بازاریابی عصبی و ده نکته کلیدی برای بازاریابی اینترنتی شما
نوشته شده توسط : dr

عوامل تاثیر گذار بازاریابی عصبی بر بازاریابی اینترنتی

 

گسترش و پیچیده تر شدن بازارها و همگامی تجارت با فناوری اطلاعات بازاریابی را به علمی تخصصی تبدیل نموده است. امروزه محققان با پژوهش در زمینه ساختار مغز انسان دریافته اند که ذهن ناخودآگاه انسان تاثیر بیشتری بر انتخاب هایش دارد. طی تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که انسان ها براساس ذهن ناخودآگاه خود تصمیم گیری میکنند و آنگونه که صحبت میکنند عمل نمیکنند. کاربرد بازاریابی عصبی در کسب و کارهای اینترنتی بر عوامل انگیزشی بر مغز انسان تمرکز میکند تا عواملی را که منجر به خرید می شوند را دریابند و آنها را در وب سایت خود به کار بگیرند.

تکنیکهای بازاریابی عصبی

1. انتخاب تصاویر باکیفیت

 در بازاریابی عصبی انتخاب تصاویر مناسب و باکیفیت در ذهن بصری کاربر تاثیر گذار است. در واقع ذهن انسان به تجزیه و تحلیل دیده ها می پردازد. 50 درصد از ذهن انسان به تجزیه و تحلیل تصاویر می پردازد. در واقع مشتریان قبل از اقدام به خرید به دنبال این هستند که آیا می توانند به این سایت اعتماد کنند؟ آیا محصولات این سایت با کیفیت هستند؟ بنابراین سعی کنید تصاویر متفاوت و از زوایای گوناگونی را درسایت خود قرار دهید.
2. انتخاب براساس تقلید
همه انسان ها از مورد توجه واقع شدن لذت می برند و سعی میکنند الگوهای زندگی خود را به طوری انتخاب کنند که مورد توجه عموم قرار بگیرند حتی این الگوها را در خرید کردن به کار میگیرند و مطابق پسند و نظر دیگران اقدام به خرید میکنند. برای به کارگیری بازاریابی عصبی این موضوع می توانید در سایت خود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • آمار دهی از میزان خرید و دانلود
  • نمایش نظردهی مشتریان قبلی در مورد محصولات
  • معرفی پرفروش ترین محصولات

3. استفاده از سیستم های تصمیم یار
استفاده از سیستم های پیشنهاد دهنده در میزان بالا بردن خرید مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین در سایت خود جذاب ترین و پرفروش ترین محصولات را در صدر قرار دهید. 
4. درخواست های کوچک
سعی کنید در ابتدا درخواست های کوچکی از مشتریان خود داشته باید. به طور مثال برای عضویت در سایت پس از دریافت ایمیل و رمز کابر، در صفحه ای دیگر از او تشکر نمایید و در صفحه بعد درخواست اطلاعاتی نظیر شهر، تحصیلات و... را از کاربر نمائید.
5. کاهش میزان گزینه های انتخاب
مردم آزادی در انتخاب کردن را دوست دارند و علاقه مند تا برای خرید کردن یک جنس انواع آن را مشاهده نمایند اما این به معنی خرید کردن آن نیست. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است نشان می دهد که با افزایش گزینه های خرید میزان فروش محصولات بالا میروند. درست است که کابران برای مشاده محصولات متنوع زمان زیادی را در سایت میگذرانند اما میزان فروش محصولات کاهش می یابد.
6. گزینه های نامعقول
قرار دادن محصولات مشابه و نزدیک به هم فرآیند تصمیم گیری برای خرید را مشکل میکند. بنابراین سعی کنید برای اینکه در تصمیم گیری برای خرید به مشتری کمک کرده باشید گزینه های نامعقول را در کنار یکدیگر قرار دهید.
7. کاهش گزینه های خرید
تحقیقات جدید نشان داده اند که هر چقدر گزینه های خرید کاهش یابد میزان فروش آنها بیشتر می شود. محصولاتی که کمیاب می شوند ارزش ذهنی را ایجاد میکنند و مشتریان برای خرید کردن آن مشتاق تر می شوند در دید عوام محصولی که همیشه در دسترس عموم قرار میگیرد به احتمال زیاد ارزش آنچنانی ندارد. 
8. ثبات قیمت
در قیمت گذاری برای محصولات خود از قیمت گذاری نهایی استفاده کنید و هزینه های بسته بندی و حمل ونقل را از قبل محاسبه و به مبلغ کالا اضافه کنید و به مشتری این اطمینان را دهید که دیگر به قیمت محصولات خود چیزی اضافه نخواهد شد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

ده نکته کاربردی روانشناسی بازاریابی اینترنتی

 
 

روانشناسی علم شناخت روحیات افراد و پیش بینی رفتار آنها و ارائه راهکار درست برای اتخاذ تصمیمات و نهایتاً تاثیرگذاری بر آنها می باشد. با توجه بر همین اساس می توانیم رفتار خرید مشتریان را بررسی کرده و از رفتار آنها برای افزایش میزان خرید و نتیجه وفادار کردن آنها میتوان بهره برد. در زیر به نکاتی اشاره میکنیم که میتواند با اتخاذ آنها برای وفادار کردن مشتریان و افزایش فروش خود بهره ببرید. در این مقاله به نکات روانشناسی بازاریابی اینترنتی می پردازیم.

1- شفاف باشید:

انسان ها از سردگم شدن بیزارند. سعی کنید آگهی های خود را به صورت شفاف بنویسید. قبل از اینکه آگهی یا محتوایی را تهیه می کنید جوانب مختلف آن را تجزیه و تحلیل کرده و از اثراتی که بر ذهن و احساس مشتری میگذارد مطلع شوید. سه اصلی که در یک آگهی باید در نظر داشت:
• شفافیت و تأثیرگذاری آگهی به میزانی باشد که مشتری را متقاعد به خرید کند.
• خوانندگان با خواندن آگهی احساس اطمینان بدست آورند.
• آگهی ها تقارن و نظم داشته باشند.

2- حس کنجکاوی مشتریان را برانگیزید:

متن آگهی را طوری انتخاب کنید که حس کنجکاوی مشتریان را برانگیخته و آنها را به سمت کلیک بر روی آگهی و خواندن آن ترغیب کند و در مورد آن آگهی بیشتر بداند.

3- القای حس رضایت به مشتری:

آگهی خود را به نوعی تهیه کنید این احساس را به مشتری القا کند که مطمئناً از خرید خود راضی خواهید بود. مثلا داشتن گارانتی یا تعویض قطعات و استرداد کالا می تواند بر روی مشتریان تاثیر بگذارد.

4- ارتباط مستمر با مشتریان:

با مشتریان قدیمی و سابق خود همواره در ارتباط باشید و سعی کنید ارتباط خود را بیش از پیش با مشتریان گسترش دهید.

---------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. در شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

5- مردم خرید کردن را دوست دارند:

شاید تصور اشتباه در بین مردم این است که نباید به مردم در خرید کردن اجبار کرد و یا به آنها چیزهایی فروخته شود. در صورتیکه انسان ها از تجربه های جدید در خرید کردن لذت میبرند. سعی کنید در خرید کردن محصولات به مشتریان خود کمک کنید و پیشنهاد ارائه دهید و با رعایت انصاف و احترام با آنها برخورد کنید.


روانشناسی بازاریابی اینترنتی

6- به رفتار تقلیدگرایانه مردم توجه کنید:

بسیاری از افراد در خرید کردن از یکدیگر تبعیت میکنند بخصوص در مواردی که عدم اطمینان وجود داشته باشد افراد سعی میکنند تا با راهنمایی گرفتن از یکدیگر به خرید کردن اقدام کنند. طی تحقیقاتی که در یکی از سایت ها برای استفاده از پنکه به جای تهویه مطبوع صورت گرفت توصیه گروهی از همسایگان که 77 % از پنکه استفاده میکردند نتیجه ای بهتر از اینکه با خرید پنکه هزینه کمتری را پرداخت میکنید شد.

7- پیشنهادهای خود را محدود کنید:

بسیاری از مردم بر این باورند که افزایش تنوع محصولات باعث افزایش فروش خواهد شد اما طی تحقیقاتی که از سوی Sheena Iyengar  استاد دانشگاه کلمبیا صورت گرفته است نه تنها با افزایش تنوع محصولات فروش بیشتری نداشته اند بلکه نتیجه ای برعکس به ارمغان داشته است. سعی کنید به جای اینکه طیف وسیعی از محصولات را ارائه دهید بر روی یک ویژگی های خاص یک محصول تکیه کرده و به پرسش هایی که در رابطه با آنها پرسیده می شود پاسخ دهید. البته این به معنی این نیست که از محصولات دیگر دست کشیده شود بلکه شما می توانید آن محصولات را جزء پیشنهادهای دیگر قرار دهید.

8- به سوالات مشتریان پاسخگو باشید:

سعی کنید به سوالات مشتریان خود پاسخگو باشید چرا که عدم پاسخگویی به سوالات، باعث می شود مشتریان احساس کنند که به آنها بی احترامی شده و اقدام به ترک سایت شما کنند.

9- سعی کنید محصولات خود را به صورت بسته کامل ارائه دهید.

تجربیات نشان داده اند که فروش محصولاتی که به صورت بسته بندی و مکمل هستند آسانتر می باشد نسبت به فروش قطعات به صورت جداگانه می باشد.

10- با مشتریان خود ارتباط حسی برقرار کنید:

سعی کنید داستان هایی از موفقیت و شکست خود و دیگران در زندگی و کارتان را ارائه دهید. بیشتر انسان ها از شنیدن این داستان ها احساس همدردی بهتری میکنند و تاثیر عمیق تری را بر آنها میگذارد تا اینکه با آمار و ارقام منطقی بخواهید از کارتان تعریف کنید.

تبلیغات میان متنی

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.  تبلیغات گوگل برای موتورهای جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

تبلیغات میان متنی





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: