Dual Stream در دوربین مداربسته / پایه و کاور دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : dr

 

Dual-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,
در هنگام مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته معمولا امکان پخش تصاویر به صورت همزمان برای چندین کاربر با مشکل مواجه می شود. برای مثال زمانی که در یک واحد اداری ضرورت دارد تا چندیدن کاربر مختلف به تصاویر دسترسی داشته و بتوانند آنها را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود ببینند.
به همین دلیل تولید کنندگان سیستم های پخشی را ارائه کردند که تا حد زیادی این مشکل را برطرف نموده است.
سیستم پخش Dual Stream به شما این امکان را می دهد که دو جریان تصویری را به صورت همزمان از دوربین های مداربسته آنالوگ یا IP دریافت نمایید. این دو جریان با یکدیگر تفاوت داشته و یکی جریان اصلی با نام Main Stream و دیگری با نام جریان فرعی یا Sub Stream خوانده می شوند. جریان اصلی دارای رزولوشن بهتری نسبت به جریان فرعی است.

معنی لغوی Dual Stream

لغت Stream به معنای جریان آب است که به اطلاعات تصویر اشاره دارد. به دلیل آنکه که ویدئوها از پشت سر هم قرار گرفتن پی در پی تصاویر موجود شکل می گیرند، از اصطلاح جریان در رابطه با ویدئو ها استفاده می شود.
Dual Stream به معنای استفاده از دو مسیر متفاوت برای پخش همزمان تصاویر است که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

نحوه عملکرد سیستم Dual Stream

Dual Stream در معنای لغوی به معنای “جریان دو سویه” است. در حالت عادی دستگاه ضبط کننده تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream یا جریا تصویری داریم.
سیستم های مداربسته را به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه و کیفیت متفاوت برای دو کاربر مختلف ارسال می شوند. تصویر اصلی که Main stream هم نامیده می شود، برای نمایش در نمایشگری که مستقیما به دستگاه متصل شده است، ارسال شده و یک تصویر کوچکتر و کم حجم تر به نام Sub Stream نیز برای یک گیرنده دیگر ارسال می شود.
ویژگی ها و کیفیت هر یک از این جریان های تصویری در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است. البته معمولا کیفیت تصویر Substream از Mainstream کمتر است.

کاربرد جریان SubStream

هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد تا از طریق وسیله دیگری به جز دستگاه ضبط، تصاویر دوربین ها را مشاهده نماید، می تواند از پخش به صورت Sub Stream استفاده نماید. این موضوع می تواند شامل مشاهده تصاویر بر روی موبایل از طریق اینترنت، مشاهده تصاویر از طریق یک کامپیوتر متصل به دستگاه اصلی و … باشد.
با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت تصویر در این روش با کیفیت تصویر اصلی دستگاه متفاوت بوده و معمولا دارای کیفیت پایین تری است. البته توجه داشته باشید که روزولشن و نرخ فریم به صورت جداگانه برای Substream قابل تنظیم است.
لازم به ذکر است برای بالا بردن کیفیت تصاویر در سیستم Substream تجهیزاتی وجود دارند که کیفیت بالاتری را ایجاد می کنند و یا یک استریم اضافه ی دیگر با کیفیت بالا را (به جز Main Stream) برای کاربر فرآهم می کنند.
دوربین های تحت شبکه همگی دارای این قابلیت هستند. برخی از دستگاه ها و دوربین های پیشرفته موجود در بازار دارای قابلیت Multi Stream بوده و می توانند چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت پخش کنند.
 

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته     هایک ویژن

پایه و کاور دوربین مدار بسته

پایه-و-کاور-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
استفاده از پایه های مخصوص برای نصب دوربین مدار بسته معمولا در شرایطی انجام می شود که موقعیت نصب دوربین با نوع بدنه آن تناسب نداشته و شما مجبور به استفاده از پایه هایی با اشکال مختلف هستید. همچنین از پایه ها به منظور استقرار و قرار گیری صحیح دوربین ها و تنظیم بهتر آنها جهت دید مناسب تر نیز استفاده می شود. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته نیز دارای انواع متفاوتی هستند بنابراین نوع پایه متناسب با آن نیز برای نصب متنوع خواهد بود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با انواع پایه های مورد استفاده در نصب به معرفی آنها می پردازیم.

انواع پایه در دوربین مداربسته


پایه سقفی (Ceiling Mount)

همانطور که از نام آن پیداست برای نصب دوربین مدار بسته در زیر سقف استفاده می گردد. این نوع پایه ها در اشکال تیوب مانند تولید شده و در اندازه های مختلفی در حدود 18 تا 36 اینچ تولید می شوند.

پایه ستونی (Pole Brackets)

با استفاده از پایه های ستونی می توانید دوربین را به ستون ها یا تیرک ها متصل نمایید. این نوع پایه ها اغلب در محیط های باز (Outdoor)کاربرد دارند.

پایه دیواری یا افقی (Wall Mount Brackets)

از پایه های دیواری زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر زاویه دوربین برای دید بهتر وجود دارد برای مثال نقاطی که از میدان دید دوربین خارج هستند. طول این نوع پایه ها معمولا از 50 سانتی متر بیشتر تجاوز نمی کند.

پایه گوشه (Outdoor Corner Mount)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته را در کنج و گوشه دیوارها نصب نمایید. این پایه ها اغلب مناسب برای دوربین های گردان یا PTZ هستند که امکان گردش و بزرگنمایی در آنها وجود دارد.

پایه مخصوص دوربین مدار بسته دام (Dome Camera Brackets)

همانطور که می دانید دوربین های دام دوربین هایی سقفی بوده و معمولا مناسب برای نصب بر روی دیوار نیستند. با این حال گاهی به دلیل قابلیت های خاص موجود در برخی از مدل های دام کاربران مایل به نصب آنها بر روی دیوار مکان مورد نظر خود می باشند. با استفاده از این نوع پایه ها امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز میسر می گردد. لازم به ذکر است که انواع دیگری از این پایه ها وجود دارند که امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل آنها امکان پذیر است.

پایه دی لوکس (Deluxe Mounts)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته خود را بر روی هر نوع سطحی اعم از میز، دیوار، سقف و.. نصب نمایید. برخی از انواع این پایه ها، مجهز به دستگیره یا دکمه ای هستند که امکان دسترسی به دوربین مدار بسته و تنظیم موقعیت آن را امکان پذیر می سازد.

پایه های عمودی

از پایه های عمودی اغلب به منظور افزایش یا در مواردی کاهش ارتفاع نصب دوربین مداربسته استفاده می گردد. شکل این پایه ها مانند دکل بوده و بر روی سطوح افقی نصب می شوند.

پایه های نصب روی لوله

مختص زمان هایی است که مایلید دوربین را بر روی لوله های گرد نصب کنید. در هنگام نصب باید از بست های سیمی برای ثابت نمودن دوربین بر روی لوله استفاده نمایید تا پایه استحکام بیشتری داشته باشد.

دسته بندی دیگری نیز برای پایه های مورد استفاده در دوربین های مداربسته وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:
* پایه ی ثابت: پایه هایی هستند که به منظور قرارگیری دوربین در حالت ثابت به کار می روند.
* پایه ی مفصلی: ساختار آنها به گونه ای است که دوربین را می توان با حرکات دو حالته ( چپ و راست) یا چهار حالته ( چپ و راست – بالا و پایین ) در زاویه ی دید مناسب و مورد نظر به روش دستی تنظیم نمود.
* پایه ی دوربین گردان: این نوع پایه استحکام بالایی داشته به نحوی که می تواند وزن دوربین مداربسته PTZ را تحمل کند. همچنین دوربین بر روی آن می تواند حرکت افقی ، عمودی و همچنین تغییر زاویه داشته باشد.

جنس پایه

جنس پایه های دوربین مداربسته معمولا می تواند از پلاستیک، آلومینیوم یا آهن باشد. در زیر به آن اشاره می نماییم:
* پلاستیکی: پایه های پلاستیکی معمولا از قیمت کمتری برخوردار بوده و از نظر وزنی نیز سبکتر هستند. لذا به دلیل آنکه مقاومت فیزیکی بالایی نداشته و استحکام کمتری دارند معمولا در سایز ها و طول های بزرگ تولید نمی گردند.
* آلومینیومی: پایه های آلومینیومی از استحکام بیشتری نسبت به پایه های پلاستیکی برخوردارند و شکنندگی کمتری دارند. اما اغلب هزینه بالاتری نسبت به پایه های پلاستیکی دارند. معمولا پایه های آلومینیومی حداکثر تا طول 30 سانت و به صورت پیش ساخته تولید می گردند.
* آهنی: این نوع از پایه ها معمولا در محل نصب ساخته می شوند. همانطور که می دانید آهن نسبت به آلومینیوم مقاوم تر و ارزان تر بوده اما سنگینی و ظاهر نه چندان جذاب پایه های آهنی از نقاظ ضعف آنها به شمار می رود.

کاور دوربین مداربسته

منظور از کاور دوربین مداربسته در واقع همان محفظه یا پوشش خارجی آن است که دوربین و لنز در آن قرار می گیرند و از دوربین محافظت می کنند.

انواع کاور در دوربین های مداربسته

1. کاور کوچک برای دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری
2. کاور متوسط برای دوربین مداربسته باکس
3. کاورهای بزرگ مخصوص دوربین های مداربسته صنعتی
4. کاور سقفی برای دوربین مداربسته دام
5. کاور واتر پروف برای دوربین هایی با قابلیت زوم است. این کاور ها می توانند مجهز به فن و هیتر باشند و در دماهای مختلف محیط، دمای داخلی را برای دوربین ثابت نگه دارند.




:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: