زبان مناسب دوم برای یادگیری
نوشته شده توسط : dr

فوايد آموزش زبان دوم

مزایای آموزش زبان‌ دوم و سوم باعث بهترشدن ارتباط فرد در جامعه و موفقیت های شخص در محیط آموزشی از مدرسه تا دانشگاه میشود و قدرت درک بیشتری از فرهنگ کشور خود و سایر کشورها نسبت به سایرین افراد دارند و براحتی مسائل را حل می کنند و راحتر به فرصت های شغلی دست پیدا می کنند و در مشاغل کسب و کار و ارتباط بین المللی موفق تر هستند.

 

مهارت‌هاي لازم براي يادگيري زبان دوم

1.داشتن بهره هوشی لازم در حد معمول

2. صحبت کردن اعضای خانواده با یکدیگر به زبان دوم

3.تماشای فیلم و سریال برای تقویت زبان دوم و سوم

4.ارتباط با افراد کشور بیگانه برای آشنایی با فرهنگ آن کشور مثلا زبان آلمانی

یادگیری زبان همواره مورد توجه است و ذهن خانواده ها را درگیرکرده که زمان شروع مناسب برای یادگیری زبان دوم چه زمانی است که در این باره نظرات متفاوت است. بعضی از زبان شناسان معتقدند که یادگیری زبان در سنین پایین منجر به سردرگمی کودکان می شود اما بازهم تمامی زبان شناسان به این نتیجه رسیده اند که یادگیری زبان دوم در سنین پایین بهتر و موثرتر است.افرادی که سعی می کنند یکدفعه به دو زبان تسلط پیدا کنند،ممکن امکان یادگیری باشد و امری ناممکن نیست ولی دشوار است  و کودکان هر دو زبان را می آموزند اما کیفیت پایین آمده و هر دو زبان نصف و نیمه آموخته می شود! طبق این مطالعه، بهترین سن برای شروع یادگیری زبان دوم، حدود 11 الی 13 سالگی است، زمانی که مغز بیشترین رشد خود را کرده است و فرد زبان اول خود را به طور کامل فرا گرفته است.ترس از شروع آموزش زبان دوم کاملا بی‌اساس است و شروع آموزش زبان دوم به کودک تا قبل از ۱۰ سالگی باعث به وجود آمدن سردرگمی در کودک نمی‌شود.

روش های یادگیری زبان به دو دسته تقسیم میشود:

  1. 1.      به صورت مصنوعی  learning ))

برای یادگیری زبان به این  روش در کشور ما رایج است و زمان مناسب همان زمان هفت سالگی است که زبان آموز بر زبان اول مسلط شده و خواندن و نوشتن به زبان مادری را یاد گرفته و توانایی انجام تمرین و تکرار را دارد و میتواند کلمات را حفظ کند و مهارت های خواندن،نوشتن زبان را یاد گرفته و انجام دهد.

 

  1. 2.      به صورت طبیعی (فراگیری )

آموزش به طور کاملا غیر مستقیم و فرد با قرار گرفتن در معرض زبان دوم و با در ارتباط بودن با افراد مسلط به زبان دوم ، به طور کاملا طبیعی، زبان را یاد می گیرد اما کسی که کودک در ارتباط با او زبان دوم را می آموزد، نقش اساسی در انتقال گرامر و لهجه صحیح به کودک دارد. به همین دلیل انتخاب شخصی با مهارت کافی در زبان دوم از اهمیت ویژه ای دارد. یعنی همان طور که برای یادگیری زبان مادری نیاز به آموختن مستقیم گرامر و لهجه نیست و بدون هیچ زحمتی به طور طبیعی گرامر و لهجه را یاد گرفته و در جای مناسب از آن ها استفاده میشود.در سن پایین و زیر 6 سال ممکن است کودک به همراه خانواده اش  به کشور دیگری مهاجرت کند که اگر به مهدکودک فرستاده شود و درارتباط با کودکان با زبان جدید قرار گیرد، در مدت زمان کوتاهی، زبان دوم را یاد خواهد گرفت، مانندِ یک به اصطلاح بومی یا همان  native ، که زبان دوم را صحبت خواهد کرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: