10رفتار نفرت انگیز نسبت به همکاران
نوشته شده توسط : dr
 
تحقیقات مؤسسه فناوری کارنگی نشان می­ دهد که %83 موفقیت مالی افراد به شخصیت، مهارت­های ارتباطی، و توانایی رهبری و مذاکره آن­ها بستگی دارد. همه ما خصوصیات یک همکار بد را می ­دانیم: بدخواهی، بی نزاکتی و عدم انعطاف. اما آیا قادریم این ویژگی ­ها را در درون خود نیز تشخیص دهیم؟بسیاری از ما حداقل هر از چند گاهی رفتاری انجام می­ دهیم که باعث عصبانیت همکاران مان می­ شود.

 

حتی اگر از رفتار خود شرمنده شویم نیز اندکی خوداندیشی به زحمتش می ­ارزد. توانایی مشارکت و مساعدت در ایجاد یک محیط کاری سازنده بر درآمد و آینده کاری ما تأثیر می­ گذارد. اگر می ­خواهید همکار بهتری برای دیگران باشید عادت­ های بد (عادت­هایی که تنفر دیگران را نسبت به شما برمی ­انگیزد) را مهار کرده و ترک کنید:

1- بدگویی

همه بدگویی­ها بد نیستند- توجه به دیگران می ­تواند استرس را تسکین داده و به ایجاد محیطی سازنده کمک کند. اما اگر حرف­ های شما آکنده از سرزنش، شرم و خشم باشد باعث مسموم شدن محیط کاری که در آن قرار دارید می­ شود. به اعتقاد پروفسور آدام گرانت از اساتید مدرسه کسب و کار وارتون، یک سیب گندیده باعث خراب شدن کل جعبه می­ شود. به جای غیبت کردن پشت سر دیگران، حرف خود را شفاف بزنید. با علاقه به نزد ناظر و یا کارمندی که می­ خواهید با او کار کنید بروید. با درخواست از یکی از مدیران منابع انسانی برای تدارک یک گفتگوی دوستانه میان شما و همکارتان، می­ توانید یک تغییر واقعی ایجاد کنید. با همه این­ها، اگر مستقیم در مورد موضوع صحبت نکنید، شانسی برای حل آن نخواهید داشت.

article_image_one_522.jpg

طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت

2- دروغگویی

بسیاری از کارمندان درباره موضوعات کوچکی مانند بیمار بودن و یا خراب شدن خودرو در مسیر رسیدن به محل کار دروغ می­ گویند. نتایج یک تحقیق نشان داد که ما در شبانه روز حدود 200 دروغ را می­ شنویم. ممکن است دروغ کوچک باشد، اما به سرعت باعث شکستن حریم­ ها می­ شود. با افزایش سیستم ­های خودکاری که رفتار انسان­ها را مدیریت می­ کنند و نیز ارتقای شفافیت در سکوهای دیجیتال، پی بردن به عدم صداقت شما راحت­ تر خواهد بود. اگر کسی دروغ شما را فهمید، در صدد توجیه آن نباشید. عذرخواهی کنید، انگیزه خود از گفتن این دروغ را توضیح داده و نشان دهید که در آینده چگونه این شرایط را مدیریت خواهید کرد. فعالیت همراه با صداقت به مرور زمان باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و روابط کاری شما را متحول می­ کند.

3- عدم رعایت نظافت شخصی

بی توجهی شما به نظافت شخصی شرایط بدی را برای همکارانتان ایجاد می­ کند. یا چیزی به شما می ­گویند که باعث به خطر افتادن روابطشان با شما می­ شود و یا با همان حالت ناخوشایند به کار ادامه می ­دهند. رعایت نظافت شخصی اساساً نشان دهنده توجه شما به شخصیت و ارزش خود است. اهمیت دادن به نظافت بدن و لباس ­ها شالوده محکمی برای پیشرفت کاری شما ایجاد می­ کند. طبیعی است که اگر در زندگی شخصی خود (به دلایلی مانند طلاق یا از دست دادن عزیزی) شرایط سختی را می­ گذرانید انگیزه ­ای برای خودمراقبتی نداشته باشید. اما ادامه عادت دوش گرفتن روزانه و یا حتی دادن لباس­های چرک به خشکشویی می­تواند یک دنیا تغییر ایجاد کند. ادامه عادت­ های بد ممکن است آینده شغلی شما را به خطر بیاندازد.

4- انجام ندادن کار در موعد مقرر

انجام ندادن کار در موعد مقرر باعث بدنام شدن شما در محیط کار شده و با ایجاد حس خجالت و شرمندگی، باعث کاهش انگیزه­ های شما می­ شود. همیشه تلاش کنید این اشتباه را جبران نمایید: درخواست کنید کار دیگری به شما محول شود و یا با اشتیاق پروژه دیگری را آغاز کنید. اگر نگران ناتوانی مکرر در انجام به موقع کار هستید از طریق سامانه­ های مدیریت وظایف مانندAsana ضرب ­الاجل­ های کوتاه­تری را برای خود تعریف کنید. برای پیشرفت بهتر است هدف را به اندازه توان خود انتخاب کنید که به شما در رسیدن به مقصد نهایی کمک خواهد نمود.

5- بهانه ­تراشی

عذرهای موجه- اگر استثناء باشند و نه قاعده- می­ توانند باعث یافتن راه­ حل شوند. آیا همیشه بهانه ­تراشی می­ کنید؟ اگر این گونه است، نیاز است که خود را اصلاح کنید. به جای توجیهات بچه­گانه تنها عذرخواهی کنید. از تبعات اشتباه خود فرار نکنید: عذرخواهی کرده و برنامه خود برای ارتقای عملکردتان در دراز مدت را ارائه دهید.

6- مرتب نکردن محیط کار خود

شما به عنوان بخشی از جامعه باید محیطی را که از آن استفاده می­ کنید مرتب نگه دارید. بعد از استفاده از یک وسیله آن را در جای خود قرار دهید. اگر در آشپزخانه مشترک چیزی می­ ریزید آن را تمیز کنید. در محیط ­های کاری مساوات طلب، کارفرمایان از همه کارکنان انتظار دارند رفتار توأم با احترام از خود نشان دهند. اگر بر حسب اتفاق یادتان رفت وسایل خود را جمع کنید، بابت آن عذرخواهی کرده و پس از آن بیشتر ملاحظه کنید.

7- ناله و شکایت

نحوه صحبت کردن ما در مورد زندگی خود به تجارب ما شکل می­ دهد. گلایه مداوم نه تنها باعث رنجش همکاران می­ شود بلکه باعث کاهش بهره ­وری و افزایش مشکلات می­ شود. صحبت کردن مداوم درباره نکات منفی باعث ایجاد یأس و ناامیدی در افراد دور و بر ما می ­شود. ریک تاملین در مصاحبه با تایم اظهار داشت: «زندگی به همان جهتی حرکت می­ کند که به آن می ­اندیشیم و در موردش صحبت می­ کنیم. انگیزه و هدف از صحبت کردن راجع به چیزی که می­ خواهیم ایجاد کنیم حاصل می­ شود....» حتی اگر قبول نداشته باشید که منفی­ نگر هستید، باز هم ممکن است در تضعیف شرایط محیط کار نقش داشته باشید. تامیلن کارمندان را ترغیب می­ کند که همواره حساب لحظات منفی و لحظات سازنده یا مثبت را نگه دارند. آگاهی­ های تازه به شما کمک می­ کند عادت­ های خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید.

8- حس کاذب حق به جانب بودن

ممکن است احساس کاذب حق به جانب بودن شما را از انجام پروژه­ های بد ایمن نگه دارد اما در دراز مدت به شما آسیب می­ رساند. متأسفانه، اکثر کارکنان گرایشات خود را نادیده می­ گیرند. لیندا هینز، معلم علوم مدیریتی که سابقاً به عنوان مدیر اجرایی منابع انسانی فعالیت می­ کرده است، برخی از ویژگی­ های اصلی کارمندان دارای حس کاذب حق به جانب بودن را برمی­ شمارد:

  • مقاومت در برابر بازخوردها
  • تمایل به اغراق درمورد استعداد و موفقیت ­های خود
  • طلبکار و از خود راضی بودن و سرزنش دیگران
  • وفاداری بسیار اندک به تیم

اگر هر کدام از این خصیصه­ ها را در محل کار از خود بروز دهید می­ تواند منجر به اخراج شما توسط کارفرما شود. وقتی انتظارات از توانایی­ ها پیشی می­ گیرد ناخودآگاه این پیام را به سایر کارکنان القاء می­ کند که باید جبران کم ­کاری شما را نیز بکنند. اگر مایل به حفظ شغل خود هستید توقعات خود را بر اساس یک اعتماد بنفس منطقی که با نقاط ضعف و قوت شما هم خوانی داشته باشد تنظیم کنید.

9- رفتار غیر حرفه­ ای (غیر اصولی) در حین انجام کار

فارغ از محیطی که در آن کار می ­کنید، فعالیت­ های مرتبط با شغل نیاز به نوعی احتیاط و حزم اندیشی دارد. سعی کنید همیشه رفتار حرفه ­ای داشته باشید. از مشاجره با همکاران پرهیز کرده و با مهربانی و همدلی با آن­ها رفتار نمایید. اگر اصول را نمی­ دانید از رئیس خود راهنمایی بخواهید.

10- پرخاشگری و نداشتن گوش شنوا

بدترین خصلت این است که شخص حاضر به چشم پوشی از برخی از خواسته ­هایش نباشد. حتی اگر رئیس مجموعه باشید، شما را با خصوصیات افراد تحت نظرتان مورد ارزیابی قرار می­ دهند. تنها راه ایجاد یک کسب و کار موفق رسیدن به اجماع در گروه است. فضا و زمان مناسبی را در اختیار دیگران قرار دهید تا با شما حرف بزنند- صحبت­های آن­ها را قطع نکنید. نظرات افراد تیم را منعکس کرده و نوعی سازش بین آن­ها ایجاد کنید. اگر همچنان معتقدید ایجاد سازش ارزش وقت گذاشتن ندارد به این جمله از وینس لومباردی، بزرگترین مربی راگبی تاریخ، فکر کنید: «تعهد شخصی فرد به کار گروهی همان چیزی است که باعث کار گروه، شرکت، جامعه و تمدن می­ شود.» حتی بدقلق ­ترین همکاران نیز اگر مایل به ارزیابی مجدد نقش خود در محل کار باشند می­ توانند تغییر کنند. با رئیس، پرسنل منابع انسانی و حتی همکاران خود راجع به این­که چگونه می ­توانید همکار مورد علاقه آن­ها شوید صادقانه صحبت کنید- اندکی زمان می­ برد، اما همه ما می ­توانیم به این مرحله برسیم.

طراحی سایت  طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت 





:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: