مراحل اجرای یک استارت آپ / چگونه برای استارت آپ سرمایه گذار جذب کنیم؟
نوشته شده توسط : dr

مراحل یک استارتاپ را بدانیم


در ابتدا باید تعریفی از استارتاپ داشته باشیم تا بتوانیم مراحل رشد را در آن متذکر شویم .
استارتاپ نوعی  کارآفرینی مدرن است. امروزه جوانان زیادی را که ایده های بزرگ در ذهن دارد و مایل هستند آن را پرورش دهند مرحله به مرحله در فرایندی که استارت اپ نامیده میشود ، قدم میگذارند.
استارت آپ فعالیتی است که قسمتی از آن بر پایه فناوری است. اما هر کسب و کاری که مبتنی بر فناوری های اطلاعات و ارتباطات است، لزوماً یک استارت آپ نیست، با این وجود همه استارت آپ‌ها به نوعی از وب، موبایل، اینترنت و تکنولوژی های مرتبط استفاده میکنند تا رشد خوبی درکنار رقبای خود داشته باشند. در هر صورت نعریفی جامع و دقیق بنا به نظریه پژوهش گران استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر در یک مدت زمان مشخص بوجود آمده است.

مراحل راه اندازی استارتاپ

مراحل یک استارتاپ را بدانیم

حال برای اینکه بتوانیم در این مدل کسب کار و ایده ذهنی موفق باشیم باید مراحلی را طی کنیم این مانند یک بازی می ماند وقتی شما مرحله ایی را تمام نکردید نمیتوانید مرحله بعد را شروع کنید و واقعا دراین مسیر باید صبور و پر حوصله باشید . در زیر چند مرحله مهم را با هم مرور میکنیم.

مرحله ایده پردازی و باز کردن مساله:

زمانی که هیچ چیزی جز کاغذ و قلم در دست و ایده و طرحی در ذهن نداریم اصطلاحا این مرحله را ایده یا کشت گوییم. در اغلب موارد در این حالت، تیم تعدادشان کم است که بیشتر وقت‌ خود را صرف ایده‌پردازی، مطالعه بازار و شناسایی نیاز مشتریان بالقوه می‌شود. معمولا افراد موسس این تیم اکثرا خود مشغول کار درجایی دیگر هستند و برای رسیدن به آرمان های شغلی و ایده های خود ساعاتی را به این کار اختصاص میدهند.
در مرحله باز کردن ایده , ایده پردازان تلاش می‌کنند با فضای ایجاد یک کسب و کار نوپا آشنا شده و به ایجاد ارتباط‌های لازم برای تشکیل تیم اولیه بپردازند.

مرحله کاشتن ایده و مساله:

در این مرحله که از ایده نتایجی گرفتیم و برنامه هایی در جهت رشد ایده ریختیم ،حال تصمیم داریم از حالت پلان های روی کاغذ و تخته وایت بردمان در بیاییم و کمی شروع کنیم نهال خود را پرورش دهیم. یه مدل را بصورت آزمایشی در بازار دلخواه که برنامه آن را از قبل ریختیم عرضه میکنیم البته این فقط برای آنالیز است.

مرحله یک استارتاپ( تولد )

این مرحله فراتر از مرحله قبل است و عملا میتوانیم  آنالیز هایی که در مرحله اول انجام داده ایم را بعد از بررسی و نتایج و بازار هدف و گروه مشتریان ، کار خود را استارت کنیم . در این مرحله ما دیگر مشتری رایگان و آزمایشی نداریم در این مرحله میتوانیم پول دربیاوریم و مشتریان را جدی محسوب کنیم.

مرحله وسط ( رشد استارتاپ)

در این مرحله بازار هدف هنوز خیلی وسعت پیدا نکرده ولی محصول یا خدمت شناخته شده است درسته درآمد هنوز به سودآوری نرسیده است اما با هدف و نداشتن یاس و نا امیدی به زودی مرحله بلوغ و درآمد زایی خواهید رسید دراین مرحله سازمان فکری شما سازماندهی شده  و شما کاملا با برنامه پیش میروید.

مرحله بلوغ استارتاپ:

هر کسب و کاری هر استارتاپی و هر فعالیتی مرحله ایی از اوج و بلوغ را در جلو روی خود دارد و این مرحله ایی است که شما وایده ذهنیتان به درختی برزگ و پرمیوه تبدیل شده است.این همان مرحله سودآوری است.

 

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

جذب سرمایه گذار برای استارت آپ ها


در اغلب موارد سرمایه گذاران به دنبال دلیل محکمی برای اطمینان از سرمایه گذاری هستند و در ضمن استارت آپ تازه کار شما هنوز قابلیت های خود را به سرمایه گذاران بخوبی نشان نداده است و اکثر سرمایه گذاران ترجیح می دهند سرمایه خود را بر روی ایده های تست شده صرف کنند.

وجه اشتراکی اکثر استارت آپ هایی که شکست خورده اند نبود سرمایه مالی بوده است. در اغلب موارد سرمایه گذاران به دنبال دلیل محکمی برای اطمینان از سرمایه گذاری هستند و در ضمن استارت آپ تازه کار شما هنوز قابلیت های خود را به سرمایه گذاران بخوبی نشان نداده است و اکثر سرمایه گذاران ترجیح می دهند سرمایه خود را بر روی ایده های تست شده صرف کنند. بنابراین اگر شما فردی تازه کار هستید و به دنبال جذب سرمایه گذار می گردید ما در این مقاله ما پیشنهادهایی به منظور جذب سرمایه گذار ارائه می دهیم:
1. توصیفات عددی داشته باشید
توصیفات عددی و نموداری دیدی بهتر به سرمایه گذار خواهد داد. سعی کنید نموداری از چشم انداز کاری آینده خود ارائه بدهید. سرمایه گذاران دوست دارند بدانند که به ازای سرمایه ای که خرج می کنند چه مقدار برایشان سوددهی خواهد داشت. برای سرمایه گذاران اطلاعاتی که جذابتر هستند را ارائه نمائید.
2. بیان ماهیتکسب وکار
برای سرمایه گذار خود مشکلی که دلیلی برای راه اندازی کسب وکار شما شده را بیان کنید و در مورد اینکه کسب وکار شما خیلی از مشکلات را از بین خواهد برد و مفید واقع خواهد شد توضیح دهید.
3. نامگذاری مناسب
برای کسب و کار خود نامی وزین انتخاب کنید. نامی که برای کسب وکار خود تعیین می کنید باید برایآفرین کسب وکار شما ارزش آفرین باشد. نام کسب و کار می تواند ترغیب کننده برای سرمایه گذاری باشد.
4. شفاف سازی مسیر حرکت
به سرمایه گذار خود مسیر راهی که قرار است برای کسب و کار خود طی کنید را بیان کنید. در این نقشه باید مراحل مختلف و مشکلات احتمالی مسیر و موانع را به روشنی بیان کنید.
5.از آشنایان شروع کنید
برای جذب سرمایه گذار به سراغ افرادی بروید که بیشترین آشنایی را با شما دارند. همواره فرهنگ و اخلاق سرمایه گذاران را در نظر داشته و اگر افراد جدید اخلاق متمایزی با گروه قبلی دارند از همکاری با آنها سرباز بزنید.
6.تبلیغات
برای کسب و کار خود به تبلیغات بپردازید. اما همواره به یاد داشته باشید تبلیغات برای هر کسب و کاری متفاوت از کسب وکار دیگر خواهد بود. تبلیغی که برای محصولات صنعتی مفید است ممکن است برای محصولات غذایی کاملاً نامناسب باشد.
7. امنیت
سرمایه گذاران نیاز به احساس امنیت دارند که این احساس با تعامل درست شما و اعتماد سازی بدست می آید. به سرمایه گذاران خود تضمین دهید که طبق برنامه از پیش تعیین شده در حرکت هستید.
8. بستن قرارداد
در تنظیم قرارداد کاری خود سهل انگاری نکنید و قبل از عقد قرارداد با وکیل و آشنا به مسائل تجارت مشورت کنید. در تنظیم قرارداد هیچ جای شبهه ای باقی نگذارید و تمام موارد را بدون ابهام بیان کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی





:: برچسب‌ها: استارت آپ ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: