تکنیک فریم به فریم تصاویر استفاده می کند و با استفاده از هوش مصنوعی فریم های ضبط شده توسط دوربین را آنالیز می کند. در صورتی که در مقایسه فریم های تصاویر ضبط شده با فریم قبلی، نقطه نامتعارفی توسط دوربین تشخیص داده شود آن نقطه حذف می شود. به عبارتی هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین مداربسته با استفاده از فناوری DNR فریم های پی در پی را با هم مقایسه می کند و در صورتی که نقاطی به یکباره در تصویر ظاهر شوند که همخوانی با فریم قبل نداشته باشند را حذف می کند.

 

مشکل اصلی که برای تکنولوژی DNR  ذکر می شود این است که این فناوری در یک دستور العمل کلی توانایی برطرف کردن نویز تصاویر جلوی و نزدیک به دوربین را دارد اما اشیا با فاصله دورتر و در پس زمینه تصویر توسط این تکنیک پردازش نمی شود و در نتیجه نویز تصاویر پس زمینه باقی می ماند. برای مثال در یک پارکینگ تصاویر افرادی که در جلوی اتوموبیل قرار گرفته اند به عنوان تصاویر جلویی توسط دوربین پردازش می شود و نویز آنها نیز برطرف می شود اما اتوموبیل ها که در پشت سر افراد قرار دارند و به عنوان تصاویر پس زمینه نویزشان باقی خواهد ماند.

 

فناوری DNR

 

 

تکنولوژی ۳D DNR

 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ورژن توسعه یافته فناوری DNR از دقت بیشتری برخوردار است و با نام تکنولوژی ۳D DNR مدتی است که به بازار عرضه شده است. در این تکنولوژی بجای مقایسه فریم های تصاویر از مقایسه پیکسل های تصویر با دقت بسیار بالا استفاده می شود. به عبارتی در این فناوری هر پیکسل تصویر با پیکسل های مجاور آن مقایسه می شود و در صورت مقایرت های ناهمگون ، هوش مصنوعی بکار رفته در تکنولوژی ۳D DNR این مغایرت ها را نویز محیطی تشخیص داده و آنها را حذف می کند. کاملا مشخص است که در تکنولوژی ۳D DNR وضوع تصویر به شدت بهتر از فناوری های دیگر خواهد بود.

 

مزایای تکنولوژی ۳D DNR

 

  1. ۳D DNR سیگنال‌های واضح‌تری نسبت به DNR تولید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود با صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، مدت زمان بیشتری روی هارددیسک ذخیره شود.
  2. دوربین‌هایی که از تکنولوژی ۳D DNR استفاده می‌کنند، عکس‌های شفاف و واضح‌تری ارائه می‌کنند. که این باعث می‌شود تشخیص چهره دقیق‌تر شود.
  3. تکنولوژی ۳D DNR با کاهش نویزها، حرکات اضافی ناشی از نویزها در تصویر را نیز کاهش داده که این موضوع باعث می‌شود دستگاه DVR بطور بسیار کارآمدتر عمل موشن دیتکت (تشخیص حرکت) را بخصوص در محیطی که نور کم است، انجام دهد.

نکته نهایی در خصوص تکنولوژی ۳D DNR این است که این فناوری جدید کمک شایانی به عملکرد دوربین های تشخیص چهره و تشیخص حرکت کرده و باعث می‌شود دقت این دوربین ها به حد اعجاب آوری افزایش پیدا کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


دوربین مدار بسته وریفوکال

دوربین مداربسته وریفوکال : استفاده از دوربین های مداربسته برای افزایش امنیت و نظارت دقیق تر بر مکان های مختلف هر روز بیشتر می شود و از سوی دیگر شاهد ورود هر روزه تکنولوژی های جدید و انواع مختلفی از دوربین مدار بسته با نام برندهای متفاوت ( مانند برند هایک ویژن ) در دنیا هستیم. یکی از شاخص های مهم در ایجاد تنوع در کاربرد های دوربین مداربسته، تفاوت در لنزهای بکار رفته در تولید این دوربین ها است. برای مثال لنزهای متغییر و ثابت هر کدام در مکان ها و پروژه های متفاوتی کاربرد دارند. در یک دسته بندی کلی لنزهای دوربین مداربسته با توجه به امکان تغییرات در فاصله کانونی به دو دسته کلی تقسیم می شوند، یکی دوربین های با لنز ثابت ( FIX) و دوم دوربین های دارای لنزهای متغییر ( varifoca) . در ادامه این مطلب به بررسی انواع لنز در دوربین های مداربسته و کاربردهای آنها می پردازیم .

لنز با فاصله کانونی متغیر

لنزهای با فاصله کانونی متغییر با نام لنزهای وریفوکال (varifoca) در بازار دوربین های مداربسته شناخته می شوند و در این لنزها طیف متنوعی از تغییرات در فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته در دسترس است. نکته مهم در خصوص لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال این است که این لنزها به دلیل فاصله کانونی کوتاه به عنوان لنزهای زوم کارایی ندارند و تنها برای تنظیم دقیق تصاویر دوربین مداربسته در شرایطی استاندارد بین دو لنز استفاده می شود. دلیل اصلی ساخت این نوع لنزها ایجاد راحتی در نصب دوربین مداربسته و صرفه جویی در هزینه ها بوده است.

بنابراین در یک کلام می توان چنین گفت که این نوع لنز دوربین مدار بسته باعث استاندارد سازی سیستم ها و کاهش هزینه می شود.

دوربین مدار بسته وریفوکال

لنز زوم دستی دوربین مدار بسته

این نوع لنز این امکان را می دهد که فاصله کانونی برای دریافت تصاویر توسط دوربین به صورت دستی تنظیم شود. معمولا این کار با استفاده از یک حلقه کنگره دار در بدنه لنز انجام می شود. بنابراین تنظیمات دستی با حلقه موجود در بدنه مفهوم بزرگ نمایی تصاویر با فاصله کانونی طولانی تر را امکان پذیر می کند. نسبت بزرگ نمایی به نسبت اعداد یک به شش بیان می شود، به این معنی که طولانی ترین فاصله کانونی شش برابر کوتاه ترین فاصله است.

 

لنز زوم موتو رایز شده

لنزهای موتورایز شده همانطور که از اسم آنها پیدا است این قابلیت را دارند که تنظیمات لنز بجای آنکه توسط دست انسان انجام شود توسط موتور تعبیه شده در دوربین انجام شود. نحوه عملکرد این لنزها به این شکل است که حلقه زوم لنز توسط یک موتور کوچک DC و با کنترل از راه دور برای ایجاد تصاویر شفاف تنظیم می شود. نکته مهم در خصوص این نوع لنزها این است که امکان استفاده گسترده از آنها در دوربین مداربسته نیست چرا که زاویه شیب دوربین مداربسته اغلب نیاز به تغییراتی دارد که توسط موتور DC این لنزها دقت کافی را ندارد.

نکته بسیار مهم در خصوص لنزهایی که بر روی دوربین مداربسته نصب می شود این است که قبل از هر چیز باید نسبت وزن دوربین مداربسته و لنز محاسبه شود. در صورت عدم توجه به این نسبت ها بدن دوربین ممکن است آسیب جدی ببیند و متحمل هزینه های گزافی می شوید. پیشنهاد ما این است ک هم برای نصب دوربین مدار بسته و هم برای انتخاب لنزها با شرکت های معتبر نصب دوربین مداربسته قرارداد ببندید تا از خدمات پشتیبانی حرفه ای این شرکت ها بهره مند شوید.

بررسی لنز های متغیر یا وریفوکال

دوربین های مداربسته وریفوکال دارای لنزهایی با فاصله کانونی متغییر هستند و به همین دلیل زاویه دید و عمق دید این دوربین ها نیز متغییر است و متناسب با محیط می توان فاصله کانونی این لنزها را تغییر داد.

دوربین مدار بسته وریفوکال

مشخصات پر کاربردترین لنزهای دوربین مداربسته را در زیر مشاهده می کنید:

  • لنز ۳٫۵ تقریبا ۸ mm
  • لنز ۲٫۸ تقریبا mm12
  • لنز ۵   تقریبا mm50

لنز ۳/۵ به ۸ میلی متر یعنی فاصله کنونی این لنزها از ۳/۵ میلی متر تا ۸ میلی متر قابل تغییر است.به طور کلی در تنظیمات لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال یادتان باشد که  هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد لنز زوم بیشتر و در نتیجه عمق دید بالاتر است اما در مقابل زاویه دید کمتری خواهید داشت. لنز های وری فوکال خود به دو دسته اتو آیریز (Auto  IRIS) و آیریز دستی (Manual IRIS) تقسیم می شوند.

(عمل IRIS، یعنی تنظیم نور عبوری از لنزها در شرایط و محیط های مختلف  و با شدت نور رابطه عکس دارد.)

لنزهای اتو آیریز نیز به دو دسته تقسیم بندی میشوند:

لنزهای DS – IRIS

یکی از راههای کنترل IRIS به صورت اتوماتیک می باشد. به این صورت که کنترل از طریق خود دوربین انجام شده و لنز از طریق سیگنال های ارسالی از طریق دوربین کنترل می شود.

لنز های Video – Iris

کنترل این نوع لنز از طریق سنسورهای قرار گرفته بر روی لنز انجام می شود و دوربین ها منبع تغذیه این لنزها را تامین می کنند. لنزهای متغییر وریفوکال درارای دو اهرم برای تنظیمات است. اهرم اول برای تنظیم عدسی دوم و تغییر فاصله کانونی مورد استفاده قرار می گیرد و اهرم دوم برای تغییر مکان لنز اول در جهت تنظیم وضوح و کیفیت یا تنظیم فوکوس تصاویر استفاده می شود. همچنین نوع دیگری از این لنزها در بازار موجود است که تنظیمات آن از طریق موتورهای کوچک تعبیه شده در لنز از طریق سیگنال های ارسالی به نرم افزار های نصب شده انجام می شود.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  2. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  3. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  5. قیمت دوربین خودرو
  6. دستگاه DVR هیبرید


:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

sata در سیستم دوربین های مدار بسته

sata در سیستم دوربین های مدار بسته

sata

در واقع sata نوعی کانکتور الکترونیکی است که در تجهیزات کامپیوتری، استفاده از آن

بسیار رایج می باشد. در هنگام نصب دوربین مدار بسته، در دستگاه دی وی آر DVR یا

NVR ها و سرور ها، برای نگهداری تصاویر دوربین های مدار بسته از هارد دیسک استفاده

می شود این هارد دیسک ها توسط یک کابل قرمز رنگ پهن به کانکتور مخصوص SATA

که بر روی دستگاه وجود دارد متصل می گردد. در رابط SATA رابطی است که امکان

استفاده از کانکتور SATA را امکان پذیر می نماید. هر رابط SATA می تواند حجم مشخصی

از هارد دیسک را پشتیبانی نماید معمولا بر روی DVR ها، امکان استفاده از یک یا دو هارد

دیسک معمول می باشد اما دستگاه هایی نیز وجود دارند که امکان پشتیبانی از چندین

رابط SATA حتی تا ۸ رابط با ظرفیت ۱۶ ترابایت یا بیشتر را می تواند پشتیبانی کنند. این

رابط ها (SATA) استاندارد بوده و تفاوتی مابین رابط های برند های مختلف هارد دیسک

وجود ندارد.

تفاوت SATA با ESATA چیست؟

SATA در واقع همان تکنولوژی SATA است. با این  تفاوت که انتقال اطلاعات را بر روی

هارد اکسترنال انجام می دهد. ESATA به دلیل اینکه اطلاعات را کد گذاری و ترجمه نمی

کند، اطلاعات را با سرعت بالاتری ذخیره می کند. از این رو  نسبت به USB 2 سریع تر

است. باید توجه داشته باشید که SATS و ESATA هر دو وظیفه ی انتقال اطلاعات را به

عهده دارند. بنابراین این دو پورت، نمی توانند تامین کننده برق درایو ها باشند.

SATA و ESATA چه نقشی در دستگاه های ضبط کننده دارند؟

به منظور ذخیره اطلاعات توسط دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن، از درگاه های

SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها در این دو درگاه، بسیار

بالاست. باید بدانیم که بسته به طراحی دستگاه های ضبط کننده، DVR ها و NVR ها می

توانند یک تا ۱۶ پورت SATA داشته باشند. البته هر رابط SATA می تواند تنها حجم

مشخصی از هارد ها را پشتیبانی کند که اغلب این میزان از یک تا ۶ ترابایت است.

 

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-8/

0

3

2

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-تی-وی-تی-م/

0

1

2

https://hiktejarat.com/academyforexperts/

1

2

2.5

https://hiktejarat.com/product-category/brand/hares/

3

4

3

https://hiktejarat.com/product-tag/hivision/

1

1

3

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-تورت-هایک-ویژ/

0

3

3

https://hiktejarat.com/پهپاد-حفاظتی/

0

1

3

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-توربو-اچ-دی-بولت-5-مگاپی/

0

1

3

https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16d8t-it3ze/

1

2

3.5



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

نصب-دوربین-مداربسته-در-پارکینگ-های-عمومی,,
هدف اصلی یک سیستم مداربسته در کسب و کار ها، بهبود کیفیت خدمات و امنیت و جلوگیری از سرقت و سایر جرایم است. البته که دوربین ها نمی توانند از وقوع جرایم جلوگیری کنند، اما می توانند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند که منجر به کاهش فعالیت نرخ جرم در ناحیه تحت نظارت می شود. به همین دلیل است که در تمامی مراکز عمومی اعم از فروشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی، پارکینگ های بزرگ و عمومی برای حفظ امنیت افراد و اموال آنها ضروری است تا از دوربین مداربسته استفاده گردد.
سیستم های مداربسته جدید دارای قابلیت های فراوانی هستند علی الخصوص که از تکنولوژی هوشمند نیز بهره می برند و به همین دلیل به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای امنیتی و نظارتی در اماکن مختلف باشند. این دوربین ها مجهز به نرم افزارهای مدیریتی قدرتمندی هستند که از انواع قابلیت های تصویری اعم از شمارش افراد، تشخیص نفوذ، تشخیص پلاک و ... پشتیبانی می کند. در این مطلب قصد داریم از مزایا و لزوم وجود سیستم های نظارتی و حفاظتی در پارکینگ های بزرگ و عمومی صحبت کنیم زیرا تردد بالای وسایل نقلیه و افراد در این مکان ها منجر به افزایش پتانسیل جرم خیزی در این مناطق می گردد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ

1. شناسایی سارقین: سارقین به راحتی می توانند در بخش های مختلف پارکینگ پنهان شوند. شما می توانید پتانسیل وقوع سرقت را با مانیتورینگ محل از طریق سیستم مداربسته خود کاهش دهید و شواهد را ثبت کنید.
2. جلوگیری از سرقت خودروها: پارکینگ ها مانند یک معدن طلا برای سارقین هستند. علاوه بر سرقت خودرو لوازم موجود در اتومبیل ها نیز در معرض خطر می باشند. شما می توانید با تجهیز پارکینگ توسط سیستم مداربسته احساس امنیت را برای مشتریان خود هنگامی که از اتومبیل خود دور هستند فرآهم کنید.
3. تشخیص دستکاری دوربین توسط خرابکاران: هنگامی که دوربین توسط افراد خرابکار مورد دستکاری(مانند تغییر زاویه دید، فوکوس و پوشاندن لنز با پارچه یا اسپری، دوربین با استفاده از قابلیت ضد دستکاری (Tampering Detection) خود می تواند با فعال کردن سیستم آلارم فرد خاطی را شناسایی کند.
پارکینگ های عمومی عمدتا به دو بخش داخلی که شامل ساختمان پارکینگ و فضای بیرونی آن است تقسیم می گردند. که هر دو فضا نیز نیازمند نظارت و رسیدگی هستند. حتی بخش بیرونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در بسیاری از پارکینگ ها فضای بیرونی نیز مورد استفاده برای پارک خودروها قرار می گیرد. به همین جهت نیز به شرح سازوکار یک سیستم مداربسته در هر دو بخش می پردازیم:

فضای داخلی پارکینگ

ساختان اصلی یک پارکینگ بزرگ مهم ترین بخش آن است زیرا در یک فضای سر بسته قرار دارد که ممکن است از روشنایی خوبی نیز برخوردار نباشد. همچنین کنترل و مدیریت آن در هنگام بروز احتمالی جرم و یا تصادفات سخت تر از یک محیط روباز است. در زیر به برخی از راهکار های موثر برای رفع مشکلات اینچنینی اشاره نموده ایم.
  • استفاده از دوربین های چند سنسوره:
یکی از راهکارهای جالب استفاده از دوربین های چند سنسوره پانورامیک است این دوربین ها با داشتن 4 تا 8 عدد سنسور می توانند تصاویری پانورامیک با زوایای 180 یا 360 درجه از محیط به دست دهند و فضای بزرگی از محیط را پوشش دهند. از جمله شرک های تولید کننده این نوع دوربین ها می توان به شرکت هایک ویژن اشاره نمود.
  • استفاده از دوربین های مخصوص شب:
فضای داخلی پارکینگ ها معمولا از روشنایی مناسبی برخوردار نیست و در تاریکی دید مناسبی نخواهید داشت. اما برای حل این مشکل می توانید از دوربین هایی که برای نور بسیار کم ساخته شده اند استفاده کنید طراحی این دوربین ها به نحوی است که در کمترین روشنایی نیز تصاویر واضح و با کیفیتی ارائه می کنند. از این دست از دوربین ها می توان به دوربین های دارک فایتر هایک ویژن اشاره نمود.

ایستگاه های کنترل عبور و مرور خودروها

همانطور که می دانید در ابتدای ورودی و خروجی هر پارکینگی ایستگاه هایی قرار گرفته که خودروها پس از یک ایست کوتاه در آنها و پرداخت وجه به مسیر خود ادامه می دهند. این مکان ها به دلیل ایجاد ترافیک در تردد خودروها از اهمیت بالایی برخورداراند. در زیر به راهکار مهمی نیز برای این نقاط اشاره شده است:
  • استفاده از دوربین های شمارشگر:اصطلاحا به دوربین هایی که توانایی شمارش و تشخیص پلاک خودرو ها را دارند دوربین های مداربسته ANPR گفته می شود. با وجود این دوربین در ایستگاه های پرداخت وجه به راحتی می توان از تعداد و مشخصات پلاک هر خودرویی که وارد پارکینگ می گردد مطلع شد.
  • استفاده از دوربین های WDR دار: درب های ورودی و خروجی اغلب در معرض تابش مستقیم نور افتاب هستند همین امر منجر می شود تا تصاویر کیفیت خوبی نداشته باشند اما با استفاده از همچنین تا حد زیادی این مشکل برطرف می گردد. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می توانید به این مقاله رجوع کنید.
  • نمایشگرهای LED:اگر قصد دارید تا یک سیستم کاملا مکانیزه در پارکینگ داشته باشید می توانید از نمایشگر هایی که تعداد پارکینگ های خالی و ممحل دقیق آنها را نمایش می دهند استفاده نمائید.

کنترل محیط اطراف پارکینگ

محیط بیرونی پارکینگ نیز به بخش های مختلفی تقسیم می گردد که هر کدام به صورت جداگانه باید با راهکارهای مناسب تجهیز گردند. به طور کلی برای مدیریت و مانیتورینگ فضای بیرونی از دوربین های اسپیددام یا گردان استفاده می گردد. برای مثال دوربین PTZ دارک فایتر هایک ویژن گزینه مناسبی برای این مکان است. این دوربین 2 مگاپیکسلی Full HD با زوم اپتیکال 23x است. همچنین دارای قابلیت تعقیب هوشمند است که می تواند سوژه های متعددی را ردیابی کند.

اتاق های نگهبانی

اتاق های نگهبانی یا حراست در مجموعه های بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار اند زیرا تمامی وقایع مهم از این قسمت کنترل و نظارت می گردند. برای این قسمت می توان از انواع مختلفی از دوربین ها استفاده نمود. اما دوربین های Fish-eye با تصاویر 180 درجه می توانند گزینه مناسبی برای این مکان ها باشند.

مرکز مدیریت

مهم ترین قسمت در یک سیستم مداربسته مرکز مدیریت اطلاعات آن است زیرا دسترسی به آن مساوی است با نفوذ به هسته اصلی اطلاعات یک سیستم مداربسته. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای این قسمت که دور از دسترس افراد باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

https://hiktejarat.com/about-hikvision/

18

97

1.9

https://hiktejarat.com/product-tag/گارانتی-مهر-تجارت/

2

33

2

https://hiktejarat.com/تجهیزات-حفاظتی-در-فرودگاه-ها/

1

2

2

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-6/

1

1

2

https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2125fwd-i/

1

1

2

https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2185fwd-is/

1

1

2

https://hiktejarat.com/product/thc-b220-m/

0

5

2

 


:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

نگاهی به پیشرفت دوربین مدار بسته

پیشرفت دوربین مدار بسته

در ابتدا ظهور سیستم های نظارت تصویری، کار مشکلی باید انجام می شد هر روز می

بایست نوار ویدئویی درون دوربین مدار بسته را تعویض می کردند. بسیاری از افراد به این

نوع نظارت می گفتند: نظارت تصویری بیهوده. تصاویر بی کیفیت و سیاه و سفیدی از این

دوربین ها به دست می آمد که به سختی می شد اشخاص را در آن شناسایی کرد. در پنج

سال گذشته دستگاه های دیجیتال ضبط ویدئویی (DVR) تا حد زیادی پیشرفت کرده اند.

ابزار ضبط کننده دیجیتال می تواند تصاویر را ضبط نماید و به راحتی آنها را پیدا کند. در

گذشته گاهی برای پیدا کردن رویداد بخوصوصی در تصاویر ویدئویی باید چند ساعت و یا

حتی چند روز وقت صرف می شد اما اکنون در عرض چند دقیقه و به راحتی این کار انجام

می شود. دستگاه های DVR امروزی از نظر قیمت بسیار به صرفه شده اند می توان رویداد

های چند هفته و چند ماه چندین دوربین مدار بسته را در هارد یک دستگاه DVR ذخیره

نمود. اشکال دستگاه های DVR در محدوده بکار گیری آنهاست که تنها در یک ساختمان

قابل استفاده هستند. در نتیجه لازم است در هر ساختمان کسی حضور داشته باشد و در

صورت بروز هر گونه اتفاق تصاویر را کنترل نماید. با وجودی که این دستگاه ها تا حد بسیار

زیادی از دستگاه های ویدئویی قدیمی بهتر هستند و هنوز هم در ساختمان های تکی

استفاده می گردند، اما تقریبا عمرشان دارد به پایان می رسد. سیستم دوربین مدار بسته

تحت شبکه با استفاده از فناوری های مشابه در سیستم های قبلی تنها یک سیستم ارائه

می دهد و به زودی در تمامی مدارس سطح کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این

سیستم ها مشکلات بسیاری را حل می کنند:

۱_ در یک سیستم تحت شبکه دوربین های مدار بسته

در یک شبکه داده ای به هم متصل هستند.

این دوربین ها تصاویر زنده را از طریق یک شبکه IP همچون LAN، اینترانت و یا اینترنت

ارسال می کنند و بدان وسیله کاربران میتوانند تصاویر دوربین های مدار بسته را به وسیله

یک جستوجوگر وب یا نرم افزار مدیریت ویدئویی در هر کامپیوتر محلی و یا کامپیوتری از

راه دور به وسیله شبکه مشاهده و مدیریت کنند. بسیاری از این مدل ها برای رساندن برق

به دوربین دوربین مدار بسته از روش انرژی از طریق شبکه POE استفاده می کنند که به

یک شبکه متصل است و یا به یک آدرس IP یا نام DCHP متصل است. بدین وسیله دیگر

به کابل کواکسیال نیازی نیست و اجازه می دهد تا دوربین ها در هر جایی از شبکه داده ها

به صورت مجازی قرار بگیرند و از یک محدوده مشخص کنترل شوند. با این روش در یک

سطح کوچک همچنان می توان از طریق یک IP دسترسی داشت.

۲_ یک سرور مستقل و تنها با میزان حافظه مناسب در سرور های

محدود دیگر قرار  می گیرد.

این سرور در نرم افزار دوربین شبکه ای محدود ای جای می گیرد که معمولا از یک بخش

IT کنترل شاید باعث تاسف باشد، اما یکی از مشغولیت های فکری افراد نگرانی های

امنیتی است. وقتی مساله محافظت از بچه های در محیط مدرسه در میان باشد، این امر

برای خانواده ها و مسئولین مدرسه به یک اندازه اهمیت خواهد داشت. هم اکنون در

بسیاری از مدارس دنیا برای بالا بردن امنیت و نظارت بیشتر از دوربین مدار بسته استفاد

می شود. اگر این مساله برای شما نیز مورد سوال است، بد نیست نگاهی به نظرات موافق

و مخالف این سیستم ها بیندازید.

  1. EOC در دوربین مدار بسته
  2. فناوری های EIS و OIS
  3. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  4. فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته
  5. دوربین مداربسته وریفوکال
  6. 10 تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته
  7. دوربین مداربسته برای خانه
  8. واترمارک دوربین مدار بسته

حافظت از سیستم های تحت شبکه



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

کاربرد-هوش-مصنوعی-Deep-Learning-در-دوربین-مداربسته,,
لزوم مدیریت داده های تصویری در سیستم های مداربسته از جمله مسائل مهم در صنعت حفاظتی و نظارت تصویری است. به همین منظور این صنایع همواره در تلاش برای گسترش دستگاه ها یا سیستم ذخیره سازی از طریق توسعه نرم افزارها، تولید محصولات ابداعی و جدید و ...هستند.
در سالهای اخیر تکنولوژی آنچنان به سرعت گسترش یافته به طوری که پیشرفت هایی که در 40 سال اخیر صورت گرفته قابل مقایسه با چند صده گذشته نیست. یکی از مسائل پیشرو در فناوری های جدید استفاده از هوش مصنوعی در محصولات الکترونیکی است که دوربین های مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله قصد داریم درباره کاربرد هوش مصنوعی در محصولات بپردازیم.

نارسایی های موجود در الگوریتم های هوشمند قدیمی

مسئله ای که در اینجا مطرح است برآورد تقاضای مشتری است که روز بروز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. در گذشته در سیستم های مداربسته قابلیت هایی به شکل امروزی وجود نداشت اما رفته رفته با آمدن فناوری های جدیدتر این مسئله نیز برطرف شده به طوری که هم اکنون شاهد طیف وسیعی از قابلیت های پردازش تصویری اعم از جستجوی سوژه در تصاویر، تعقیب و ردیابی هوشمند و ... هستیم.
اما موضوعی که در حال حاضر مطرح است بسیار فراتر از قابلیت های تصویری مذکور است. و با اینکه سیستم های نظارت تصویری هوشمند سال هاست که در دسترس بوده و مورد استفاده قرار می گیرند، اما، هنوز نتایج حاصل از آنها در حد ایده آل نیست.
یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ادغام هوش مصنووعی با سیستم های مداربسته، شرکت هایک ویژن است که نام فناوری ابداعی خود را Deep learning گذاشته است. در این فناوری سعی شده است با بکارگیری هوش مصنوعی در محصولات بسیاری از نارسایی های سیستم های هوشمند قدیمی در تجزیه و تحلیل داده ها برطرف گردد.
از دلایل عمده افزایش محبوبیت Deep Learning در سال های اخیر می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • توانایی پردازش داده ها در مقیاس زیاد
  • قدرت محاسباتی فوق العاده
  • ساختار شبکه ای

فرآیند تشخیص چهره در دوربین مداربسته یکی از قابلیت های مهم و کارآمد است که دارای الگوریتم های مختلف و پیچیده ای است. این فرآیند دارای دو مرحله کلیدی است:
  • ارزیابی سوژه و بدست آوردن اطلاعات لازم از آن
  • دسته بندی اطلاعات به دست آمده

ارزیابی سوژه و بدست آوردن اطلاعات لازم از آن

درجه دقت در این مرحله فاکتور بسیار مهمی است که مستقیما بر روی دقت الگوریتم تاثیر می گذارد. بیشتر کارهای پردازشی و محاسباتی مربوط به این بخش است. در دوربین های هوشمند قدیمی طراحی الگوریتم ها توسط متخصصین نرم افزار انجام می شد که اساسا بر اساس شاخصه های ذهنی بود. به همین دلیل تعریف بسیاری از ویژگی های انتزاعی به طرزی که برای انسان قابل درک باشد بسیار سخت بود و ناچارا از بین می رفت. در این دسته از دوربین ها با قابلیت تشخیص چهره بسیاری از فاکتورهای محیطی اعم از مکان نصب دوربین، زاویه دید، میزان نور در محیط بر روی کارایی این قابلیت تاثیر گذار هستند که این یک نکته منفی در آن محسوب می گردد. در الگوریتم هایی که بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده اند اما سعی شده تا به نکات ظریف و جزئی دقت شود.

دسته بندی اطلاعات به دست آمده

سوژه های مختلف اعم از وسایل نقلیه، اشیا مختلف، افراد، حیوانات و ... دارای ویژگی های ظاهری مختلفی هستند و تشخیص هر کدام بر اساس الگوریتم های تعریف شده متفاوتی است. از آنجایی که ویژگی های ظاهری یک وسیله نقلیه پیچیدگی خاصی نداشته و نهایتا شامل شاخصه هایی نظیر نوع آرم، ابعاد، رنگ و ...است، دوربین های هوشمند قدیمی در تشخیص اشیا و وسایل نقلیه بسیار موفق عمل می کردند.
اما در مورد کاراکترهای ظاهری انسان به دلیل آنکه اغلب به دلیل تنوع بالا و پیچیدگی زیاد دچار خطا می شدند. و بازده خوبی ندارند به همین دلیل افزایش درک عمقی بواسطه طراحی الگوریتم های پیچیده تر در هوش مصنوعی به شدت لازمه کارکرد بهتر قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته است.

آشنایی با مزایای DEEP Learning و مقایسه الگوریتم های آن

تکنولوژی هوش مصنوعی در هایک ویژن که آن را با نام Deep learning می شناسیم بر اساس پارامتر ها و الگوریتم هایی برای تشخیص المان های ظاهری پیچیده طراحی شده است. این بدین معنی است که طراحی ها دیگر توسط افراد انجام نشده و می توان آن را بر عهده ماشین ها گذاشت.
نکته جالب توجه اینکه طراحی این تکنولوژی بر اساس عملکرد سیستم عصبی مغز انسان انجام شده و همانطور که مغز توانایی یادگیری موضوعات و دسته بندی آنها را در لایه و سطوح مختلف خود دارد Deep learning نیز می تواند کاراکترهای متنوع را درک و دسته بندی کرده و اقدام لازم را در مورد آنها انجام دهد. کارایی این سیستم در جایی بارز و مشخص می گردد که می تواند اطلاعات اضافی و کم اهمیت را نیز تشخیص داده و در صورت لزوم حذف کند(object abstraction) و یا اینکه اطلاعات جدیدی خلق یا بازیابی(recreation) نماید. در زیر به برخی از راهکارهای مفید ارائه شده در Deep learning می پردازیم:

تبدیل الگوریتم های سطحی به عمیق

مدل های الگوریتمی در Deep learning برخلاف انواع قدیمی تر که دارای ساختاری دو یا سه لایه بودند دارای صد ها لایه متعدد است. به همین سبب این سیستم ها قادرند تا حجم وسیعی از اطلاعات را پردازش و دسته بندی کنند. همانطور که گفتیم مدل Deep learning منشا گرفته از سیستم یادگیری در مغز انسان است و از فرآیند انتزاعی لایه لایه تبعیت می کند.
هر لایه دارای شاخص و حجم پردازشی متفاوتی است و هر چه شاخص بالاتری داشته باشد مولفه های تعریف شده برای آن اختصاصی تر خواهند بود. مثال فرآیند یادگیری در این غالب بدین گونه است که یک پیام خارجی به محض دریافت از لایه های مختلف عبور کرده و پس از پردازش به صورت یک مفهوم و درک عمیق از سوژه مورد نظر برای انسان به صورت قابل درکی نمایش داده خواهد شد.

حرکت از الگوریتم های مشخص مصنوعی تا شناخت ویژگی ها

در مدل هوش مصنوعی Deep learning هیچگونه دخالت دستی انسان وجود ندارد و تمامی عملکردها به صورت کامپیوتری انجام می شود. این مدل قابلیت این را دارد که حجم بسیار زیادی از اطلاعات را مورد پردازش قرار دهد. طبقه بندی اطلاعات در آن به این صورت است که هرچه سوژه مورد نظر دارای جزئیات بیشتری باشد به صورت خیلی دقیق تری برای دستگاه قابل تشخیص خواهد بود. در زیر به بخشی از مزایای این مدل اشاره شده است:
  • دقت تشخیص بالا در تشخیص سوژه که می تواند با قدرت مغز انسان برابری کرده و حتی در مواردی عملکرد بهتری نیز داشته باشد.
  • قابلیت تشخیص دقیق سوژه های مختلف از یکدیگر
  • قابلیت تشخیص و دسته بندی هزاران ویژگی از سوژه های مختلف

کاربردهای محصولات مبتنی بر Deep Learning

به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی های صوتی تصویری اهمیت ابداع مدل هایی مانند Deep Learning بسیار افزایش می یابد. با استفاده از این الگو در قابلیت های هوشمند مانند تشخیص چهره، تشخیص نفوذ، ردیابی و تعقیب سوژه و ... می توان به طور کامل انتظارات و نیاز های کاربران را برآورده ساخت. در زیر به بسیاری از کاربردهای این مدل در سیستم های نظارت تصویری اشاره شده است:
  • تشخیص چهره
  • شناسایی چهره
  • تشخیص وسیله نقلیه مختلف اعم از موتوردار یا بدون موتور (دوچرخه و …)
  • تشخیص آرم تجاری وسیله نقلیه
  • تشخیص عابر پیاده
  • تشخیص ویژگی های بدن انسان
  • تشخیص ویژگی های غیر طبیعی صورت
  • تجزیه و تحلیل رفتاری جمعیت، ردیابی چند هدف
  • و …

https://hiktejarat.com/product-tag/2-مگاپیکسل/

0

1

1

https://hiktejarat.com/product-tag/4پورت/

0

1

1

https://hiktejarat.com/product-tag/4-مگاپیکسل/

0

1

1

https://hiktejarat.com/product-tag/5-پورت/

0

1

1

https://hiktejarat.com/about-mehrtejarat/

14

102

1.3

https://hiktejarat.com/contact/

13

94

1.4

https://hiktejarat.com/shop2/

10

94

1.4

https://hiktejarat.com/product-tag/مهر-تجارت/

2

49

1.8



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته : در دنیای محصولات الکترونیکی که تولید کنندگان بیشماری در سرتاسر دنیا اقدام به طراحی و تولیدات محصولات متنوع می کنند نیاز به تعریف استانداردهای مختلف در جهت اطلاع رسانی به مصرف کننده بیش از گذشته اهمیت یافته است. دوربین های مداربسته نیز با طرح ها و قابلیت های متفاوتی توسط کشورها و شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند و در نتیجه همه این شرکت ها ملزم به اطلاع رسانی استاندارد در خصوص محصول تولید خود هستند. از استانداردهای بین المللی در تولید دوربین های مداربسته استانداردهای IP و IK است. به عبارتی دقیق تر این دو استاندارد شرکت ها را ملزم می کند که مقاومت ساختار فیزیکی محصولات خود را بر اساس این معیار ها بسازند.

استانداردهای IP و IK دارای یکسری درجه بندی های پیش فرض هستند که با اعدادی نوشته شده در کنار حروف IP و IK بر روی محصولات منتشر می شود. با این اطلاعات شما می توانید مقاومت دوربین ها را در مقابل ضربه فیزیکی، رطوبت و دیگر عوامل محیطی بسنجید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته کنید.  در ادامه این مطلب به بررسی اعداد درج شده بر اساس این دو استاندارد بین المللی می پردازیم.

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته

همانطور که توضیح داده شد استاندارد IP و IK برای بررسی میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربات احتمالی تدوین شده است. استاندارد IP مخفف عبارت( Ingress Protection ) به معنی مقاومت در برابر نفوذ است. به عبارتی دقیق تر سیستم IP  یک استاندارد بین‌المللی است که سطح حفاظت را در برابر نفوذ به محوطه‌های مختلف از قبیل گرد و غبار، جامدات و مایعات تعریف می‌کند. زمانی که در اطلاعات محصول  به IP  رسیدید ، باید دنبال دو شماره از ۰۰ تا ۶۸ باشید. هر عددی در نمودار درجه‌بندی   IP سطح حفاظت دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد.

هر عدد، نشاندهنده ی سطح حفاظتی است که در طول فرآیند تست دوربین کنترل شده است تا سازگاری دوربین راتضمین کنند. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به دنبال رتبه‌بندی مورد نظر براساس نیازهای خاص خود باشند و آن‌ها می‌توانند دوربین‌های خودرامطابق با سطح حفاظت مشخص‌شده انتخاب کنند.

 

همان طور که گفتیم در کنار حروف IP اعدادی به عنوان درجه بندی قرار می گیرند. هر کدام از این اعداد نشان دهنده سطح مقاومت معینی در دوربین مداربسته است. عدد اول نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه نسبت به ورود اشیا جامد است و اعداد  بالاتر نشانگر مقاومت بیشتر دستگاه نسبت به ورود گرد و غبار است. یادتان باشد که بررسی مقاومت دوربین مداربسته در مقابل نفوذ گرد و غبار بسیار مهم است، زیرا ذرات ریز می توانند به راحتی  در دستگاه نفوذ کرده و منجربه نقص های داخلی در طولانی مدت شوند.

رقم دوم از شماره IP نشانگر مقاومت دوربین در برابر نفوذ مایعات است. هرچه عدد این درجه بیشتر باشد دستگاه مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب و مایعات دارد. این معیار برای دوربین هایی که در فضاهای روباز نصب می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استاندارد IP و IK در دوربین مداربستهبیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

 

 درجه بندی استاندارد IP

(عدد صفر نشان دهنده عدم مقاومت دستگاه است.)

عدد یک

دستگاه در برابر نفوذ ذرات تا سایز ۵۰ میلیمتر مقاوم است

عدد دو

دستگاه دربرابر ذرات جامد با قطر ۱۲٫۵mm مقاوم است

عدد سه

دوربین برابر ذرات جامد با حداقل قطر ۲٫۵mm مقاوم است.

عدد چهار

مقاوم دربرابر سیم،پیچ‌گوشتی،حشرات و ذرات جامد با قطر 1mm

عدد پنج

دوربین در برابر نفوذ خاک مقاومت قابل قبولی دارد.

عدد شش

مقاومت کامل دربرابر نفوذ گرد و غبار

 

 

استاندارد IK در دوربین مداربسته

استاندارد IK یک استاندارد بین المللی است که سطح مقاومت محفظه های تهیه شده برای تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه های مکانیکی را تعیین می کند. این رتبه بندی می تواند یک عامل مهم در هنگام انتخاب دوربین برای فضای باز و محیط های بیرونی باشد. زیرا دوربین ها در فضای باز ممکن است در معرض ضربات فیزیکی یا خرابکاری های عمدی بیشتری باشند.

 

عدد صفر

دستگاه در برابر ضربات مقاوم نیست.

عدد یک

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۵٫۶ سانتی متری بر روی آن در حال سقوط است مقاوم است.

عدد دو

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد سه

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۱۴ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد چهار

دستگاه در برابر سقوط یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۲۰ سانتیمتری برروی آن سقوط کند، مقاوم است.

عدد پنج

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۲۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد شش

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هفت

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هشت

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد نه

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد ده

دستگاه در برابر یک شی ۵ کیلوگرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

 

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


فناوری BLC در دوربین مداربسته

BLC در دوربین مداربسته : یکی از مشکلاتی که برای تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نوری مختلف پیش می آید، عدم توانایی دوربین مداربسته در تطبیق سریع خود با نور ورودی به دوربین بوده است. در مدل های جدید تر دوربین های مداربسته با فناوری های پیش رفته این مشکلات برطرف شده است و برای مثال قابلیت هایی مانند BLC، WDR  و HLC برای بهبود کیفیت نوری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی قابلیت BLC در دوربین های مداربسته و تفاوت آن با WDR و HLC پرداخته ایم.

BLC چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد

از نظر ترجمه تحت الفظی، قابلیت BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است.  وقتی که اختلاف میزان نور در نقاط مختلف یک فضا به شدت زیاد باشد دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری شدید و فاقد نور را به صورت همزمان با کیفیت بالا نشان دهد. برای مثال اگر شخصی در مقابل یک پنجره پر نور قرار گرفته باشد دوربین تصویر شخص را به شکلی تیره نمایش می دهد و عملا چنین تصویری هیچ کاربرد نظارتی برای ما نخواهد داشت چرا که داخل فضای اتاق کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود.

یکی از روش هایی که در جهت رفع مشکل تیره شدن فضای یک اتاق به دلیل شدت نور پس زمینه ایجاد می شود، بالا بردن بازه داینامیک دوربین است اما این روش بسیار پر هزینه است و در نتیجه مورد استقبال تولید کنندگان قرار نمی گیرد. در مقابل روش های ساده تری در جهت بهبود کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است که یکی از این روش ها فناوری BLC نام دارد.

 

BLC در دوربین مداربستهبیشتر بدانید: پک دوربین مدار بسته      نصب دوربین مدار بسته

مکانیزم BLC

اگر بخواهیم خیلی ساده مکانیزم BLC را توضیح دهیم باید گفت که این مکانیزم نور محیط بیرونی را در نظر نمی گیرد و با بازتر کردن دیافراگم لنز دوربین توانایی تصویر برداری از محیط تاریک تر داخلی را افزایش می دهد. با این کار محیط پر نور خارجی کاملا به شکل یک تصویر سفید در می آید اما تصاویر فضای داخلی به درجه قابل قبولی بهبود می یابد.

کاملا واضح است که مکانیزم BLC در دوربین های مداربسته در شرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که تصاویر محیط بیرونی برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و تمرکز تصاویر دوربین شما بر روی اتفاقات فضای داخلی باشد. برای آنکه شما بتوانید هم تصاویر با کیفیتی از فضای داخلی داشته باشید و هم تصاویر فضای بیرونی را ضبط کنید از مکانیزم دیگری به نام WDR باید استفاده کنید. در حال حاضر در میان برند های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته، محصولات تحت شبکه شرکت هایک ویژن و تمام دوربین های آنالوگی که منوی OSD دارند، از مکانیزم BLC پشتیبانی می کنند.

تفاوت BLC با HLC

همانطور که قبلا اشاره شد قابلیت های مختلفی در دوربین های مداربسته نسل جدید ایجاد شده است تا با تنظیم میزان نور تصاویر ضبط شده کیفیت این تصاویر افزایش یابد. قابلیت HLC نیز مانند قابلیت BLC مسئول جبران و تنظیم نور زیاد در تصاویر محیط است اما در قابلیت HLC نقاط بسیار نورانی مانند چراغ اتوموبیل ها پوشانده می شود تا دیگر نقاط تصویر با کیفیت بهتری مشاهده شود.
در تفاوت BLC و HLC باید این نکته گفته شود که در BLC بجای پوشانده نقاط پر نور، سعی در جبران نور پس زمینه و ایجاد تعادل نوری در کل تصویر است تا از این طریق اجسام نزدیک تر سیاه دیده نشوند.
BLC در دوربین مداربسته

تفاوت مکانیزم BLC و WDR

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

بنابراین کاملا مشخص است که تصاویر ایجاد شده توسط فناوری WDR به مراتب واضح تر و شفاف تر از فناوری های BLC و HLC هستند. اما از طرف دیگر قابلیت WDR نیاز به سخت افزارهای مجزا در سیستم مداربسته دارد و در نتیجه دوربین های مداربسته مجهز به فناوری WDR قیمت بالاتری در بازار دارند.

مقالات مرتبط:

  1. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  2. Dual Stream در دوربین مداربسته
  3. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  4. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته : یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته توجه به طول کابل کشی سیستم های مداربسته است. در صورتی که نحوه کابل کشی و میزان طول کابل ها مناسب نباشد تاثیر بسیار منفی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف دیگر کابل هایی با کیفیت های مختلف و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده کرد. نکته مهم در خصوص کیفیت کابل ها این است که هر چه فلزهای بکار رفته در کابلها خالص تر و از رسانایی مناسب تری برخوردار باشند تاثیر بهتری بر روی کیفیت تصاویر دارد. در ادامه این مطلب به موضوع طول کابل کشی در هنگام نصب دوربین مداربسته و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر صحبت خواهیم کرد.

برخی از کارشناسان نصب دوربین مداربسته به اعدادی خاص به عنوان استاندارد کابل کشی اعتقاد دارند اما این موضوع از نظر فنی صحت ندارد و فاکتور های مختلفی در این موضوع تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت های مختلفی از جنس کابل ها در بازار وجود دارد و از سوی دیگر اتصالات و دستگاه های ضبط نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و در نتیجه بلندی طول کابل در تلفیق این سیستم ها متفاوت خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم یک استاندارد عددی به عنوان طول کابل دوربین مداربسته تعریف کنیم می توان چنین گفت که برای سیستم های مداربسته آنالوگ حداکثر مسافت کابل باید بین 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذکر شده به عنوان سقف کابل کشی در سیستم های آنالوگ در سیستم های دیگر کاربرد ندارد و برای مثال در روش های مختلف دیگر متراژ کابل ها باید بسیار کمتر باشد تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. برای مثال در سیستم کابل های UTP حداکثر میزان مسافت کابل کشی حدود 100 متر تعریف می شود که البته با استفاده از تقویت کننده های موجود در بازار این عدد تا دو برابر نیز می تواند افزایش یابد.

 

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر

تاثیر جنس کابل ها بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته

دو نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که مغذی آلومینیم از کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مغذی مس برخوردار است و متاسفانه در بازار کابل هایی با نام کابل مسی فروخته می شود اما وقتی بر روی شعله قرار می گیرند مشخص می شود که از جنس آلومینیوم هستند. نکته دوم این است که هر چقدر طول کابل افزایش پیدا می کند افت ولتاژ در طول مسیر کابل اتفاق خواهد افتاد و در نهایت منجر به قطع شدن تصاویر می شود.

همانطور که اشاره شد نمی توان عدد دقیقی برای استاندارد طول کابل کشی دوربین مداربسته مطرح کرد ولی به شکل استاندارد برای سیستم آنالوگی که کابل آن از مس تهیه شده باشد، این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بکار رفته در کابل ها کاسته شود این متراژ هم به همان نسبت کمتر خواهد شد. برای سیستم های تحت شبکه هم برای کابل های CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر می باشد که با استفاده از تقویت کننده ها میتوان این مقدار را افزایش داد.

کابل کواکسیال و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوری قابلیت انتقال تصاویر را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل این طول کاهش پیدا می کند. چنانچه دوربین های شما در فواصل دور از دستگاه مدیریت تصویر یا DVR قرار دارند باید به موضوعاتی مانند جنس مغزی کابل، تعداد شیلد کابل، روکش کابل، ضخامت مغزی کابل و تکنولوژی کابل توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که اگر منبع تغذیه شما در نزدیکی دوربین مداربسته قرار دارد، نباید قطر کابل برق شما کمتر از ۵٫۱ میلی متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خیلی دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذیه مرکزی برای دوربین های خود استفاده می کنید ( این کار در پروژه های دارای طول کابل زیاد توصیه نمی گردد) باید در نظر داشته باشید که افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول کابل بصورت دقیق محاسبه کنید تا تجهیزات شما با توجه به افت ولتاژ آسیب نبینند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 


پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته

SATA و ESATA یک فناوری ارتباطی پیشرفته هستند که  وظیفه انتقال اطلاعات از مادربرد دوربین های مداربسته به هارد دیسک را بر عهده دارند. SATA مخفف (Serial Advanced Technology Attachment) و eSATA مخفف (external SATA) است و تفاوت هایی جزیی در نحوه کد گذاری و ذخیره اطلاعات با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت های این دو تکنولوژی ارتباطی می پردازیم و در انتها  تفاوت پورت IDE و SATA  را توضیح می دهیم.

تفاوت SATA با ESATA

تنها تفاوت eSATA با تکنولوژی SATA در این است که eSATA انتقال اطلاعات را بر روی هارد اکسترنال انجام می دهد.

همچنین نکته دیگر در خصوص تفاوت این دو نوع تکنولوژی در این است که eSATA اطلاعات را کد گذاری و ترجمه نمی کند و در نتیجه اطلاعات با سرعت بالاتری ذخیره می شود و در نتیجه این تکنولوژی نسبت به USB 2 سریع تر است.   SATA و ESATA هر دو وظیفه ی انتقال اطلاعات را به عهده دارند. بنابراین این دو پورت، نمی توانند تامین کننده برق درایورها باشند.

بنابراین در هنگام نصب دوربین مداربسته، برای ذخیره اطلاعات توسط دستگاه های DVR و NVR  هایک ویژن، از درگاه های SATA و eSATA استفاده می شود.  همچنین دستگاه های ضبط کننده، DVR ها و NVR ها می توانند یک تا 16 پورت SATA داشته باشند. البته هر رابط SATA می تواند تنها حجم مشخصی از هاردها را پشتیبانی کند که اغلب این میزان از یک تا 6 ترابایت است.

نکاتی در مورد SATA و eSATA

  • پورتهای SATA و Esata فقط وظیفه انتقال اطلاعات را انجام می دهند. این دو پورت به هیچ وجه قادر به انتقال برق به درایوها نیستند.
  •  دو پورت eSATA و SATA بر روی مادربرد قرار دارند یا به صورت مجزا هستند. این پورت ها با استفاده از سرعت بالای اینترنت به آسانی فیلم ها و تصاویر با حجم بالا را در کوتاهترین زمان منتقل می کنند.
  • پورت های SATA استاندارد هستند و تفاوتی بین رابط های برندهای مختلف هارد دیسک وجود ندارد.
  • تعداد پورتی که برای eSATA و SATA استفاده می شود در هر سیستم متفاوت است. بنابراین تعداد پورت ها کاملا به مشخصات فنی DVR يا NVR بستگی دارد.

پورت SATA و ESATA

تفاوت پورت IDE و SATA در دوربین مداربسته

تکنولوژی قدیمی تر SATA را با نام پورت IDE می شناسیم. این تکنولوژی دارای درگاهی با 40 پین است و توسط کابل های نواری، وظیفه انتقال داده ها را به صورت موازی برعهده دارند.

در مقایسه IDE با SATA  می توان چنین عنوان کرد که پورت های SATA از 7 پین و کابل آن از 4 سیم تشکیل شده است و نسبت به (IDE)، بسیار باریک تر و منعطف ترند.

تبدیل کابل IDE به SATA و برعکس

کارت تبدیل SATA به IDE و بلعکس این امکان را می دهد که هارد دیسک و درایو های قدیمی IDE را به پورت جدید SATA تبدیل کنید.

این کارت ها همچنین قادرند به صورت برعکس  نصب هاردهای جدید ساتا را در پورت IDE فراهم کند. خوشبختانه، این آداپتور با اکثر سیستم ها و دستگاه ها کار می کند.

مقالات مرتبط:

  1. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  2. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  3. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته
  4. دلایل نصب دوربین مداربسته
  5. دوربین مدار بسته وای فای


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربین شبکه POEدوربین شبکه POE

دوربین شبکه POE

واژه POE مخفف اصطلاح (Power on Ethernet) تغذیه از شبکه است. دوربینهای POE

دوربینهایی هستندکه میتواننداز طریق کابل شبکه تغذیه شوند. در صورت تغذیه دوربین

از شبکه دیگر نیازی به ادابتور وکابل برق برای دوربین نخواهد بود.

استفاده از دوربینهای POE حذف کابل کشی برق و آدابتوردوربین است.با حذف این موارد

از طرفی هزینهای نصب دوربین کاهش خواهد یافت واز طرفی کار نصب با سادگی بسیار

بیشتری همراه خواهد بود.

عدم نیاز به استفاده ازکابل برق میتواندبه شدت زمان نصب و پیچیدگی های نصب

دوربینها را کاهش دهد.از طرف دیگرشما با استفاده از سوئیچ های POE برای تغذیه

دوربین به طور نا خود اگاه یک سیستم تغذیه یکپارچه ایجاد کرده اید.

در صورتی که بخواهید دوربینها را باUPS خود متصل کنید. تنها کافیست تغذیه سوئیچ

ها را بهUPS خود متصل کنید.

معایب :

بزرگترین عیب استفاده ازاین دوربینها اجبار به استفادهاز سوئیچ های POE است.

بایدبدانید برای تغذیه دوربین حتما باید تمامی سوئیچ های متصل به دوربین ها نیزPOE

باشند.

توجه داشته باشید که سوئیچ POE بسیار پر هزینه تر از سوئیچ های عادی شبکه هستند

واین موضوع تا حدزیادی کاهش هزینها مربوط به حذف کابل برق را تحت شعاع قرار می

دهد.

البته میتوان در پروژهای مقیاس کوچکتر از ادابتورهای POE نیز استفاذه نمودتا همچنان

کاهش هزینه در زمره ویژگیهای این تکنوتوژی قرار بگیرند.از طرف دیگر در صورت قطع

دوربین ازسوئیچ دوربین ها به طور کامل خاموش خواهد شد.

وحتی اگربه حافطه SD نیز مجهز باشد دیگر توانایی ضبط تصاویررا نخواهدداشت .برای حل

این مشکل در مواقع اضطراری نیزمیتوان از سوئیچهای پشتیبان وراه اندازی یک سیستم

Failover نیز استفاده نمود.

تغذیه دوربین از طریق شبکه معمولا زمانی توجیه فنی ومالی پیدا میکندکه فواصل

دوربینها تا هر سوئیچ به نسبت بالا باشد. در غیر اینصورت به دلیل استفاده ازسوئیچ های

گران قیمت توجیح اقتصادی استفاده از انها از بین خواهد رفت.

  1. موارد استفاده از دوربین حفاظتی هوشمند
  2. شهر هوشمند و الزامات اجرایی برای آن
  3. توسعه هوش مصنوعی در سیستم های نظارت تصویری
  4. دوربین مداربسته شمارش افراد
  5. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  6. کنترل ورودی و کنترل دسترسی
  7. انواع دوربینهای تب سنج
  8. جنبه تاریک اینترنت اشیا
  9. دوربین تشخیص چهره: راه حل های بدون تماس
  10. استراتژی امنیت سایبری
  11. هوش مصنوعی در عملیات نظارتی
  12. جنبه‌های گوناگون تکنولوژی شناسایی چهره
  13. تامین امنیت موسسات آموزشی
  14. تأثیر نورپردازی بر عملکرد دوربین مداربسته
  15. چالش های صنعت امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی


:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین مدار بسته ضد انفجار: در واقع نوعی از دوربینهای مدار بسته بسیار مقاوم می

باشندکه در مقابل انفجار و فشارهای بسیارشدید مصون بوده وآسیبی نمی بینند. بدنه این

دوربینها از فولاد بسیارقوی و ضدزنگ بوده که در مقابل عوامل طبیعی مانند رطوبت وحتی

فشار گاز نیتروژن و گرد و غبار و مواد شیمیایی و انواع گازها ازجمله اسیتلن و سولفید

هیدروژن از آن محافظت مینماید. این دوربینها در مقابل پرتوهای ماوراء بنفش و بخار نمک

و آلودگی هوا بسیار مقاوم بوده و برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی ضدزنگ آن، الکترو

اندود شده است این دوربینهای مدار بسته در هر محیطی قابل نصب بوده اما بیشترین

کاربرد آن در محیط هایی است که در آن احتمال انفجار وجود دارد.

محصولات مختلف این نوع دوربین

محصولات مختلفی از این نوع دوربین های مدار بسته تولید شده که انواعی از این

دوربینهای مدار بسته دارای قسمت های گرم کننده و برف پاکن گرفته تا قسمتهای

موقعیت یابی دوربین که هم در روز و هم در شب کار میکنند و دارای قابلیت عکسبرداری

به صورت نوری یا حرارتی یا به وسیله اشعه مادون قرمز می باشند. اخیرا سه شرکت ژاپنی

در یک پروژه مشترک توانسته اند دوربین مدار بسته ای رنگی و ضدانفجار تولید کنند که

در مقایسه با نمونه های موجود در بازار از اندازه ای به مراتب کوچکتر و دارای عملکردی

بسیار بهتر و دارای قیمت هایی کمتر از نصف قیمت دوربین مدار بسته موجود برخوردار

می باشد. این نوع از دوربینها قادر بوده در برابر انواع مواد شیمیایی را درخود دارند، قادر

بوده در برابر انواع گازها از جمله اسیتیلن و سولفید هیدروژن مقاوت کند. بدنه این نوع

دوربین مدار بسته، سیلندری شکل با ۷۵ میلیمتر قطر و ۱۸۵ میلیمتر طول و وزن ۵٫۱ کیلو

میباشد، از این نوع دوربین مداربسته در واحدهای صنعتی که با مواد بسیار خطرناک و

مرتبط با صنایع شیمیایی، پتروشیمی،گاز، آهن، فولاد و دارویی سر و کار دارند استفاده

میشود. این دوربینهای مداربسته در شرایط نامساعد جوی مقاومت بالایی داشته و قیمتی

کمتر از دوربینهای مدار بسته مشابه موجود دارند. با توجه به منظقه مورد استفاده ازگروه

بندی متفاوتی بر خوردار هستند، معمولا بر اساس استاندارد ATEXوZONE منطقه خطر

دسته بندی میشوند. این نوع دوربینها معمولا در مناطق گازی مورد استفاده قرار میگیرند.

https://justpaste.it/2rt75

https://anotepad.com/notes/8nbk625d

https://seocamp.siterubix.com/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

http://onlineklubben.dk/site/activity/p/404427/

http://truehickman42.booklikes.com/post/4426959/

https://www.careeranna.com/online/activity/p/97700/

https://www.launchora.com/story/1627387111--0

https://app.box.com/s/u5yqpj7jlmxz7em9pokewparr0lae5wh

http://seomypassion12.inube.com/blog/8800703//

https://seomypassion12.doodlekit.com/blog/entry/16270184/-

https://hometownhomedecor.com/activity/p/466569/

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/272911/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87?new=1

https://zenwriting.net/p01a1ursc2



:: بازدید از این مطلب : 7093
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربین مداربسته سامانه ثبت تخلفات ۳: سیستم سرعت سنج راداری : در این سیستمها به

کمک سنسورهای راداری علاوه بر تعیین سرعت لحظه ای رادار، امکان تشخیص سایز خودرو

نیز فراهم میباشد همچنین این دسته از تجهیزات قادر به ایفای عملکرد مناسب  شرایط

نامساعد جوی و درطول شب میباشند. از آنجائیکه این سیستم جزء جدیدترین

تکنولوژیهای حال حاضر دنیا بوده و همچنین دارای دقت عملکرد بالایی میباشد

در حال حاضردر کشور ایران نیز این سیستم توسط شرکتهای سازنده داخلی

طراحی و ساخته شده و در اتوبانهای تهران و جادهای کشوری نصب گردیده است.

دوربین ثبت تخلفات چراغ قرمز این سامانه جهت ثبت تخلف گردش غیر مجاز، عبور از

چراغ قرمز و کنترل ایست بر روی خط عبور، عابرپیاده استفاده میگردد.

دوربین ثبت سرعت متوسط

به کمک این سامانه که در آن از یک دوربین ویدئویی و یک سنسور رادار

استفاده شده است با محاسبه سرعت وسایل نقلیه در ایستگاه اول

و ثبت پلاک خودرو، وبا درنظر داشتن فاصله دو ایستگاه متوالی سرعت

میانگین وسایل نقلیه محاسبه میگردد.

انواع تکنولوژی سیستمهای ثبت تخلف

انواع تکنولوژی سیستمهای ثبت تخلف، سامانه ثبت تخلفات نسل اول اولین سامانهای

ثبت تخلفات سرعت با حسگر راداری در دهه ۱۹۷۰ به بازار عرضه شد که بعنوان دوربین

راداری ثبت تخلفات سرعت نسل اول استقراری نامیده شد. این سامانه ها دارای مشکلات

کاربردی بودند که از جمله قادر به ردیابی درصدبالایی از خودروهایی که با سرعت بالا حرکت

میکنند را نداشتند و همچنین هزینهای نگهداری گزافی را میطلبند سامانه ثبت تخلفات

نسل دوم در دهه ۱۹۹۰ دوربین راداری ثبت تخلفات سرعت نسل دوم استقراری به بازار

عرضه شد که بسیاری ازمشکلات کاربردی و هزینه ی سامانهای نسل اول را برطرف نمود.

ولی مشکل اساسی و مشترک هر دو نسل این بود که امکان تفکیک و تعیین سرعت

خودروهایی که در خطوط مختلف ودر محدوده دید دوربین قرار می گرفتند را نداشتند.

 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:      دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 7

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۴: سامانه ثبت تخلفات نسل سوم در سال ۲۰۰۴ میلادی

تکنولوژیهای جدید سامانهای راداری ثبت تخلفات چند لینی (Multiple Lane) عرضه گردید.

در حال حاضر سه نوع تکنولوژی جهت طراحی و ساخت سامانهای راداری نسل سوم در سطح

جهانی وجود دارد که به شرح ذیل میباشند:

استفاده از یک سنسورراداری جهت تعیین سرعت لحظه ای تمام خودروهایی که همزمان

روی باندهای مختلف تردد دارند. در این شیوه خروجی سنسور راداری در یک الگوریتم

پیشرفته Fusion Data جهت تفکیک وتعیین سرعت هر خودرو استفاده میگردد. بکار

گیری دو سنسور راداری به منظور تعیین و تفکیک سرعت لحظه ای خودروهایی که

همزمان برروی باندهای مختلف در حال حرکت میباشند، در این شیوها با استفاده از

الگوریتم هم فازسازی دو رادار، سرعت خودروها به صورت مجزا تعیین میگردد. استفاده از

چند سنسور راداری (یک سنسور به ازای هر باند) به منظور تعیین و تفکیک سرعت لحظه

ای خودروهایی که به صورت همزمان بر روی باند های مختلف در حال حرکت هستند.

تشخیص فاصله طولی

فاصله طولی بر مبنای قانون دو ثانیه بر اساس اندازه گیری مکان دقیق و زمان دقیق هر خودروی حاضر دز صحنه استخراج شده و اعلام میگردد. این دیتا برای مدیریت ترافیک و همچنین اگر زیر ساخت قانونی متناسب آن تعریف شده باشد برای اعمال قانون متناسب آن تعریف شده باشد برای اعمال قانون قابل استفاده خواهد بود.

تشخیص لاین حرکتی

در رابط کاربری قابلیت تعریف لاین ها خیابان در نظر گرفته شده است و در صورتی که لاین ها برای دوربین تعریف شود سامانه قادر به تشخیص لاین عبوری خودروی مد نظر و حتی اعمال آستانه متفاوت سرعت مجاز برای هر لاین را دارا خواهد بود.

تشخیص جهت حرکت

با بکار بستن روش های Machine Vision و محاسبات ریاضی مربوطه میتوان موقعیت سه بعدی پلاک خودرو را بصورت XYZ در طول زمان بدست آورد بدین ترتیب امکان تشخیص جهت حرکت خودرو در دنیای سه بعدی ممکن شده و در نتیجه میتوان تخلفات را تشخیص داده و بوسیله دوربین تخلف مربوطه را ثبت نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 1

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربین مدار بسته سامانه ثبت تخلفات: تخلفات مختلفی نظیر تخلف سرعت لحظه ای، تخلف

سرعت میانگین، تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف پارک در محل غیر مجاز، تخلف سبقت غیر

مجاز و… وجود دارند، که به منظور ثبت هر تخلف سامانه استاندارد برای آن می بایست

نصب گردد. به عنوان مثال سامانه ای که تنها سرعت لحظه ای را ثبت می نماید، می

بایست بتواند با خطای حداکثر۲% در تمامی شرایط جوی وتا سرعت۲۵۰ کیلومتر در ساعت

را ثبت، عکسبرداری و یا فیلمبرداری کند. در حالی که به منظور ثبت سرعت میانگین این

مساله متفاوت میباشد. پاره ای از تخلفات به صورت مقطعی اتفاق میافتند نظیر سبقت

غیر مجاز، و از انجائیکه نمیتوان تمامی یک مسیر طولانی را تحت پوشش دوربین قرار داد،

بنابراین ثبت در حین تخلف با مشکلات خاصی مواجه میباشد.

انواع سیستمهای ثبت تخلفات رانندگی

۱- سیستمهای سرعت سنج دستی

۲- سرعت سنجهای دستی لیزری

جهت کنترل سرعت یک خودرو در میان تعدادی خودرو دیگر، از سرعت سنج لیزری دستی

استفاده میگردد و از این رو سرعت سنج لیزری جهت کنترل سرعت خودروها در مسیرهای

پرتردد و خیابانها به کار میرود. از جمله مهمترین مشکلات این سیستم بروز خطرات جانبی

را برای اپراتورها به خصوص در بزرگراهای کم تردد که در آن خودروها با سرعت زیاد در حال

تردد هستند، میباشد. همجنین از آنجائیکه اصول کار سرعت سنجی در این سیستمها بر

مبنای تشخیص فاصله زمانی بین دو بازگشت متوالی اشعهای لیزری است، بنابراین محل

استقرار تجهیزات حتما می بایست ثابت باشد. یکی از مشکلات اصلی استفاده از لیزر،

خطای کوسینوس زاویه ای لیزر با جهت حرکت خودرو میباشد. به این معنا که بهترین

مکان برای استفاده از لیزر روبروی خودرو میباشد و هر چه با زاویه به خودرو نشانه رفته

شود، سرعت محاسبه شده توسط لیزر در کوسینوس زاویه بین لیزر و حرکت ماشین ضرب

میشود. (در بدترین حالت که عمود بر حرکت ماشین از بغل سرعت سنجیده شود، لیزر

سرعت صفر را نشان میدهد، چرا که سرعت خودرو در راستای لیزر عمودی صفر است)

 

قیمت پک دوربین مدار بسته  شرکت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایکویژن

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات 2

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات

دوربینهای سامانه ثبت تخلفات ۲: سرعت سنحهای راداری بر دو نوع هستند تک هدف 

وچند هدف: رادارتک هدف (single target radar) اصول کار این سیستمها برمبنای پدیده

داپلر میباشد. موجی رادیویی از دستگاه خارج شده، به اجسام برخورد کرده و با مقداری

تغییر (وابسته به سرعت جسم) به دستگاه بازمی گردد. با محاسبه مدت زمان رفت و

برگشت موج و مقدار تغییر فرکانس آن فاصله و سرعت جسم قابل محاسبه است. این

سیستمها دارای مشکلات زیادی بودند که باعث کم شدن ارزش دادهای آنها در بحث ثبت

تخلف شد. (در کارهای آماری هنوز استفادهی بسیاری دارد) ایرادات سیستم راداری به

اختصار:

۱- محل و زاویه آنتن

بدلیل انکه معیاری دقیق برای محدوده ی تحت نظر رادار وجود ندارد و رادار نیز تفکیک

زاویه ای ندارد در صورت وجود چندشئی روبروی آنتن رادار نمیتوان مطمئن بود که سرعت

داده شده توسط رادار مربوط به کدام شئی است.

دوربین تی وی تی

۲- دید عبوری

حتی زمانی که محل نصب و زاویه ی راداربسیار دقیق تنظیم شده است بدلیل انکه امواج

رادیویی تا حدی از اشیاءعبور میکنند، ممکن است بازتاب قویتری با شی پشتی ایجاد شود

تا با شیء جلویی، پس بجای سرعت جسم نزدیکتر، سرعت جسم پشتی نشان داده

میشود.

۳- تداخل اشیاء

در صورتی که رادار بر روی جسم متحرکی نصب شده باشد، سرعت محاسبه شده توسط

رادار نسبی بوده، تغییر سرعت ناگهانی شیء حامل رادار در سرعت محاسبه شده توسط رادار

تاثیر ناگهانی گذاشته خطای خروجی رادار را بالا میبرد و آن را غیر قابل استناد میکند.

۴- خطای کسینوس

مانندخطای سرعت سنج لیزری،کسینوس زاویه ای ما بین جهت حرکت شیءوجهت موج

رادار درسرعت واقعی ضرب شده، سرعتی کمتر از سرعت واقعی داده میشود.

سرعت سنج لوپی

سرعت سنج لوپی: جهت نصب این سامانه ها، در ابتدا پوشش کف اتوبان برداشته

میشود و سپس حسگرهای مغناطیسی نصب میگردند. خروجی این حسگرهای به سیستم

هایی که شامل دوربین و کنترلر میباشد اتصال می یابد. از جمله مشکلات این سامانه ها

عدم تشخیص سرعت های بالا، هزینه برداشتن پوشش اتوبان، تعمیر و نگهداری دشوار

حسگر و مشکلات جابجایی می باشد. بنابراین امروزه جز در مواردخاص همچون کنترل

چراغهای راهنمایی و پارکینگها کاربرد دیگری ندارند ایراد دیگر این سیستمها الزام به

نداشتن تغییرات حرکت خودروها در طول خط میباشد که متاسفانه در ایران به دلیل غیر

استاندارد و قرار نداشتن خودروها در بین خطوط (بخصوص در ترافیکها) استغاده از این

سیستمها دچار خطای بالا میشوند.

دوربین ثبت سرعت لحظه ای

سیستم سرعت سنج ویدئویی، سرعت سنجهای ویدئویی به ۲ گروه نور مرئی و نور نامرئی

تقسیم میشوند. اصول کار این سیستمها بر مبنای عکس برداری متوالی میباشد که هر

گروه مشکلات خاص تکنولوژیکی خود را دارا میباشند. به عنوان مثال اندازه گیری دقیق

سرعت بوسیله نور مرئی در صبحگاه و شامگاه که در آن گروهی از وسایل نقلیه با چراغ

روشن و گروه دیگر با چراغ خاموش در حال تردد میباشند، همراه با خطا میباشد همچنین

وجود مه و عوامل نامساعد جوی نیز بر دقت این سامانه ها تاثیر فراوان دارد. علاوه بر موارد

یاد شده در این سیستمها ابتدا میبایست ازتمامی خودروها تصویر برداری شده و سپس

سیستم قادر به تشخیص سرعت خواهد بود.

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

Dual-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
در هنگام مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته معمولا امکان پخش تصاویر به صورت همزمان برای چندین کاربر با مشکل مواجه می شود. برای مثال زمانی که در یک واحد اداری ضرورت دارد تا چندیدن کاربر مختلف به تصاویر دسترسی داشته و بتوانند آنها را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود ببینند.
به همین دلیل تولید کنندگان سیستم های پخشی را ارائه کردند که تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است.
سیستم پخش Dual Stream به شما این امکان را می دهد که دو جریان تصویری را به صورت همزمان از دوربین های مداربسته آنالوگ یا IP دریافت نمایید. این دو جریان با یکدیگر تفاوت داشته و یکی جریان اصلی با نام Main Stream و دیگری با نام جریان فرعی یا Sub Stream خوانده می شوند. جریان اصلی دارای رزولوشن بهتری نسبت به جریان فرعی است.

معنی لغوی Dual Stream

لغت Stream به معنای جریان آب است که به اطلاعات تصویر اشاره دارد. به دلیل آنکه که ویدئوها از پشت سر هم قرار گرفتن پی در پی تصاویر موجود شکل می گیرند، از اصطلاح جریان در رابطه با ویدئو ها استفاده می شود.
Dual Stream به معنای استفاده از دو مسیر متفاوت برای پخش همزمان تصاویر است که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

نحوه عملکرد سیستم Dual Stream

Dual Stream در معنای لغوی به معنای “جریان دو سویه” است. در حالت عادی دستگاه ضبط کننده تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream یا جریا تصویری داریم.
سیستم های مداربسته را به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه و کیفیت متفاوت برای دو کاربر مختلف ارسال می شوند. تصویر اصلی که Main stream هم نامیده می شود، برای نمایش در نمایشگری که مستقیما به دستگاه متصل شده است، ارسال شده و یک تصویر کوچکتر و کم حجم تر به نام Sub Stream نیز برای یک گیرنده دیگر ارسال می شود.
ویژگی ها و کیفیت هر یک از این جریان های تصویری در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است. البته معمولا کیفیت تصویر Substream از Mainstream کمتر است.

کاربرد جریان SubStream

هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد تا از طریق وسیله دیگری به جز دستگاه ضبط، تصاویر دوربین ها را مشاهده نماید، می تواند از پخش به صورت Sub Stream استفاده نماید. این موضوع می تواند شامل مشاهده تصاویر بر روی موبایل از طریق اینترنت، مشاهده تصاویر از طریق یک کامپیوتر متصل به دستگاه اصلی و … باشد.
با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر در این روش با کیفیت تصویر اصلی دستگاه متفاوت بوده و معمولا دارای کیفیت پایین تری است. البته توجه داشته باشید که روزولشن و نرخ فریم به صورت جداگانه برای Substream قابل تنظیم است.
لازم به ذکر است برای بالا بردن کیفیت تصاویر در سیستم Substream تجهیزاتی وجود دارند که کیفیت بالاتری را ایجاد می کنند و یا یک استریم اضافه ی دیگر با کیفیت بالا را (به جز Main Stream) برای کاربر فرآهم می کنند.
دوربین های تحت شبکه همگی دارای این قابلیت هستند. برخی از دستگاه ها و دوربین های پیشرفته موجود در بازار دارای قابلیت Multi Stream بوده و می توانند چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت پخش کنند.
 

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته     هایک ویژن

پایه و کاور دوربین مدار بسته

پایه-و-کاور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
استفاده از پایه های مخصوص برای نصب دوربین مدار بسته معمولا در شرایطی انجام می شود که موقعیت نصب دوربین با نوع بدنه آن تناسب نداشته و شما مجبور به استفاده از پایه هایی با اشکال مختلف هستید. همچنین از پایه ها به منظور استقرار و قرار گیری صحیح دوربین ها و تنظیم بهتر آنها جهت دید مناسب تر نیز استفاده می شود. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته نیز دارای انواع متفاوتی هستند بنابراین نوع پایه متناسب با آن نیز برای نصب متنوع خواهد بود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با انواع پایه های مورد استفاده در نصب به معرفی آنها می پردازیم.

انواع پایه در دوربین مداربسته


پایه سقفی (Ceiling Mount)

همانطور که از نام آن پیداست برای نصب دوربین مدار بسته در زیر سقف استفاده می گردد. این نوع پایه ها در اشکال تیوب مانند تولید شده و در اندازه های مختلفی در حدود 18 تا 36 اینچ تولید می شوند.

پایه ستونی (Pole Brackets)

با استفاده از پایه های ستونی می توانید دوربین را به ستون ها یا تیرک ها متصل نمایید. این نوع پایه ها اغلب در محیط های باز (Outdoor)کاربرد دارند.

پایه دیواری یا افقی (Wall Mount Brackets)

از پایه های دیواری زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر زاویه دوربین برای دید بهتر وجود دارد برای مثال نقاطی که از میدان دید دوربین خارج هستند. طول این نوع پایه ها معمولا از 50 سانتی متر بیشتر تجاوز نمی کند.

پایه گوشه (Outdoor Corner Mount)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته را در کنج و گوشه دیوارها نصب نمایید. این پایه ها اغلب مناسب برای دوربین های گردان یا PTZ هستند که امکان گردش و بزرگنمایی در آنها وجود دارد.

پایه مخصوص دوربین مدار بسته دام (Dome Camera Brackets)

همانطور که می دانید دوربین های دام دوربین هایی سقفی بوده و معمولا مناسب برای نصب بر روی دیوار نیستند. با این حال گاهی به دلیل قابلیت های خاص موجود در برخی از مدل های دام کاربران مایل به نصب آنها بر روی دیوار مکان مورد نظر خود می باشند. با استفاده از این نوع پایه ها امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز میسر می گردد. لازم به ذکر است که انواع دیگری از این پایه ها وجود دارند که امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل آنها امکان پذیر است.

پایه دی لوکس (Deluxe Mounts)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته خود را بر روی هر نوع سطحی اعم از میز، دیوار، سقف و.. نصب نمایید. برخی از انواع این پایه ها، مجهز به دستگیره یا دکمه ای هستند که امکان دسترسی به دوربین مدار بسته و تنظیم موقعیت آن را امکان پذیر می سازد.

پایه های عمودی

از پایه های عمودی اغلب به منظور افزایش یا در مواردی کاهش ارتفاع نصب دوربین مداربسته استفاده می گردد. شکل این پایه ها مانند دکل بوده و بر روی سطوح افقی نصب می شوند.

پایه های نصب روی لوله

مختص زمان هایی است که مایلید دوربین را بر روی لوله های گرد نصب کنید. در هنگام نصب باید از بست های سیمی برای ثابت نمودن دوربین بر روی لوله استفاده نمایید تا پایه استحکام بیشتری داشته باشد.

دسته بندی دیگری نیز برای پایه های مورد استفاده در دوربین های مداربسته وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:
* پایه ی ثابت: پایه هایی هستند که به منظور قرارگیری دوربین در حالت ثابت به کار می روند.
* پایه ی مفصلی: ساختار آنها به گونه ای است که دوربین را می توان با حرکات دو حالته ( چپ و راست) یا چهار حالته ( چپ و راست – بالا و پایین ) در زاویه ی دید مناسب و مورد نظر به روش دستی تنظیم نمود.
* پایه ی دوربین گردان: این نوع پایه استحکام بالایی داشته به نحوی که می تواند وزن دوربین مداربسته PTZ را تحمل کند. همچنین دوربین بر روی آن می تواند حرکت افقی ، عمودی و همچنین تغییر زاویه داشته باشد.

جنس پایه

جنس پایه های دوربین مداربسته معمولا می تواند از پلاستیک، آلومینیوم یا آهن باشد. در زیر به آن اشاره می نماییم:
* پلاستیکی: پایه های پلاستیکی معمولا از قیمت کمتری برخوردار بوده و از نظر وزنی نیز سبکتر هستند. لذا به دلیل آنکه مقاومت فیزیکی بالایی نداشته و استحکام کمتری دارند معمولا در سایز ها و طول های بزرگ تولید نمی گردند.
* آلومینیومی: پایه های آلومینیومی از استحکام بیشتری نسبت به پایه های پلاستیکی برخوردارند و شکنندگی کمتری دارند. اما اغلب هزینه بالاتری نسبت به پایه های پلاستیکی دارند. معمولا پایه های آلومینیومی حداکثر تا طول 30 سانت و به صورت پیش ساخته تولید می گردند.
* آهنی: این نوع از پایه ها معمولا در محل نصب ساخته می شوند. همانطور که می دانید آهن نسبت به آلومینیوم مقاوم تر و ارزان تر بوده اما سنگینی و ظاهر نه چندان جذاب پایه های آهنی از نقاظ ضعف آنها به شمار می رود.

کاور دوربین مداربسته

منظور از کاور دوربین مداربسته در واقع همان محفظه یا پوشش خارجی آن است که دوربین و لنز در آن قرار می گیرند و از دوربین محافظت می کنند.

انواع کاور در دوربین های مداربسته

1. کاور کوچک برای دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری
2. کاور متوسط برای دوربین مداربسته باکس
3. کاورهای بزرگ مخصوص دوربین های مداربسته صنعتی
4. کاور سقفی برای دوربین مداربسته دام
5. کاور واتر پروف برای دوربین هایی با قابلیت زوم است. این کاور ها می توانند مجهز به فن و هیتر باشند و در دماهای مختلف محیط، دمای داخلی را برای دوربین ثابت نگه دارند.


:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

دوربین مداربسته امروزه به رکن اصلی تامین امنیت فضاهای مختلف عمومی و خصوصی شهرها تبدیل شده است. اگر شما نیز نیاز به نصب دوربین مداربسته در منزل یا محل کار خود دارید ممکن است مطالب زیر به شما در شناخت تکنولوژی های حفاظت تصویری کمک کند.

  1. هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن
  2. نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن
  3. دوربین بولت هایک ویژن
  4. نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control )
  5. دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن
  6. دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه
  7. دوربین مدار بسته بدون اینترنت
  8. دوربین مداربسته پرنده آمازون
  9. بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته
  10. آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته
  11. دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه
  12. دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس
  13. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته
  14. حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا
  15. نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  16. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  17. بهینه‌سازی امنیتی رویدادهای بزرگ با نظارت ویدئویی هوشمند
  18. سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی
  19. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  20. تاثیر هوش مصنوعی بر بازار امنیت
  21. ترس از فناوری ! آیا نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی ، نوآوری را در امنیت خفه می کند؟
  22. تبلیغات دوربین مداربسته
  23. طراحی سایت دوربین مداربسته
  24. بازاریابی برای دوربین های مداربسته
  25. موفقیت در فروش دوربین مدار بسته

مزایای سیستم امنیتی یکپارچه



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

انتخاب دوربین مداربسته براساس مشخصات نور IR

دوربین مداربسته مجهز به منبع نور IR کاملا امروزه رایج و کاربردی است، مخصوصا اگر در محیطهای محدودی مورد استفاده قرار بگیرند و مشکلی با تصویر سیاه و سفید نداشته باشید. داشتن قدرت دید در شب در دوربینهای مجهز به نور IR یعنی در محیط تاریک تصویری سیاه سفید خواهید داشت. برای انتخاب دوربین مداربسته بر اساس کیفیت سیستم نور IR آنها باید به سه نکته مهم توجه نمایید :

  1. تعداد ال ای دی های نور IR بیشتر به معنی کارکرد بهتر نیست!

اصلا هیچ معیار مبنا برای تعداد ال ای دی های نور IR برای خودتان در ذهن نداشته باشید. خیلی از فروشنده ها برای جلب نظر مشتری می گویند که مثلا فلان دوربین 12 ال ای دی دارد یا مثلا دیگری 24 ال ای دی دارد! این معیار صحیحی نخواهد بود. خیلی از شرکتها براساس بحث بودجه یا طراحی و .. تصمیم می گیرند در سایز یا طرح خاصی دوربین را بسازند. شاید ال ای دی کمتر با میزان درخشش(لومینانس) بالاتر از نظر شما ضعیف باشد. خیلی پیش می آید که در بازار دوربین مداربسته های ارزان و بی کیفیتی ببینید که از 24 یا 30 ال ای دی IR در طراحی استفاده شده است اما دوربینی با تعداد ال ای دی کمتر در سطحی بسیار بالاتر باشد.

برای مثال دوربینی که در تصویر زیر مشاهده می نمایید با داشتن 24 ال ای دی IR حتی درخشش مناسبی برای یک فضای داخلی کوچک ندارد و تنها شاید 6 متر را بتواند کمی روشن نماید:

نورIR ضعیف

درحالی که یک دوربین دیگر که از تنها 6 ال ای دی در طراحی استفاده کرده است می تواند تا برد 60 متر را در فضای آزاد نشان دهد:

نورIR-مناسب
  1. برد نور IR

شاید بهتر باشد بگوییم بدون امتحان و تجربه نمی شود برد دقیق را بدست بیاورید. بهترین راه آزمایش و کسب اطلاعات از سایت محصولات است. تولیدکننده ها بسیاری با تعیین بردی فراتر از واقعیت در دوربین مداربسته تولیدیشان خود را بدنام کرده اند و بطور رایج شرکتها این مشخصه را فراتر از واقعیت اعلام می کنند. برای مثال در خیلی از محصولات از برد 30 متر بعنوان بردی استاندارد نام برده می شود اما درواقع درخشش آنها در شعاعی بیش از 15متر عملا بی استفاده است. یعنی در فراتر از این فاصله شدت درخشش در حدی است که بشود گفت نور به آنجا می رسد! بدین شکل ارائه مشخصات فراتر از واقعیت دقیقا همان مشکلی را که شرکتها در بیان میزان لوکس داشتند، تکرار می کنند. امکان بررسی و آزمایش عملی بهترین راهی است که می شود میزان برد نور IR محصولات را تشخیص داد و مطابق نیاز به خرید اقدام نمود.

  1. منبع نور IR هوشمند یا اختصاصی

اگر می خواهید از دوربینی با لنز متحرک یا لنز با فاصله کانونی متغیر استفاده کنید بهتر است که از منبع نور IR اختصاصی(Adoptive) استفاده کنید. با اینکار با نزدیک شدن یا دورشدن اجسام و سوژه ها در تصویر، میزان شدت نور تغییر می کند. درواقع منبع نورIR  میزان توان را براساس نیاز و یا براساس زاویه تابش در میدان دید دوربین تغییر خواهد داد. در ویدئوی زیر براحتی این موضوع نمایش داده شده است.

در سمت چپ سیستم نور IR را مشاهده می کنید که با توجه به نزدیک شدن جسم به دوربین شدت نور را کاهش می دهد:

WDR واقعی یا غیر واقعی :

سروکار داشتن با نور زیاد و نورهای متفاوت مشکل همیشگی و رایج در سیستم نظارت تصویری است. مولفه WDR یا محدوده طیف متغیر ویژگی مرتبط با این چالش است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به هیچ وجه براساس میزان dB یا دسی بل آنرا نسنجید! اگر چه این عدد رایج ترین راهی است که شرکتهای تولید کننده بوسیله آن کارایی ویژگی WDR را بیان می کنند. همانطور که در مورد معیار لوکس گفتیم، شرکتها بر اساس استانداردهای دلخواه خود WDR هایی جدا از یکدیگر ارائه می دهند که مقیاسی با معیارهای متفاوت و بیربط برای مقایسه خواهند بود. یعنی اگر WDR در دوربین مداربسته ای 110dB باشد بمعنی این نیست که از دوربینی با WDR 60dB توانایی و کارکرد بهتری دارد. درست است که این اعداد در روز اول برای مقایسه خلق شدند اما این در صورتی می توانست برای مقایسه بکار رود که همه شرکتها از استانداردی ثابت استفاده می کردند و تغییرات دلخواهشان را در معیار این پارامتر دخیل نمی کردند!

برای مثال در زیر دوربین مداربسته Sony VB630 فراتر از دوربین Samsung SNB-6004 ظاهر شده است. در صورتی که دوربین سامسونگ در مشخصاتش عدد 120dB و دوربین سونی عدد 90dB را برای میزان WDR ذکر کرده اند.

مقایسه-تصویر-دوربین-مداربسته

برای داشتن بهترین نتیجه، باید به ویژگی multi-exposure WDR دقت نمایید. این ویژگی درواقع بنام WDR واقعی شناخته می شود، میزان دریافت نور تصویر را در سطوح مختلف تعریف کرده و به WDR قدرت عملیاتی بهتری می دهد. به هیچ عنوان بر اساس عبارات " WDR الکترونیکی" یا " WDR دیجیتالی" محصولی را انتخاب نکنید، زیرا این دسته بندیها واقعی نیستند(بهتر بگوییم ساختگی هستند) و گزینه های ضعیفتر جایگزین برای WDR واقعی خواهند بود. همچنین اصلا اجازه ندهید فروشنده ای به شما بگوید که مثلا BLC با WDR یکسان هستند، زیرا اصلا یکی نیستند.

hikvision

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی    هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr
 

به اعدادی که نشان دهنده لوکس دوربین مداربسته هستند اعتماد نکنید. از استاندارد عددی لوکس برای مقایسه یا انتخاب دوربین مداربسته استفاده نکنید.

طیف استفاده از استاندار لوکس بسیار وسیع است و متاسفانه برای تعیین میزان کارایی دوربین مداربسته در نور کم استفاده می شود. بدین صورت که هرچه عدد لوکس قابل تصویربرداری پایینتر باشد دوربین مداربسته کارایی بالاتری در نورکم خواهد داشت. مثلا در زیر نمونه معمول این دست مشخصات را در برگه مشخصات یک شرکت می بینید:

نمونه مشخصات دوربین مداربسته

برای نمونه دوربین مداربسته ای با استاندارد 0.2 لوکس بنظر می آید خیلی بهتر از دوربین مداربسته ای با استاندارد 0.5 لوکس در نور کم کار نماید، در صورتی که در عمل اینطور نیست. بنابراین شرکتها با مشکلی اساسی بنام تعیین لوکس روبرو هستند که باید از آن بگذرند و دیگر به استاندارد لوکس فکر نکنند.

تصورات غلط رایج

با کمی توجه می شود فهمید که نزدیک به نیمی از متخصصان از واحد لوکس به عنوان یک واحد اندازه گیری در تعیین میزان کارایی در نورکم استفاده می کنند و درواقع به این رتبه بندی نیز اعتقاد دارند.

مهمتر اینکه واحد لوکس در RFP ها(درخواست پیشنهاد اجرای پروژه) برای تعیین کارایی دوربین مداربسته در نور کم نیز بشدت مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب دوربین مداربسته هایی که مشخصه محدوده لوکس آنها در محدوده RFP ها نباشد به راحتی منتفی می شود.

مشکل اساسی

مشکلات اساسی پیش رو در زیر آمده اند :

  • اعداد غیرواقعی
  • پروسه غیر استاندارد
  • بی ارتباط با کیفیت عکس
  • عدم بیان تنظیمات دوربین
  • کاهش تدریجی کیفیت تصویر

اعداد غیرواقعی

اکثر تولیدکننده های سیستم نظارت تصویری رتبه بندی هایی برای استاندارد لوکس دارند که عجیب غیرواقعی است. مقادیری عجیب برای این پارامتر از 0.001 گرفته تا مقادیر بسیار کمتر را در مشخصات محصولات می گنجانند. این میزان لوکس بیانگر تاریکی شدیدی است. تمامی دوربین مداربسته هایی که در دنیای واقعی در این شرایط نوری قرار بگیرند یا تصویری نمی توانند ضبط کنند یا بحدی نویز در تصویر خواهد بود که عملا تصویر بی استفاده خواهد بود.

پروسه غیر استاندارد

هر تولیدکننده ای بر اساس هر شرایطی که خودش می خواهد و نام استاندارد را روی آن می گذارد لوکس را تعریف می کند! بنابراین از آنجایی که مبنای استانداردها از حالت عمومی و تعریف شده و یکسان در بین همه شرکتها خارج شده است، مقایسه نتایج دو تولید کننده بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه آزمون لوکس غیر ممکن است.

بی ارتباط با کیفیت عکس

هیچ تولیدکننده ای تا به حال تصویری از وضعیت کیفیت دوربین مداربسته تولیدیشان در شرایط لوکسی مختلف منتشر نکرده است. البته اگر اینکار را هم انجام دهد تصاویری بی کیفیت و فاجعه خواهیم داشت. درواقع این پارامتر نمی تواند بیانگر میزان کیفیت تصاویر باشد.

عدم بیان تنظیمات دوربین

شرکتهای بسیاری از تنظیماتی از قبیل سرعت شاتر بسیار پایین و تریکهایی همچون sens up استفاده می کنند. اغلب بصورت مبهم از این فوت و فن در مشخصات نام می برند و نتیجه اش این خواهد بود که بنظر می آید ظاهرا در نور بسیار کمی (0.000001) هم قادر به تصویر برداری هستند!

کاهش تدریجی کیفیت تصویر

کیفیت تصویر همه دوربینهای مداربسته در میزان نور زیر 50 لوکس بتدریج کاهش می یابد. این کاهش بدنبال افت نسبت سیگنال به نویز در دوربین اتفاق می افتد و در اینجاست که ویژگیهایی همچون AGC برای کمک وارد عمل می شوند و نمی توانید براحتی متوجه لحظه افت شوید.

اشتباه مشاوران

ایراد اصلی کار به مشاورانی بر می گردد که برای پیشنهاد یا مقایسه و تعیین دوربین مداربسته انتخابی تنها به عدد حداقل لوکس قابل نمایش دقت می نماید. جالب آنجاست که اغلب حتی امتحان نکرده اند که ببینند آیا این رتبه بندی یا اعداد درست هستند یا خیر و آیا اصلا دقیق هستند؟!

تولیدکننده بدام افتاده

این رتبه بندی به ایجاد سیستمی نادرست می انجامد که حتی اکثر شرکتهای تولید کننده تجهیزات سیستم نظارت تصویری خوب و پاسخگو گرفتارش شوند. یعنی اولین شرکتی که واقعیت را درباره کارایی محصولاتش در نور بسیار کم بگوید قطعا از طرف پروژه های بزرگ ردصلاحیت خواهد شد. بخاطر همین مشکل هیچ شرکتی قادر به انجام این کار نیست.

بدتر آنکه در این وضعیت شرکتهای بی کیفیت و بی اخلاق در بازار سیستم نظارت تصویری بیشترین بهره را برده و اعدادی که می خواهند را بدون اینکه مورد ارزیابی قرار گیرند ارائه می دهند.

چه کنیم؟

بهترین راه آزمایش و امتحان دوربین مداربسته در شرایط یکسان با تنظیمات پایه (مثلا سرعت شاتر یکسان) است. انتخابهای نهایی خود را شب هنگام در محلی که میخواهید مورد بررسی قرار گیرند نصب نمایید. مطمئنا نتیجه بررسی شما اصلا با میزان مشخص شده لوکس در دوربینها همخوانی ندارد.

برای بهبود نتیجه تصویربرداری می شود از تغییرات زیر استفاده نمود:

F Stop: از آنجاییکه که تفاوت ناچیز در عدد F منجر به محدودیتهایی می شوند(یعنی مثلا 1.2 در مقابل  1.4) با تغییر از مقدار 1.2 به 2.4 شاهد تاثیر اساسی در کیفیت تصاویر در نور کم خواهید بود.

True Day/Night: دوربینها با فیلتر حذف مکانیکی همواره می توانند افزایش چشمگیری در کارایی دوربین در نور کم داشته باشند.

استفاده از نور IR: اگر صحنه ای کاملا تاریک است و شما می خواهید حداکثر روشنایی را داشته باشید بهتر است که از منبع نور IR چه بصورت هوشمند(تعبیه شده روی خود دوربین مداربسته) و چه بصورت جدا استفاده نمایید.

در پایان باید بگوییم، هیچ عدد جادویی یا خارق العاده ای وجود ندارد. متاسفانه استاندارد لوکس بیشتر از آنچه واقعی باشد، بزرگنمایی دارد. از آن بگذرید و بر روی پارامترهای بهتری برای تعیین کیفیت کار در نور شب متمرکز شوید.

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته
  11. قیمت دوربین مداربسته
  12. دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

شرکت Axis سه دوربین مداربسته Cube کوچک، انعطاف پذیر و با نصب آسان را به لیست محصولاتش اضافه نمود. این سه دوربین مداربسته قرار است در سری M10 با ویژگی هایی بهتر رقابت را با رقبا حفظ نمایند. این محصولات با هدف افزایش کارایی و سهولت نصب و راه اندازی در صف شرکت های توزیع کننده قرار گیرد و تا پایان مرداد ماه نیز وارد بازار شوند.

سه مدل دوربین مداربسته تحت شبکه M1065-LW، M1065-L و M1045-LW با رزولوشن 1080P و ویژگی های WDR، نور IR و همچنین قابلیت برقراری ارتباط بصورت بیسیم و باسیم به بازار ارائه می شوند. دوربین مداربسته در این رده براحتی در گوشه ای از دیوار یا روی دیوار قابل نصب بوده و براکت های متنوعی دارند . زاویه دید این سری 110 درجه می باشد که برای پوشش اتاقی استاندارد یا فروشگاهی کوچک می تواند مناسب باشد.

بگفته مدیر تولید شرکت Axis:

سری محصولات دوربین مداربسته AXIS M10 یک انتخاب کامل هستند که می تواند برای محیط های مختلفی کاربرد داشته باشند، از فروشگاه کوچک گرفته تا دفاتر، بوتیکها، موزه ها و حتی هتل ها می تواند بکار بیایند. با ویژگیهای جدید درواقع Axis دوربین مداربسته با کیفیتی ارائه داده است که بدور از ویژگی های حرفه ای براحتی قابل نصب و راه اندازی هستند و بخوبی با زیرساختهای موجود در هر محیطی کنار خواهد آمد.

تمام دوربین مداربسته هایی که از حافظه داخلی بصورت کارتهای حافظه برخوردارند نیاز به اتصال به سروری برای ذخیره داده ها را کمرنگ کرده اند. منبع نور IR در هر دوربین می تواند بعنوان یک منبع نور با کیفیت IR در شب روشنایی خوبی داشته باشند و فیلتر حدف IR در روز نیز تداخل نوری را در هر سه دوربین بر طرف نماید.

مدل های برتر یعنی AXIS M1065-LW و AXIS M1065-L دارای میکروفونی برای ضبط صدای اطراف دوربین هستند و همچنین از اسپیکری کوچک در روی آنها استفاده شده است. سنسور تشخیص حرکت PIR بر روی این مدلها هر حرکتی را در تاریکی تشخیص می دهد و بنابراین برای حافظه ذخیره سازی می تواند صرفه جویی نماید.

هر دو مدل M1045-LW و M1065-LW قابلیت ارتباط بصورت بیسیم دارند که امکان نصب و راه اندازی آسان اتصال بین آنها و شبکه بیسیم فراهم خواهد بود. با این ویژگیها نیاز به سخت افزارهای بیشتر یا زیرساختهای متفاوت برطرف شده است . M1065 برای تامین برق به قابلیت POE مجهز است اما در دو مدل دیگر دوربین مداربسته بیسیم 1045 و 1065 ، درون بسته بندی  آداپتوری قراردارد که با اختلاف پتانسیل 5ولت نیروی دوربینها را تامین می نماید. شبکه توزیع شرکت Axis تصمیم دارد این سه مدل دوربین مداربسته را در ماه آینده میلادی یعنی اواسط مرداد ماه وارد چرخه فروش نماید.

نمایندگی هایک ویژن  hikvision  دوربین مدار بسته    پکیج دوربین مداربسته 

 انتقال تصویر هایک ویژن  



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

در برخی موارد کاربر به دلایل مختلفی از جمله محدودیت فضا ، بودجه ، عدم آگاهی از میزان توسعه آینده سیستم و مواردی شبیه به این ، در مرحله ابتدایی خرید سیستم مدار بسته تنها دوربین ها را خریداری می کند در این حالت برای ضبط تصویر دوربینهای مدار بسته ، یک راه حل استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر و نرم افزار رایگان هایک ویژن می باشد . در این مقاله قصد داریم تا انواع شیوه های مشاهده تصاویر دوربین های تحت شبکه هایک ویژن بر روی لپ تاپ را به شما آموزش بدهیم . با ما همراه باشید .

در این حالت تمامی دوربین های تحت شبکه را به یک سوئیچ شبکه متصل و سپس یکی از پورتهای سوئیچ را توسط کابل شبکه به پورت شبکه لپتاپ یا کامپیوتر متصل می کنیم و مراحل زیر را انجام می دهیم:

  • نرم افزار IVMS-4200 هایک ویژن را از سایت هایک ویژن دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید

  • از بخش کنترل پانل وارد قسمت شبکه کامپیوتر شده و رنج آی پی لپ تاپ را با رنج آی پی دوربین های هایک ویژن تنظیم نمایید ( NET ID لپ تاپ باید با تمام دوربین های متصل به لپ تاپ یکسان باشد و HOST ID لپ تاپ با دوربینها فرق داشته باشد )

  • وارد نرم افزار IVMS شوید و یک کاربر جدید با کلمه عبور جدید تعریف کنید.

  • دوربین ها را به دستگاه اضافه کنید و تصاویر را بر روی کامپیوتر ضبط نمایید.

  • بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

       پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

در این محتوا شما با نحوه جانمایی و انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای فضاهای زیر زمینی مانند
پارکینگ آشنا می شوید ، پارکینگ ها ، همواره می توانند مکانی برای بروز تهدیدات خطر آفرین باشند ،
آسیب به خودرو ها که بصورت عمدی یا سهوی انجام می شود ، خسارات ناشی از برخورد خودرو ها
هنگام تردد ، مزاحمت های مختلف ، سرقت ، زورگیری و مواردی شبیه به این با توجه به میزان وسعت
این محیط می تواند در پارکینگ ها  اتفاق بیفتد . اما برای جانمایی یک پارکینگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

برای پوشش مناسب درب ورودی می توان از دوربین حداقل دو مگا پیکسل با لنز متغیر استفاده کرد ، این
دوربین باید قابلیت WDR حداقل 100 دسی بل و همچنین از فناوری HLC جهت تصویر برداری مناسب از
پلاک خودرو برخوردار باشد. بسته به ارتفاع پارکینگ می توانید از دوربین دام یا بولت استفاده کنید .

شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ

برای پوشش محل پارک خودرو ها بهتر است از دوربین دام با قابلیت مقاومت در برابر ضربه
( Vandal Resistance ) استفاد کنید ، این دوربین ها باید حداقل دو مگا پیکسل و با لنز ثابت پیشنهاد
شوند ، قابلیت های WDR و 3D-DNR نیز از اهمیت ویژه ای در این دوربین ها برخوردار است .

  • راهرو ها

برای پوشش راهرو ها از دوربین های دام حداقل دو مگا پیکسل با لنز ثابت استفاده کنید ، قابلیت خاصی برای این
دوربین ها توصیه نمی شود و می توانید از یک دوربین مدار بسته معمولی برای پوشش راهرو پارکینگ ها استفاده نمایید.

  • اتاق های مهم

برخی از اتاق های مهم مانند اتاق برق ، موتورخانه و … در پارکینگ قرار دارند برای پوشش این فضاها باید
دوربین دام حداقل دو مگا پیکسل و لنز ثابت را به گونه ای نصب کنید که درب های ورودی این اتاق ها توسط
دوربین پوشش داده شود.

  • فضای جلوی آسانسور

معمولا در برخی پارکینگ ها درب آسانسور وجود دارد ، برای پوشش درب ورود آسانسور ها معمولا از دوربین دام
حداقل دو مگا پیکسل با لنز ثابت استفاده کنید. پشتیبانی از قابلیت WDR دیجیتال در این دوربین توصیه می شود .

لازم به ذکر است تمامی دوربین های پیشنهادی باید مجهز به ال ای دی های دید در شب هوشمند باشند تا بتوانند
مناسب ترین عملکرد را در تاریکی داشته باشند .

 

  1. انواع دوربین مدار بسته
  2. بهترین دوربین مدار بسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. قیمت دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. نصب دوربین مداربسته
  7. هایک ویژن
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن

 



:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

اگر با دستگاه DVR یا NVR هايك ويژن کار کرده باشید ، حتما باید کانال صفر – Zero Channelرا دیده باشید . اما کانال صفر چیست و چه کاربردی در دستگاه ضبط هايك ويژن دارد ؟
در اینمقاله شما را با این مفهوم بیشتر آشنا می کنیم.

یکی از مشکلات مهم در مشاهده تصاویر از راه دور بر روی موبایل یا دستگاه PC ، محدودیتپهنای باند اینترنت است ، زمانی که بخواهیم از راه دور تصاویر دوربین های یک دستگاه هایک ویژنرا مشاهده کنیم
به ازای هر دوربین ، مقداری از پهنای باند اشغال می شود
در این شرایط استفادهاز قابلیت کانال صفر می تواند مشکل را حل کند .

برای درک بهتر مفهوم کانال صفر ، به این مثال توجه  کنید
تصور کنید که 16 دوربین 4 مگا پیکسل هایک ویژن را توسط یک دستگاه NVR هایک ویژن ضبط می کنید
در این حالت تصویر هر دوربینبر روی یک کانال قرار دارد
پس بر روی نمایشگر ما 16 تصویر مجزای دوربین ها را مشاهده می کنیم
در این NVR زمانی که شما کانال صفر را فعال کنید
تصویر 16 دوربین بصورت یکجا در یک کانال مجزاو در کنار 16 دوربین دیگر نمایش داده می شود .
پس شما در کانال صفر تصویر همه دوربین هایوصل شده به دستگاه ضبط هایک ویژن را مشاهده می کنید .

این کار باعث می شود که شما برای مشاهده تصاویر از راه دور تنها به اندازه پهنای باند یک دوربین مصرفداشته باشید اما بتوانید در یک کانال یعنی کانال زیرو تمام دوربین های هایک ویژن را مشاهده کنید .

 این قابلیت یک راه حل برای استفاده بهینه از حداقل پهنای باند جهت مشاهده تصاویر از راه دور می باشدو علاوه بر هایک ویژن در دستگاه های ضبط برند های دیگر هم وجود دارد
برای مشاهده آن در خروجی تصویر دستگاه باید در قسمت تنظیمات دستگاه DVR یا NVR ، حالت نمایش آن را  فعال نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.

  1. تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته
  2. دوربین حرارتی هایک ویژن
  3. نویز دوربین مداربسته
  4. روندهای صنعت امنیت
  5. تست هارد دوربین مداربسته
  6. فناوری ابری در صنعت امنیت
  7. اصطلاحات هایک ویژن

سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.

  • سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل  ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این  سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.

 

  1. افزایش امنیت اینترنت اشیا
  2. تکنولوژی EXIR هایک ویژن
  3. معرفی سیستم اعلام سرقت
  4. شهر هوشمند
  5. امنیت سایبری هایک ویژن
  6. دوربین زیر آب هایک ویژن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

با پیشرفت سیستم نظارت تصویری ، وضوح تصویر دوربین ها افزایش یافته است، این موضوع باعث افزایش حجم تصاویر ضبط شده و پهنای باند آنها می شود . یک راهکار تولید کنندگان مطرح استفاده از کد گذاری های هوشمند و مدرن است . فشرده سازی هوشمند H.265 یکی از این تکنولوژی هاست که بدون افت کیفیت میزان بیت ریت دوربین را تا 50 درصد کاهش می دهد و این موضوع باعث می شود تا تصاویر ضبط شده روی هارد دستگاه NVR به میزان قابل توجهی کاهش یابد . با ظهور دوربین های با رزولوشن بالاتر استفاده از فشرده سازی هایی مانند H.265 ، اجتناب ناپذیر است .

کمپانی هایک ویژن به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در حوزه نظارت تصویری لیست کاملی از محصولات مدار بسته H.265  را تولید کرده است . اما نکته این است که تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 برای نمایش به مرورگر هایی نیاز دارند که با این فرمت فشرده سازی سازگار باشند . استفاده از مرورگر های قدیمی باعث می شود تا تصاویر ضبط شده این دوربین ها با تاخیر و کندی کلافه کننده ای روبرو باشند . از این رو برای نمایش تصاویر ضبط شده دوربین های H.265 هایک ویژن به پلیر هایی نیاز داریم که از این فرمت پشتیبانی کنند . در ادامه برخی از بهترین پلیر های H.265 دوربین مدار بسته هایک ویژن را مشاهده می کنید .

بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

  • نرم افزار VLC Player

این نرم افزار یک پلیر حرفه ای H.265 است . این پلیر قدرتمند توان پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری را دارد و از جمله ویژگی های آن می توان به حجم کم ، سرعت مناسب و رابط کاربری چشم نواز آن اشاره نمود.

  • نرم افزار AVC HD Player

نرم افزاری بسیار کم حجم اما با توانمندی بالا که توانایی نمایش انواع فرمت های صوتی و تصویری را به نحو مطلوب برای کاربران فراهم می کند .

  • نرم افزار POT Player

نرم افزار حرفه ای و رایگان که قابلیت نمایش انواع  فرمت ها را دارد . در معرفی این نرم افزار همین کافیست که بدانیم ساخت شرکت KMPlayer بوده و حتی از پلیر THE KM Player هم عملکرد مطلوب تری دارد .

  • نرم افزار GOM Player

این پلیر رایگان ویندوز می تواند انواع فرمت های تصویر ضبط شده هایک ویژن را نمایش بدهد . توانایی جالب این پلیر ، نمایش تصاویر مخدوش و آسیب دیده می باشد .

  • نرم افزار 8K Player

این نرم افزار یکی از قدرتمند ترین نمایش دهنده های فایل های ضبط شده هایک ویژن است که سازگاری بالایی با فرمت هایی مختلف از جمله H.265 دارد و تصاویر را بدون افت کیفیت پخش می نماید .

 

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. فروش دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین هایک ویژن
  9. دوربین مداربسته
  10. قیمت دوربین مداربسته
  11. دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

یکی از مهمترین دوربین هایی که در سیستم تحت شبکه یا توربو اچ دی هایک ویژن وجود دارد ، دوربین متحرک یا اسپید دام می باشد . نصب دوربین گردان با نصب دوربین های معمولی کمی متفاوت است از این سو برای نصب آن باید ملاحظات متعددی را لحاظ نمود . در این محتوا ، برخی از مهمترین مواردی را که باید هنگام نصب دوربین متحرک هایک ویژن به آن توجه کنیم را برای شما توضیح می دهیم .

برخی از مهمترین اصطلاحات مهم دوربین اسپید دام هایک ویژن

  • امکان Preset چیست ؟

در هر دوربین اسپید دام ، کاربر می تواند بر روی هر نقطه ی دلخواهی تصویر دوربین را تنظیم کند ، این تنظیم شامل حرکت افقی ، عمودی یا زوم بر روی هدف می باشد . هر کدام از این نقاط یک Preset نامیده می شوند و کاربران می توانند پس از تنظیم این امکان بر روی دوربین به سادگی و پس از یک کلیک به نقطه ی تعریف شده بروند . دوربین های اسپید دام هایک امکان تعریف چند صد Preset  را دارند ( به عنوان مثال 300 عدد Preset مجزا )

  • امکان Patrol چیست ؟

یک پاترول از پشت سر هم قرار دادن چند Preset ساخته می شود . در دوربین هایک ویژن می توان حداکثر از هر 32 عدد Preset یک پاترول ساخت . همچنین نهایتا هشت Patrol در هر دوربین متحرک هایک ویژن قابل تعریف می باشد .

نکته : پیش از تعریف پاترول و فراخوانی پی ریست ها ، مطمئن شوید که Preset  ها به درستی تعریف شده باشند.

  • امکان Pattern چیست ؟

یک Pattern از پشت سر هم قرار گرفتن حالت های مختلف دوربین گردان شامل حرکت در سطح افق ، حرکت در سطح عمودی ، زوم بر روی یک نقطه و … ساخته می شود همچنین در دوربین های متحرک هایک ویژن می توان حداکثر 4 عدد Pattern در دوربین تعریف نمود .

با توجه به مفاهیم مطرح شده بالا و ماموریت دوربین متحرک ، کاربر نصب دوربین می تواند بر اساس نیاز مشتریان و محل نصب دوربین از قابلیت های Preset ، Pattern و یا Patrol استفاده کند .

 

  1. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  2. انواع دوربین مداربسته
  3. بهترین دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته چیست؟
  5. تجهیزات دوربین مداربسته
  6. انواع دوربین مدار بسته
  7. بهترین دوربین مدار بسته
  8. دوربین مدار بسته
  9. قیمت دوربین مدار بسته
  10. خرید دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

زمانی بزرگترین شرط استفاده از دوربین مدار بسته ، نور مناسب محیطی به شمار می رفت ، اما امروزه روز کاربران با توجه به نیاز های متفاوت خود از دوربین های مدار بسته در شرایط مختلف نوری استفاده می کنند . از این رو تولید کنندگان دوربین هم با ارائه محصولات متنوع سعی کرده اند که این محدودیت ها را به حداقل برسانند .

امروزه دو تکنولوژی جهت تصویر برداری دوربین های مدار بسته وجود دارد :

در این محتوا به بررسی مزایا و معایب هر کدام از روش های تصویر برداری بالا می پردازیم :

  • دوربین های حرارتی – Thermal Cameras

نکته ی مهم در خصوص دوربین های حرارتی این است که اگرچه هنگام طراحی و فروش این تجهیزات به آنها دوربین حرارتی گفته می شود اما در عمل این تجهیزات چیزی غیر از دوربین هستند . در واقع این تجهیزات سنسور هایی هستند که می توانند حرارت اجسام را تشخیص بدهند . توضیح این نکته را می توانیم از زبان یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین های حرارتی یعنی شرکت فلیر بشنویم :

مدیر این کمپانی معتقد است : فلیر از حرارت تصویر می سازد نه به وسیله نور مرئی ، گرما و نور دو طیف مختلف هستند که تفاوت فاحشی با هم دارند ، دوربینی که می تواند نور مرئی را مشاهده کند ، انرژی حرارتی را تشخیص نمی دهد و این موضوع برای دوربین حرارتی کالا برعکس است . دوربین های حرارتی می توانند کوچکترین اختلاف دما را تشخیص دهند و این موضوع در نگاه اول برای مردم عادی قابل درک نیست از این رو ما باید کمی بیشتر برای توضیح این مهم وقت صرف کنیم .

  • دوربین های دید در شب مبتنی بر نور مرئی

دوربین های دید در شب ، برای تصویر برداری به حداقل نور مرئی نیاز دارند . این دوربین ها می توانند نور های بسیار کم را تقویت کرده و تصاویر با جزئیات زیادی را خلق کنند . اما در صورتی که هیچ نوری وجود نداشته باشد ، دوربین های دید در شب توان تصویر برداری نخواهند داشت .

مدیر عامل فلیر در این باره معتقد است: دوربین های دید در شب مبتنی بر نور مرئی در زمان هایی که نور محیط مناسب نیست ( به عنوان مثال هنگامی که هوا اصطلاحا گرگ و میش است ) تصویر بی کیفیتی ارائه می کنند در صورتی که دوربین های حرارتی در این زمینه ها هیچ محدودیتی ندارند و همواره تصاویر مناسبی ارائه می کنند . همچنین دوربین های نوری ، تمام اشیا را یکسان نمایش می دهند اما دوربین های حرارتی می توانند کوچک ترین اختلاف حرارتی بین اشیا را نمایش بدهند .

یک نکته کلیدی که باید پیش از خرید دوربین مدار بسته به آن توجه کنید، هنگامی که نور در محیط وجود داشته باشد ، وضوح تصویر دوربین نوری بسیار مناسب است در صورتی که دوربین حرارتی تصویر با وضوح تصویر بالایی ارائه نمی کند و این از نقاط ضعف دوربین های حرارتی به شمار می رود .

البته مدیر عامل فلیر معتقد است که دوربین های حرارتی هیچ محدودیتی ندارند ، آنها می توانند هر شی را با حرارت خاص خودش ( امضای حرارتی ) تشخیص داده و ثبت نمایند و این موضوع کاملا منحصر دوربین های حرارتی است .

با این حال در صورتی که نیاز به تصویری دارید که بتوانید در صورت لزوم از آن استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم تا دوربین های نوری را انتخاب نمایید.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

عشق دوربین!

“کارور” نویسنده آمریکایی، مجموعه داستانی دارد با عنوان «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟!» البته در اینجا ما را با داستان و نویسنده و عشق کاری نیست، اما باید قبول کرد بسیاری از مشتریان ایرانی «عشق» بهترین‌ها را دارند، بی آن که سطح نیاز خود را سنجیده باشند. بسیاری از ما پیش از آن که نیاز امنیتی فضای تحت نظارت خود را ارزیابی کرده و مشخصات فنی دوربین مداربسته متناسب را برآورد کرده باشیم، به دنبال گران‌ترین یا بهترین دوربین مداربسته بازار می‌گردیم. در حالی‌که لزوماً گران قیمت‌بودن محصول نشان‌دهنده کارایی آن در هر محیطی نبوده و قیمت پایین‌تر کاهش کیفیت را مشخص نمی‌کند؛ در این باره حرف خواهیم زد!

فیلتر مادون قرمز یا فیلترینگ مادون قرمز

یکی از اشتباهات رایجی که در نوشتن و همین‌طور مرور محتواهای بی‌شمار مربوط به قابلیت دید در شب و تصویربرداری در تاریکی دوربین‌ها رخ می‌دهد، استفاده از عبارت «فیلتر مادون قرمز» است؛ این عبارت به سبب معنایی دوپهلوی خود غلط‌انداز است. فیلتر مادون قرمز می‌تواند معادل IR-Pass یا IR-Cut باشد؛ دو کاربرد متضاد! فیلتر مادون قرمز (حالت اول) به فیلتری اشاره دارد که پرتوهای مادون قرمز را به خود جذب می‌کند، در صورتی که IR-Cut فیلتری است که جلوی ورود اشعه مادون قرمز را به داخل دوربین در طول روز گرفته و کیفیت تصویر روز (روشنایی) را تضمین می‌کند.

یک  دوربین مداربسته  مادون قرمز زبل!

دید در شب دوربین مداربسته از دوربین مداربسته IP گرفته تا دوربین مداربسته AHD یا حتی دوربین‌ مداربسته آنالوگ اغلب با استفاده از از تعدادی ال‌ای‌دی مادون قرمز ممکن شده است. مشکل این روش اشباع تصاویر یا همان Overexpose شدن تصویر است؛ با توجه به اینکه نور مادون قرمز ارسالی به همه‌چیز به‌طور یکسان تابانده می‌شود، اجسام نزدیک به دوربین دچار اشباع نوری شده و کیفیت تصویر آنها افت می‌کند و به‌صورت نقاط سفید دیده می‌شوند. برای حل این مشکل، سامانه مادون قرمز هوشمند Smart IR بر روی دوربین‌های مداربسته نصب گردیده که نور انداخته شده بر موضوعات تصویربرداری را متناسب با فاصله تنظیم می‌کند.

حذف نور مادون قرمز؛ دنیای مجازی/ دنیای واقعی

استفاده از حذف‌کننده نور مادون قرمز، برای تمام دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت دید در شب لازم است. به این معنا که هر چیزی در طول روز از خود علاوه بر بازتاب نور مرئی، پرتوی مادون قرمز ساطع می‌کند. این دو نوع پرتو دریافتی در شکل‌گیری تصویر اختلال ایجاد کرده، وضوح تصویر را متاثر می‌سازند؛ دوربین به دو صورت مکانیکی یا الکترونیکی یا سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نور مادون قرمز را حذف می‌کنند.
بدیهی است که حذف نور به صورت واقعی از حذف نرم‌افزاری اثر پرتو مادون قرمز بر از تصویر، کیفیت و قیمت بالاتری خواهد داشت.

از چه حرف می‌زنیم؟!

برای نظارت بر یک انبار کوچک با ابعادی در حدود 5 متر در 3 متر کافی است از برای مثال می‌توان از یک دوربین مداربسته ویوتک بولت استفاده کنیم که قابلیت دید در شبی با برد موثر حدود 6 متر داشته باشد؛ می‌توان به‌جای هزینه‌کرد برای دوربینی با برد بیشتر و تصویر بهتر، آن را به امکاناتی چون تشخیص حرکت مسلح کرد؛ یا اگر فضایی خالی مانند آسانسور نیاز به مونیتورینگ دارد، سیستم مادون قرمز هوشمند از الزامات نیست. و در جایی مثل ورودی فرودگاه که 365 روز سال به‌طور شبانه روزی روشن است، نیازی به استفاده از دوربینی با قابلیت دید در شب نخواهد بود و شاید یک دوربین مداربسته سامسونگ دام بدون IR افاقه کند! در نهایت آنچه که ما از آن حرف می‌زنیم، «تناسب» است؛ تناسب نیاز و خرید دوربین مداربسته!

تی وی تی 

دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند؟

 

دوربین مداربسته آنگونه که از اسمش پیداست برای پوشش دهی 24 ساعته از یک مکان می باشد و در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه باید عمل کند.هنگام روز دوربین مدار بسته به خوبی عمل کرده و وظیفه پوشش دهی و نظارت مکان را با وضوح زیاد انجام می دهد. اما سازنده های دوربین مداربسته برای رفع مشکل دریافت تصویر در شب هنگام و در نور کم چه فکری کرده اند؟ با هم به بررسی تکنولوژی های دوربین مداربسته دید در شب میپردازیم.

دید در شب بهتر با گشودگی بیشتر دیافراگم

در بسیاری از دوربین های مدار بسته برای اینکه در شب از دید بهتری برخوردار شوند از دیافراگمی با کشودگی بیشتر استفاده می شود تا سنسور بتواند در شب نور بیشتری از محیط دریافت نماید. این همان تکنولوژی است که اکنون در بسیاری از گوشی های موبایل دیده می شود. دیافراگم قطعه ای است که بعد از لنز و قبل از سنسور قرار می گیرد و میزان دریافت نور از لنز به سنسور را تعیین می کند.

دوربین مداربسته دید در شب به واسطه باز شدن و نور گیری دیافراگم

هر چقدرعدد درجه بندی دیافراگم نزدیک به یک باشد از گشودگی دیافراگم بیشتری بهره می بریم و مقدار نور بیشتری در شب برخودار خواهیم شد. اما خب این تکنولوژی نیز بی نقص نیست و گشودگی زیاد دیافراگم در دوربین مداربسته دید در شب، این معضل را دارد که عمق میدان به شکل محسوسی کاهش یابد و مقدار نقاط فوکوس در یک تصویر کم شود. خوشبختانه به دلیل اتوماتیک بودن دیافراگم، این قطعه در طول روز نور کمتری را از خود عبور داده و عمق میدان گسترده ای را پوشش می دهد.

هایک ویژن

نقاط قوت استفاده از دیافراگم

  • دید درشب دوربین مداربسته بدون استفاده از سخت افزار ارسال نور
  • نا محسوس بودن مکان دوربین و سمت لنز آن در شب
  • دید در شب رنگی و تصویر مناسب

نقاط ضعف استفاده از دیافراگم باز

  • عمق میدان کم و فوکوس محدود دوربین مداربسته
  • عدم توانایی دریافت تصویر در تاریکی مطلق
  • کم شدن سرعت شاتر و تاخیر داشتن تصویر

استفاده از امواج مادون قرمز برای دید درشب دوربین مداربسته

امواج مادون قرمز یا Infrared که در اصطلاح IR نام دارد، نوعی از امواج نوری است که با چشم غیر مسلح انسان قابل دید نمی باشد. اما سنسور دوربین مدار بسته بگونه ای طراحی شده که می توانند این نور را در محیط دریافت نمایند و اجسام را به واسطه این نور شناسایی کنند. تکنولوژی دوربین مدار بسته به واسطه Led مادون قرمز بسیار ارزان است ودوربین مداربسته دید در شب  قادر است در محدوده ی پوشش دهی مادون قرمز تصاویر بسیار مناسبی را دریافت نماید.

اما بازهم تکنولوژی امواج مادون قرمز معایبی نیز دارد و آن هم برد پایین امواج مادون قرمز به نسبت نورطبیعی است، که می بایست برای پوشش دهی بیشتر از پروژکتورهای بزرگتر یا از دوربین مداربسته دید در شب با Led های مادون قرمز بیشتر استفاده گردد. همچنین امواج IR قابلیت گذر از شیشه را ندارد و اگر درب شیشه ای یا دیوار شیشه ای در مسیر باشد، دید درشب در آن سوی شیشه وجود نخواهد داشت. اما این پایان معایب این تکنولوژی نیست و دوربین مدار بسته دید در شب با تکنولوژی IR در تاریکی تصاویر سیاه و سفید تهیه می کند. علت آن هم عدم تشخیص رنگ با امواج مادون قرمز می باشد.

بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مداربسته       

محاسن تکنولوژی مادون قرمز

  • قیمت پایین با عملکرد مناسب دوربین در شب
  • دید در شب مناسب و تصویر با کیفیت
  • داشتن تصویر در تاریکی مطلق

معایب تکنولوژی مادون قرمز

  • دید در شب سیاه و سفید
  • پوشش دهی کمتر نور مادون قرمز در مقایسه با تور مرعی
  • عدم عبور امواج از شیشه
  • تخصصی بودن تنظیم دوربین مداربسته برای دید در شب

تکنولوژی استارلایت برای دید در شب رنگی

در مقاله ای اختصاصی در مورد دوربین مداربسته استارلایت توضیح داده ایم. اما اگر بخواهیم به صورت مختصر در مورد تکنولوژی استارلایت بگوییم، استفاده از گشودگی دیافراگم و تکنولوژی IR در یک محصول است.

بگذارید به صورت ساده توضیح دهیم که دوربین های مداربسته دید در شب با تکنولوژی استارلایت به یک سنسور قوی و با حساسیت بالا و همچنین گشودگی دیافراگم بالا عرضه شده که با کمترین میزان نور تصویر رنگی را تهیه نماید، اما اگر در محیط نور آنقدر کم شود که دیگر از روش اول تصویری مطلوب دریافت نشود، دوربین از امواج مادون قرمز برای روشن کردن محیط استفاده می کند و تصاویر سیاه و سفید خواهد شد.

تکنولوژی دوربین مداربسته دید در شب رنگی شارپ

شرکت شارپ با استفاده از دو تکنولوژی امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش توانست از دوربین مداربسته رنگی در تاریکی مطلق پرده برداری کند. هر چند این دوربین های مداربسته هنوز با فراگیر شدن فاصله زیادی دارد اما روش استفاده از این تکنولوژی ها جالب می باشد. دوربین مداربسته این شرکت ابتدا موقعیت اشیاء را در اطراف دوربین شناسایی کرده و به وسیله امواج ماوراء بنفش طیف تغییر نوری را شناسایی و به وسیله یک پردازنده انحصاری، رنگی نزدیک به رنگ اصلی را باسازی کرده و به این ترتیب تصویری رنگی خروجی می دهد. اما از معایب بزرگ این تکنولوژی قیمت بسیار بالا و گستره پوشش دهی کم آن است تا مانع فراگیر شدن این تکنولوژی در جهان باشد.

محاسن تکنولوژی رنگی شارپ

  • دید در شب رنگی با رنگ بندی مناسب
  • استفاده هم زمان از دو طیف نوری مادون قرمز و ماوراء بنفش

معایب تکنولوژی دید در شب شارپ

  • قیمت بسیار بالای دوربین مداربسته دید در شب رنگی
  • پوشش دهی کم دید در شب و رنگهای ساختگی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr

 

 

سامانه های نظارتی که در سال های متمادی در بازار های متعدد بین المللی و داخلی حضور پیدا کرده اند، با ارائه تکنولوژی های خاص، امنیت محیطی را به میزان قابل توجهی بالا برده اند. با پیشرفته تر شدن سامانه های نظارتی همچون دوربین مدار بسته مسکونی توسط برند های معتبر جهانی، قابلیت بهره برداری از این تجهیزات را در درون منزل و یا فضای مسکونی به وجود آورده اند. حالا با ورود مستقیم این محصولات به زندگی ما، سوالاتی مطرح می شود که چه نوع دوربین مدار بسته ای برای این فضا ها مناسب تر هستند. در ادامه این مقاله دقیق ترین معیار ها برای خرید دوربین مدار بسته مسکونی را به شما معرفی می کنیم، تا در کنار دریافت کارکرد مناسب، صرفه جویی اقتصادی برای خود و یا ساکنین مجتمع مسکونی به ارمغان بی آورید.

 

اماکن مسکونی و اداری

مکان های مسکونی و اداری که بیشتر نیاز به نظرات دقیق 24 ساعته دارند، با در نظر گرفتن کمترین هزینه ممکن توسط مدیر و یا ساکنین ساختمان می توانند، دوربین مدار بسته مسکونی قرار گرفته در رده متوسط سیستم نظارتی را خریداری کنند، که صرفه اقتصادی و قابل توجهی برای مصرف کنندگان خود دارد. اماکن نام برده شده به دلیل تغییر کم شرایط نوری محیط (آن هایی که در فضای مسقف نصب می شوند) با کمک کمترین لنز و رزولوشن تصاویر با وضوح بالا در خرجی های تعریف نمایش می دهند. اغلب لنز های دوربین مدار بسته مسکونی بین 2.8 تا 3.6 میلی متر متغیر هستند، که با کمک پردازنده پر سرعت و رزولوشن 2 مگا پیکسل، تصاویر راه پله، پارکینگ، درب آسانسور، پا گرد و پشت بام را با وضوح مناسب به نمایش در می آورد. برای ضبط تصاویر ارسالی از لنز  دوربین مداربسته  با توجه به نوع تکنولوژی محصول می توانید از ایکس وی آر، دی وی آر و ان وی آر دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید، ولی با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی سامانه های نظارتی خریداری شده بهترین گزینه برای فضای های نام برده شده دوربین مدار بسته HDCVI و AHD دو مگا پیکسلی می باشد.

 

دوربین تماشای کودک، پرستار و یا حیوان خانگی

شاید برای همه ما سوال شده است که چه سیستم نظارتی 24 ساعته و یا دوربین مدار بسته تحت شبکه ای برای درون منزل مناسب است، تا با کمک آن به مشاهده اتفاقات درون خانه خود بپردازیم. بیاید قبل از پاسخ به این سوال مواردی که درون منزل نیاز به نظارت دارد را بررسی کنیم. مواقعی نیاز می شود که، به دلیل مشغله کاری فرزند کوچک، فرد سالمند و یا حیوان خانگی که نیاز به مراقبت دارند را در خانه تنها بگذاریم و یا پرستاری را برای نگه داری، از آن ها استخدام کنیم. برای جامع عمل پوشاندن به امر، نیاز به محصولی داریم که به صورت بر خط و یا آنلاین تصاویر را به گوشی موبایل ما ارسال کند و یا آن را بر روی میکرو اس دی که درگاه آن بر روی دوربین وجود دارد ذخیره سازی کند. از طرف دیگر قابلیت های منحصر به فرد دیگری در این سری دوربین مدار بسته مسکونی رومیزی وجود دارد، تا شما با کمک آن ها به انجام مواردی همچون برقراری ارتباط صوتی دو طرفه، دیدن تصاویر بر روی موبایل به صورت بر خط و یا آنلاین بپردازید. تی وی تی 

 

نتیجه گیری نهایی

دوربین مدار بسته مسکونی، که در عرصه نظارتی بیشتر از اعلان هشدار و امنیتی فعالیت می کنند. در بین دوربین مدار بسته اقتصادی قرار می گیرند. این نوع تجهیزات که به راحتی در فضای داخلی خارجی ساختمان نصب می گردند، مدیریت کاملی در مشاهده وقایع محیطی در اختیار شما می گذارند. توجه به این موضوع خالی از لطف نیست که دوربین مدار بسته برروی فضای با اهمیت بالا همچون پارکینگ، درب و راه پله باید کیفیتی بالا تری نسب به دیگر جاهای ساختمان داشته باشند، در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، همچو دزدی، ریزش ساختمان و یا آتش سوزی ناگهانی، جزئیات هرگونه با کیفیت و رزولوشن بالا تماشا کرده و عکس العمل مربوط به آن حادثه را در کسری از ثانیه انجام دهید.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان‌ها و فضاهای مختلف مسکونی و تجاری

تامین امنیت یکی از مسائلی است که در همه جوامع کوچک و بزرگ باید وجود داشته باشد. امنیت کشور، شهر، محله و امنیت خانه، همگی از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله قوانین نصب دوربین مداربسته مکان‌های مختلف ازجمله اماکن عمومی ، ادارات ، منزل و پارکینگ را با هم بررسی می‌کنیم.

هایک ویژن 

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا ابزارها و وسایل مختلفی برای تامین امنیت طراحی شوند که از آن میان می توان به دوربین های مداربسته اشاره کرد.

دوربین های مدار بسته ابزاری امنیتی و نظارتی بوده که در اماکن مختلف مسکونی، اداری، تجاری و سازمان های مختلف نصب می گردد و امنیت آن مکان را تامین می نماید. اما آیا می توان این دوربین ها را در هر مکانی به صورت دلخواه نصب نمود یا قوانینی برای نصب آنها وجود دارد؟ پاسخ به این سوال مطلبی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

معرفی دوربین مداربسته و انواع آن

دوربین مدار بسته که به آن cctv که کوتاه شده عبارت  closet circuit television می باشد نوعی دوربین است که در جای خود ثابت می ماند و از محیط اطراف خود تصاویر و فیلم هایی را ضبط کرده و در نمایشگر نمایش می دهد.

 

از این وسایل برای حفاظت و همچنین نظارت در مکان های مختلف استفاده می شود. کاربردهای نظامی، پلیسی، کنترل ترافیک، تصویربرداری نامحسوس و … برای این وسیله وجود دارد. دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی وجود دارند که بسته به نوع استفاده می توان هر یک را تهیه و نصب نمود.

دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا ip و دوربین های دومنظوره انواعی از دوربین های مدار بسته پرکاربرد می باشند. از نظر ظاهری نیز دوربین ها در انواع مختلفی مانند دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز، دوربین های صنعتی، دوربین های dome و دوربین های speed dome وجود دارند.

در هنگام انتخاب انواع دوربین ها باید مزایا و معایب هر یک را در نظر گرفت و با توجه به بودجه و محلی که قرار است دوربین در آن نصب گردد به انتخاب هر یک دست زد.

دوربین مدار بسته در چه مکان هایی نصب می شود؟

مکان های مختلفی وجود دارند که می توان در آنها از دوربین مدار بسته استفاده نود. اماکن تجاری مختلف و فروشگاه های کوچک و بزرگ، مغازه هایی مانند طلا فروشی ها و موبایل فروشی ها، مکان های مسکونی و مجتمع های بزرگ، سازمان ها و اداره های مختلف و … از مکان هایی هستند که می توان در آنها از سیستم دوربین مدار بسته استفاده نمود.

نحوه نصب دوربین ها در این اماکن نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و نیاز است تا طراحی و بررسی نقشه به صورت دقیق انجام گیرد و دوربین در نقاط کور نصب نگردد. تعداد دوربین های مدار بسته نصب شده نیز بستگی به متراژ و فضای ساختمان دارد و ممکن است از یک تا چند دوربین متغیر باشد.

منع قانونی در نصب دوربین مداربسته

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا می توان دوربین ها را در هر مکانی نصب نمود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد و در صورتی اجازه نصب این دوربین ها در حریم های خصوصی افراد داده می شود که مجوز لازم از این افراد دریافت گردد و با رضایت آنها این کار انجام گیرد.

در اماکن عمومی و فروشگاه و مغازه و ادارات مختلف این کار نیازی به اجازه گرفتن از سایر افراد ندارد اما در صورتی که بخواهید دوربین را در محل مسکونی خود نصب نمایید نیاز است تا همسایگان خود را از این کار مطلع سازید زیرا ممکن است این کار باعث تجاوز به حریم خصوصی آنها گردد.

می توان با نصب تابلوهایی که نشانه نصب دوربین مدار بسته می باشد اطلاع رسانی را انجام داد. علاوه بر این ها قوانینی برای نصب دوربین های مدار بسته وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف

همانطور که می دانید دوربین مدار بسته باعث حفظ امنیت جانی و مالی افراد می گردد و از بسیاری از جرائم جلوگیری می کند. اما آیا نصب این دوربین ها باعث تجاوز به حریم خصوصی افراد نمی شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در مواردی که این دوربین ها به صورت خصوصی در مکان های مختلف نصب می گردند نیاز است تا اقدام به کسب اجازه از افرادی که در معرض این دوربین ها قرار می گیرند نمود.

در غیر این صورت امکان سوء استفاده برخی افراد از این دوربین ها وجود دارد و بسیار مشاهده شده است که برخی افراد با نصب این دوربین ها در داخل خانه اقدام به سوء استفاده از افراد نموده اند.

قوانین حقوقی مربوط به دوربین های مدار بسته

حریم خصوصی، حقی است که همه افراد در جامعه از آن برخوردارند و در صورتی که به این حریم تجاوز شود می توان از فرد خاطی شکایت نمود. دوربین های مدار بسته در صورتی که در مکان های نامناسب مانند داخل منزل مسکونی، داخل آسانسور، اتاق پرو مغازه ها و این چنین مکان هایی نصب گردند تجاوز به حریم خصوصی محسوب شده و پلیس می تواند خاطیان را دستگیر نماید.

متاسفانه در مجموعه قوانین حقوقی ما، قانونی اختصاصی برای دوربین های مدار بسته وجود ندارد اما مقرراتی تنظیم شده اند که توسط پلیس و نیروی انتظامی کنترل می گردد. نظارت نیروی انتظامی بر روی دوربین های مدار بسته  و محل نصب آنها از ضروریات است و بدین صورت جلوی بسیاری از سوء استفاده هایی که بسیاری از افراد می کنند گرفته خواهد شد.

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در اماکن مختلف

نصب دوربین مدار بسته در مکان های مختلف قوانین خاص خود را دارد که برای ایجاد نظم و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد باید این قوانین رعایت گردند. در ادامه به چگونگی نصب دوربین مدار بسته در فضاهای مختلف پرداخته شده است.

  • اماکن عمومی: در اماکنی که عمومی و پر رفت و آمد می باشد مانند فروشگاه ها و مغازه های مختلف که برای حفظ امنیت و جلوگیری از جرائمی مانند سرقت دوربین نصب می گردد هیچ منع قانونی وجود ندارد و می توان این دوربین ها را در مکان ها به راحتی نصب نمود.

 

  • مشاعات مجتمع های مختلف: ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند تا در قسمت هایی از ساختمان که مشاع بوده و مورد استفاده تمامی ساکنین قرار می گیرد اقدام به نصب دوربین مدار بسته نمایند. قسمت های مشاع ساختمان شامل راه پله ها، پارکینگ، لابی، حیاط و غیره می گردد که برای نصب دوربین در این مکان ها نیاز است تا تمامی همسایگان و افراد ساکن در ساختمان به صورت کتبی نسبت به نصب دوربین مدار بسته رضایت دهند. در صورتی که حتی یکی از ساکنین راضی به نصب دوربین در مناطق مشاع نباشد این کار غیر قانونی خواهد بود.

 

  • محیط های خصوصی: مکان های خصوصی مکان هایی مانند داخل منزل و اتاق خواب، داخل اتاق پرو، آسانسور، رختکن باشگاه ها و … می باشد که امکان نصب دوربین در این مکان ها وجود ندارد مگر این که مجوز رسمی برای انجام این کار دریافت شده باشد. حساسیت بالای این محیط ها باعث می شود تا توجه زیادی در کسب مجوز لازم صورت گیرد و افراد به هر دلیلی نتوانند دوربین را در این مکان ها نصب نمایند.

 

  • محیط کار: نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان های مختلف بسیار رایج است و این کار برای جلوگیری از وقوع جرایم مختلف، نظارت بر عملکرد کار کارمندان، جلوگیری از جا به جایی و سرقت مدارک و اسناد مختلف، جلوگیری از سوء رفتار کارکنان و موارد این چنینی انجام می گیرد. اما در صورتی که می خواهید دوربین مدار بسته را در این محیط ها نصب نمایید نیاز است تا به کارکنان آن شرکت یا سازمان نسبت به حضور دوربین اطلاع رسانی گردد و همچنین اعتماد مابین مدیر و کارمندان حفظ شده و به شخصی بی احترامی و توهین نشود. دلیل نصب دوربین مدار بسته باید به افراد گفته شود و حریم شخصی کارکنان و مسائل اخلاقی به طور کامل رعایت گردد.

با توجه به نکات گفته شده و قوانین نصب دوربین های مدار بسته در اماکن مختلف، در صورتی که تمایل دارید در مکان هایی که نیازمند دریافت مجوز می باشند، دوربین مدار بسته تهیه و نصب نمایید نیاز است تا در ابتدا شکایتی را به واسطه تهدید، تخریب و خطرات امنیتی تنظیم نمایید و ذکر کنید که نیاز برای حفظ امنیت خود نیاز به نصب دوربین مدار بسته در مکان مورد نظر می باشید.

این شکایت باید نزد مراجع قضایی و یا نیروی انتظامی برده شود و در آنجا پس از بررسی های لازم مجوز مورد نظر جهت نصب دوربین مدار بسته صادر گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد