دلایل شکست استارتاپ های اینترنتی
نوشته شده توسط : dr

 


استارت آپ ها همان شرکت های نوپا با گروه های کوچکی از افراد هستند که در پی دنبال کردن ایده و نوآوری خود در حوزه فناوری اطلاعات هستند و درصددند تا این ایده را به مرحله عمل برسانند. اما این شرکت های تازه تأسیس به دلیل نداشتن تجربه کاری در تیم خود ممکن است دچار لغزش هایی نیز شوند که این لغزش ها باعث هدر رفتن وقت و سرمایه آنها میشود و ممکن است تاوان سنگینی را برای این تجربه اندوزی بپردازند. ما در این مقاله برآنیم تا تجربیات افراد دیگر را در اختیار این گروه از افراد قرار داده تا راه رفته شده دیگران میانبری برای آنان گردد. در زیر به چند مورد از اشتباهات احتمالی اینگونه شرکت ها بیان شده است:

  1. یکی از احتمالاتی که برای شکست استارت آپ ها می توان نام برد این است که کارآفرینان خود را از کاربران، رقیبان و بازار دور گرفته‏ باشند.
  2. ایست کردن استارت آپ های شکست خورده در برابر مشکلات. استارت آپها در بدترین شرایط نباید بایستند و ایده پردازی نکنند و باید بدانند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.
  3. استارت آپ ها از لحاظ نقدینگی به آخر خط رسیده اند. استارت آپها نباید بر روی یک سرمایه گذار تمرکز کنند و باید سرمایه گذار متعددی داشته باشند.
  4. تمرکز استارت آپ ها بر ایده باعث میشود که آنها تمرکز بر محصولات خود را از دست بدهند و فراموش کنند که خریداران جزء اصلی سرمایه های آنها هستند و نادیده گرفتن نظرات و علایق مشتریان نادیده گرفتن منابع درآمد شرکت می باشد.
  5. نداشتن استراتژی درست برای کسب و کار: نداشتن استراتژی درست به منزله نداشتن دید درست از منابع درونی و برونی و همچنین اهداف و چشم اندازهای شرکت می باشد.
  6. تیم بندی نادرست شرکت: سعی کنید تیم های شرکت خود را با تخصص های متنوع تشکیل دهید و افراد باهوش را در استارت آپ خود جذب کنید و افراد تیم را متعهد به کارنمایید.
  7. بی توجهی به رفتار رقبا. رقبا یک عامل بیرونی شرکت و عاملی برای تحرک و انعطاف پذیری شرکت است. این رقبا هستند که به بسیاری از رفتارها و تصمیمات شرکت جهت میدهند. بی توجهی به رقبا حتی میتوانند ما را برای همیشه از فضای کسب و کار بیرون کنند و به تاریخ بسپارند.
  8. عدم تحلیل بازار یکی از علل شکست استارت آپ ها محسوب می شود. بازار امروز پیچیده است و نیاز به تحلیل زیادی دارد. سعی کنید قبل از اینکه بازار نیاز خود را بیان کند و برای رفع نیاز به سمت رقیبتان حرکت کند شما با تحلیل و پیش بینی درست بازار نیازهای او متوجه شده و در پی رفع آن برآیید.
  9. استارت آپ های شکست خورده بیشتر بر کمیت اطلاعات تکیه کرده اند نه بر کیفیت. در علم فناوری اطلاعات گفته می شود به همان اندازه که کم بودن اطلاعات مضر است اطلاعات بیش از حد نیز به همان اندازه مضر است. سعی کنید اطلاعات با کیفیت از منابع معتبر بدست آورید و این اطلاعات را دسته بندی کنید.
  10. برقراری ارتباط نادرست با مشتریان. سعی کنید با مشتریان شفاف و واضح صحبت کنید و اطلاعات دقیق و درستی را از آنان بدست آورید و این اطلاعات را به کاربران خود انتقال دهید تا بتوانند در انتقال آگهی مؤثرتر عمل کنند.
  11. نداشتن طرح بازاریابی: هر کسب و کاری علاوه بر طرح و ایده نیاز به بازاریابی و معرفی محصولات خود دارد.
  12. استفاده اشتباه از کانال های بازاریابی: قبل از استفاده از کانال های بازاریابی باید شناخت درستی نسبت به کاربران این کانال های داشته باشید.
  13. تمرکز بر طراحی وب سایت تا ترافیک. استارت آپ ها با توجه به تازه کار بودن در بازار ابتدا باید خود را به اندازه کافی بر افزایش ترافیک وب سایت تمرکز کنند نه طراحی خوب آن. و بعد از جذب کاربران میتوانند کیفیت طراحی سایت خود را بالا ببرند.
  14.  تولید محتواهای غیر جذاب. محتوای وب سایت شما گوینده مجازی کار شماست. پس سعی کنید مطالبی که در وب سایت قرار می دهید کاربرپسند و جذاب باشد و اعتبار دهنده به کار شما باشد.

همه موارد گفته شده به مدیریت شما برمیگردد پس این مهم است که شما به عنوان مدیر استارت آپ، تا چه حد آگاه بوده و در زمان مناسب بهترین تصمیم را گرفته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله با دلایل شکست استارت اپ های اینترنتی آشنا شده باشید.

 

 


 

 

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای چیست؟  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 




:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: